Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Har du noengang ikke blitt klar til jul?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-22, 14:08   #21
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noengang ikke blitt klar til jul?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.


1) Ingen gaver
2) Ikke noe juletre kjøpt og pyntet
3) Ingen julemiddag klar innen rimelig tid julaften

Det var en veldig god definisjon av hva det vil si å bli ferdig. Sånn ca der ligger lista. Jeg senker kravene til jul for hvert år. Jeg vokste opp med en mor som var helt utslitt da julaften endelig kom, og det prøver jeg å unngå. Det bakes ikke, det serveres kald julemiddag (hummer), det inviteres ikke til juleselskap, kun uformelle spontanbesøk osv. Så da er det lettere å bli ferdig til jul.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 14:09   #22
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.763
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noengang ikke blitt klar til jul?

Nei, den lista er ikke så veldig høy.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 15:02   #23
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noengang ikke blitt klar til jul?

I år får Shaun gjøre julevasken. Han driver på as we speak faktisk. Mens jeg sitter med bena høyt og har pause.
Nevnte jeg at Shaun er min store kjærlighet (muligens etter mannen) er av type Roborock og på den snart året han har bodd her har han vasket mer enn jeg har gjort på 20 år!

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 15:02   #24
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.964
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noengang ikke blitt klar til jul?

Klar er et relativt begrep. Hvis lista til Toffskji gjelder, så har jeg alltid blitt klar. Men lista som var i hodet til bestemoren min har vi aldri klart å fullføre.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 15:14   #25
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.120
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noengang ikke blitt klar til jul?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Gaver har det alltid blitt, men vi har noen ganger reist fra uvaska og upynta hus og måttet ta det i romjula.

Samme her. I år har det ikke blitt vasket og ryddet noe særlig, for eksempel (men vi har juletreet oppe, da). Det går helt fint.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 15:20   #26
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.858
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du noengang ikke blitt klar til jul?

Nei, det har aldri skjedd. Vi har alltid fått gjort alt vi har ønsket i god tid. Forberedelsene er også lystbetonte, vi gjør ikke noe bare fordi vi føler vi burde og ingen sliter seg ut for å få ting klart.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013

Sist redigert av Myria : 21-12-22 kl 16:22.
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 15:23   #27
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.426
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du noengang ikke blitt klar til jul?

Jeg er en detaljfokusert planleggingsfreak før jul og synes omtrent til og med at julevask er gøy - fordi det er jul. Jeg prøvedekker til og med bordene. :nerd: Men så er jeg hjemmeværende og desember er vel eneste måneden jeg kan si at jeg har det "travelt".

Bortsett fra at pinnekjøttet ikke er vannet ut, hadde jeg vært klar for julegjester i dag.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 15:38   #28
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.926
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du noengang ikke blitt klar til jul?

Jeg/vi har alltid blitt klar nok til jul. Når det gjelder vasking så er badet prioritert. Resten blir vasket om vi rekker det. Jeg kan bli litt stressa på lillejulaften, men har teknikken for å la det passere i fred.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 15:58   #29
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du noengang ikke blitt klar til jul?

Aldri.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 16:01   #30
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.960
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du noengang ikke blitt klar til jul?

Jeg er aldri mentalt klar for jul da, jeg har vonde opplevelser og vanskelige relasjoner, så jeg syns jula er tung mentalt. Derfor så er energien og gleden over jula egentlig ikke-eksisterende så jeg gjør bare det som må gjøres for å glede familien. Har ingen glede av det selv.

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 16:06   #31
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du noengang ikke blitt klar til jul?

Nei. Det er ikke alltid jeg rekker alt jeg lager optimistiske planer om, men middag, gaver og juletre fikser jeg. Også har vi vaskehjelp.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 16:45   #32
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.531
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du noengang ikke blitt klar til jul?

Vaskehjelp hadde trolig utgjort en stor forskjell. For da hadde det ikke vært så inni granskauen stort etterslep på rydding og vasking.

Må bare rydde nok til å kunne slippe inn en.... Og holde vårt soverom utenfor for der er det desverre for mye kasser og poser og whatnot. Som følge av for lite plass til alt vi har. Som jo er hovedproblemet vårt rett og slett

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 17:18   #33
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.882
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du noengang ikke blitt klar til jul?

Opprinnelig lagt inn av GeekyGirrrl, her.

Jeg er aldri mentalt klar for jul da, jeg har vonde opplevelser og vanskelige relasjoner, så jeg syns jula er tung mentalt. Derfor så er energien og gleden over jula egentlig ikke-eksisterende så jeg gjør bare det som må gjøres for å glede familien. Har ingen glede av det selv.

Her er jeg også i år. Første gang jeg ikke feirer jul. Men tror det skal gå greit. Skal prøve å ta det som en vanlig lørdag. Samlivsbrudd for 1-2 mnd siden, og vi bor dessverre fortsatt sammen. Fikk heldigvis avklart at han skal være et annet sted julaften og til 3. juledag. De andre dagene jobber han. Heldigvis blir det sol, skal fokusere på fysisk aktivitet, det hjelper meg mye.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 17:40   #34
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du noengang ikke blitt klar til jul?

