Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Når pynter du til jul?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-22, 23:05   #41
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når pynter du til jul?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Vi har hatt den i mange år, og den er så mye bedre enn de andre juletreføttene vi har hatt. Treet står alltid helt rett, og stødig. Og det er lett å vanne det. Vi henter juletre på den lokale juletregården og de borrer hull.

Det er det letteste jeg noensinne har vært borti. Jeg ville ikke kjøpe i fjor fordi jeg var redd det skulle bli vanskelig å få tak i tre med hull i. Men her i Stavanger har alle det.

Jeg var helt himmelfallen over hvor enkelt det var. Og jeg som trodde at Supergrip var lett! Der bannet jeg ofte fordi vi aldri fikk det helt beint.

Hvilken farge har dere?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-22, 23:17   #42
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.816
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når pynter du til jul?

Vi pynter til jul 23. desember. Eneste unntaket er julegardinene i kjøkkenet. Dem henger vi opp til 1. desember/1. søndag i advent samtidig som vi pynyer til advent med lys, sølv, hvitt og lilla.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-22, 05:47   #43
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når pynter du til jul?

Jeg pynter rundt 22 desember med typisk julepynt som nisser osv. Og juletre. Fra første søndag i advent kommer imidlertid advents- og vinterpynten fram med adventstaken, brett med kongler, tørkede appelsinskiver, papirstjerner i hvitt og lilla, små trær i tre, glasskrukker med julekaker etc.

Hvis jeg ikke skal ha gjester i romjula, så rydder jeg som regel alt bort 2 juledag. Jeg synes det er førjulstida som er den koseligste, ikke selve julaften og juledagene.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-22, 05:53   #44
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.494
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når pynter du til jul?

Jeg pynter med lys og stjerne og sånn til advent. Krans på døra og nissekone på trappa. Bytter gardiner.

Treet, kunstig, pyntes siste helgen før jul og selve huset har jeg alltid en plan om å pynte noen dager før jul, men ender med lillejulaften-magien, hvor huset starter som kaos og ender som jul. Håper stadig å ha mindre av den kaosen, men pr nå er stua /huset kaos. Får se hva vi får gjort med der i helga.

Jula pakkes bort helgen mellom 13. Og 20. Dag jul. (jeg og mannen veksler på å jobbe overtid når vi bikker nyttår, så akkurat 13. Dag er det gjerne jobb til 22 for minst en av oss, så det skjer ikke da)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-22, 06:54   #45
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når pynter du til jul?

Jeg vasker og pynter ferdig til jul 22.desember. Fram til da er det bare advent i huset vårt.
Jula rydder jeg bort tidlig, nytt år- nye muligheter.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-22, 07:27   #46
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.328
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når pynter du til jul?

Har ikke noen helt faste datoer, men i år ble det julepyntet forrige helg, inkludert juletre. Stjerner, lys ute og adventslys/duker kom selvfølgelig opp til første søndag i advent.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-22, 08:44   #47
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når pynter du til jul?

Jeg pynter til jul 22. desember. Har vokst opp med 23., men vil at lille julaften skal være en rolig og koselig dag, ikke en stressdag som da jeg vokste opp.

I adventa pynter jeg til advent, med lilla duker og litt lilla pynt ellers, pluss adventsstake.

For meg er det helt uaktuelt å julepynte tidlig. Det er pynten som skaper JUL for meg, og den følelsen vil jeg ha når det er jul, ikke mange uker før. I tillegg blir jeg fort lei av julepynten - fort som i etter maks ei uke. Det ville vært kjipt å være lei lenge før julaften.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-22, 09:06   #48
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når pynter du til jul?

Jeg pynter tidligere og tidligere, viser det seg.

Før var jeg veldig opptatt av å holde på tradisjonen fra barndommen. Vi pyntet med stjerne, utelys og adventslys første søndag i advent, og huset + treet ble pyntet lille julaften. Noe jeg egentlig var misfornøyd med, for dagen før dagen ble bare stress og vi er alle mye mer glad i adventstiden enn i selve juledagene. Så derfor tok jeg en tenkerunde på hva i alle dager jeg holdt på med og hvorfor, og så begynte vi med pynting helga før jul eller rundt dagen ungene fikk juleferie.

I år ble huset julepyntet forrige søndag, for da hadde vi tid. Treet skal pyntes i dag, for i kveld kommer de voksne barna/svigerbarna hjem til jul. Vi drar på fjellet andre juledag, så da får vi mye jul hjemme før vi drar.

Jeg har ellers vært helt nazi på å finne den perfekte edelgranen hvert år. I år stod valget mellom det perfekte treet til 950 kr, eller en ganske fin edelgran fra Coop til 299,- Det ble Coop-tre, gitt.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-22, 09:56   #49
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.680
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når pynter du til jul?

Det varierer litt fra hva vi orker/gidder/planer. Iår skal vi pynte nå i helgen for vi får besøk fra tirsdag, og da både vil og skal jeg/vi ha alt klart av pynting.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-22, 10:13   #50
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.396
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når pynter du til jul?

Her er det ungene som er mest opptatt av å holde på tradisjonen. Det vil si slik vi har gjort det siden de var små, som er tradisjon for dem. Det begynte riktignok før de var store nok til å ha noen mening om saken, med at jeg gjorde det slik jeg var vant med fra da jeg var barn, med noen tilpasninger. Men dette ble jo etterhvert tradisjon også for dem, og nå er det veldig viktig for dem at vi fortsetter å gjør det på samme måte, selv om det ikke er fullt så viktig for meg. Det er det som gir dem den gode julestemningen. Og så lenge de bor hjemme har jeg lyst til å gi dem dette, så derfor fortsetter jeg med det. Jeg får jo mest julestemning selv også, når jeg ser at de gleder seg og har julestemning. Når ungene har flyttet ut gjør jeg litt mer som jeg vil. Men jeg sørger for at det ikke blir stress lille julaften likevel. Det er ikke voldsomme mengder pynt som skal fram, og tingene settes på de samme stedene fra år til år, så det går fort. Alt annet er ferdig noen dager i forveien (dvs rent og ryddig, lys i stakene, blomster, strøkne duker, kaker i boks, gaver pakket inn ...). Og siden jeg er B-menneske med utpreget lakenskrekk bare koser jeg meg med å pusle med pynting av juletreet sent utover kvelden/natta, mens jeg delvis ser på TV (treet står i stua og jeg ser TV-en fra der hvor jeg står og pynter det), og nipper til et glass vin. Bruker til og med å dekke på frokostbordet med duk, juleservise, lys og servietter etter at treet er ferdig, før jeg går og legger meg utpå natta engang.

Svigermor har skikkelig vondt av dette, og hver gang de er hos oss sier hun at jeg trenger da ikke gjøre alt dette så sent, "det tar vi i morgen tidlig", og har dårlig samvittighet for å gå og legge seg mens jeg fortsatt driver på. Hun skjønner ikke at jeg faktisk nikoser meg med dette. Så det må jeg gjenta hver gang. Jeg: "Jammen kan jeg ikke få lov da, jeg har så lyst!" Svigermor: Mannen er vokst opp med at de går i hverdagsklær, jobber, handler, vakser og pynter tre på formiddagen julaften, og ikke er helt ferdige før de drar i kirka, så for svigermor er det uvant at julefeiringa starter fra morgenen av. Tror hun har lært det nå da, og synes det er hyggelig at vi koser oss med kaker og ferdigpyntet stue på kvelden lille julaften. Mens svigerfar blir fortsatt like overrasket hver gang, over hvor tidlig vi pynter oss på julaften. Han synes selv han er vill og gal når han skifter av seg olabukse og rutaskjorte, og trekker i dress til vi skal spise grøt med mandel til lunsj, "allerede" i 14-tida, i stedet for til jula ringer inn kl 17. Ser på oss som om vi er litt gale, rister på hodet og tenker vel "when in Rome".

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 16-12-22 kl 12:15.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-22, 10:26   #51
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når pynter du til jul?

Jeg skjønner ikke hva som er så stressende med å pynte lille julaften, men de som synes det har kanskje mange andre gjøremål den dagen i tillegg? Vi har alle fri lille julaften og har ingenting spesielt som skal gjøres. Ingenting skal vaskes, bakes eller handles så å pynte er bare ren kos og julestemning. Vi spiser julegrøt med mandel i først, sjokoladenisse til vinneren. Så pynter vi huset og juletreet sammen før vi slenger oss i sofaen med lefseruller og julekaker og ser Kvelden før kvelden og da er julestemningen på topp for meg.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-22, 10:27   #52
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.815
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når pynter du til jul?

Vi pynter treet og finner frem de store julekassene noen dager før jul. Vi har ikke et fast tidspunkt, det tilpasses fra år til år. Tidligere pyntet vi det meste lille julaften. Nå vil ungene gjerne at vi pynter tidligere. Jeg liker også å ha alt på plass noen dager før lille julaften.