I fjor feiret vi jul i et hus under oppussing, der vann og avløp frøs flere ganger, uten godkjent peis, og der all mat måtte lages på en liten hybelkomfyr der man enten kunne bruke ovn eller de to platene. Og hvis begge platene sto på for fullt, så gikk sikringa.

Alle fikk mat og gaver, og 24. desember både kom og gikk. Så jeg syns vi fikk kryssa av for jul det året også.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 17:49   #35
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du noengang ikke blitt klar til jul?

Gaver, juletre og en anstendig mengde mat/snop er det viktigste.
Sånn ellers har jeg hatt ganske mange andre kriterier som gjerne har blitt justert etter hvert som julaften har nærmet seg.
Jula 2011 skulle vi reise bort 23., men mannen kom syk hjem fra jobb og vi måtte bli hjemme og få omgangssyke etter tur. Heldigvis hadde vi juletre og gaver (som ble åpnet nærmere nyttår), men jeg må vel innrømme at å stå på REMA på lillejulaften og kjøpe grønnsakssuppe fra toro, Farris og dopapir er noe av det mest begredelige jeg har gjort. Var 35 uker gravid og ble innlagt 2. juledag Kan le av det nå.
Klar ble jeg jo også, for så vidt.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 17:53   #36
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.175
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du noengang ikke blitt klar til jul?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

I fjor feiret vi jul i et hus under oppussing, der vann og avløp frøs flere ganger, uten godkjent peis, og der all mat måtte lages på en liten hybelkomfyr der man enten kunne bruke ovn eller de to platene. Og hvis begge platene sto på for fullt, så gikk sikringa.

Alle fikk mat og gaver, og 24. desember både kom og gikk. Så jeg syns vi fikk kryssa av for jul det året også.

Det var oppussing på gang her også for et år siden. Kjøkkenbenken var forsinket og jeg hadde hverken komfyr, vask eller oppvaskmaskin. Bare noen gamle skapdører oppå underskapene. Oppvasken tok jeg i vasken på vaskerommet, og pinnekjøttet som min mor hadde dampet på forhånd ble varmet i mikroen. Men vi hadde verdens flotteste juletre i det minste.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 18:20   #37
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.056
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du noengang ikke blitt klar til jul?

Nei, vi har vel alltid blitt klare nok, men listen for hva det vil si blir lavere og lavere. Når vi har mat og drikke og godteri, gaver og sånn tålelig reint og pyntet hus er det klart. Nå har jeg vært syk i halvannen uke og er fortsatt ikke bra, men takket være utmerket samarbeid mellom meg og mannen tror jeg jaggu vi klarer det i år også. Klesvask og denslags kan vi ta i romjulen, bare lukker døren til vaskerommet.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 18:48   #38
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.029
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du noengang ikke blitt klar til jul?

Jeg har alltid blitt klar, men i år sliter jeg. Jeg har vært syk halve høsten og hele desember. Jeg elsker vanligvis jula, men i år er det ikke kjekt. Men julaften kommer like fullt, så det er bare å stålsette seg.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 18:49   #39
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noengang ikke blitt klar til jul?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Eldstearvingen og jeg måtte diskutere hva «ikke ferdig til jul» kunne bety, og kom fram til

1) Ingen gaver
2) Ikke noe juletre kjøpt og pyntet
3) Ingen julemiddag klar innen rimelig tid julaften

Om minst én av de tingene skjedde, måtte vi vel si at vi ikke var ferdige til jul. Ellers får det være godkjent. Har greid det hvert år så langt.

Den definisjonen deler vi! Og vi har enn så lenge full måloppnåelse på de tre punktene.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-22, 14:38   #40
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noengang ikke blitt klar til jul?

Så lenge gavene er innkjøpt, treet er pyntet og maten er klar, så er vi klare til jul. Det har vi klart hvert år hittil.

Jeg er vokst opp med ekstremt lav terskel på hva som er å være klar til jul (begge foreldrene mine har heftige grinch-gener), og vi feiret dessuten nesten aldri julaften hjemme. I mitt hode er "pynte til jul" å sette opp et juletre på lille julaften, og kanskje ha juleduk. Det ene barnet mitt har arvet farssidens julegener, så her har det vært fullt julepyntekjør siden 1. desember, men da i regi av yngste, ikke meg.

Begge barna syns det er stas å pynte og fikse til jul, og mannen min er også typen drar sin del av lasset på alt som skal ordnes, både av handling og ryddevaskefikse, så da blir det heller ikke så mye stress. Jeg får lov til å kose meg med å fikse julematen, så ordner de andre tre resten, samtidig som de er kjøkkenslasker, om nødvendig.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no