Til advent kommer det frem stjerner i vinduene og lys ute. Lysene ute henger vi gjerne opp tidigere enn dette også. Vi innførte begrepet vinterlys fordi vi synes det er mørkt ute i november og ville gjerne lyse opp.Jeg har en del ekstra fine ting i kassen med adventspynt. Det settes frem i begynnelsen av desember det også.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-22, 10:45   #53
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.396
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når pynter du til jul?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg skjønner ikke hva som er så stressende med å pynte lille julaften, men de som synes det har kanskje mange andre gjøremål den dagen i tillegg? Vi har alle fri lille julaften og har ingenting spesielt som skal gjøres. Ingenting skal vaskes, bakes eller handles så å pynte er bare ren kos og julestemning. Vi spiser julegrøt med mandel i først, sjokoladenisse til vinneren. Så pynter vi huset og juletreet sammen før vi slenger oss i sofaen med lefseruller og julekaker og ser Kvelden før kvelden og da er julestemningen på topp for meg.

Det kommer vel an på hvor mye pynt og stort hus folk har kanskje? Og selvsagt om man liker jobben med å pynte i seg selv, eller synes det er et ork, og helst bare vil at det skal være ferdig.

Jeg har ofte fri lille julaften, men ikke i år, dessverre. Men det går greit så lenge alt annet er ferdig. Svigerforeldrene mine kommer torsdag kveld, og ønsker gjerne å hjelpe til, så da tenker jeg svigermor får stryke duker og svigerfar får lage middagen klar til jeg og mannen er ferdig på jobb. Pyntinga vil jeg helst gjøre selv.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 16-12-22 kl 11:05.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-22, 10:59   #54
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når pynter du til jul?

Jeg pynter vanligvis huset 22. desember og tar treet inn i stua samme dag. Pynter treet alltid sammen med barna, helst 23.
Men siden det varierer når barna er hos meg, så pynter vi treet siste kvelden de er hos meg, i år blir det 21. Jeg pynter sikkert resten av huset den 22., selv om jeg liker best når pynte treet er det aller siste jeg gjør.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-22, 11:19   #55
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når pynter du til jul?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg skjønner ikke hva som er så stressende med å pynte lille julaften, men de som synes det har kanskje mange andre gjøremål den dagen i tillegg? Vi har alle fri lille julaften og har ingenting spesielt som skal gjøres. Ingenting skal vaskes, bakes eller handles så å pynte er bare ren kos og julestemning. Vi spiser julegrøt med mandel i først, sjokoladenisse til vinneren. Så pynter vi huset og juletreet sammen før vi slenger oss i sofaen med lefseruller og julekaker og ser Kvelden før kvelden og da er julestemningen på topp for meg.

Det er jo ikke alle som kan ta seg fri hverken lille julaften eller ellers i desember, og kanskje er litt bakpå av andre grunner, og derfor må jobbe/handle/bake etc. den dagen. Det er supert at det er bare ren kos for dere, men at det skal være så vanskelig å forstå at det kan være stressende for andre? Vel, det er vanskelig for meg å forstå, da.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-22, 11:27   #56
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når pynter du til jul?

Ja, det var nok litt korttenkt av meg, jeg skjønner at ikke alle har god tid den dagen eller har fått gjort alle forberedelser innen da.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-22, 11:31   #57
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.680
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når pynter du til jul?

Jeg er mest på at 23 skal alt være klart så det blir kosedag og lott småtterier som skal gjøres, men det er jeg vant med fra barndommen.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-22, 11:55   #58
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når pynter du til jul?

Treet pyntes 23. desember hvert fall. Det andre har vært litt tidligere de siste årene. Kanskje helgen før julaften.

Jeg syns det verste som kan skje er at julepynten blander seg med husrotet, så jeg liker ikke å ha den fremme så veldig lenge. Det skal være litt magisk å ha et julepyntet hus. I år blir det et par uker tenker jeg.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-22, 11:55   #59
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.815
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når pynter du til jul?

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Jeg er mest på at 23 skal alt være klart så det blir kosedag og lott småtterier som skal gjøres, men det er jeg vant med fra barndommen.

Jeg har også det som et mål. Vi spiser julegrøt lille julaften. Resten av kvelden vil jeg bare surre sakte rundt med julefilm og portvin.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-22, 12:21   #60
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når pynter du til jul?

For oss er det såpass mye som skal gjøres og ordnes, at jeg syns det er vanskelig å slappe av uansett jeg, selv om det hele tiden er et mål. Det er rydding og vasking som er kontinuerlig, klesvask osv. Så er det all handlingen, gaver skal leveres, snø skal måkes osv. I fjor merket vi godt at julaften ble VEL hektisk med mye matlaging, så i år skal vi foreberede enda mer dagen før, dvs lille julaften. :P Og ja, vi har jo jobber som gjør at vi er på jobb tett opp mot jul. I år skal jeg av alle ting opereres den 20.12 så vi får se hvordan dette går…

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no