Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Stalin

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-01-23, 12:47   #1
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Stalin

Jeg har fått lyst til å lese en bok som beskriver Stalin og Stalin sitt Sovejetunionen på best mulig måte.
Noen som har noen gode tips?
(Jeg er blitt inspirert av podcasten 198 land).

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-23, 13:04   #2
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.229
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Stalin

'Stalin - den røde tsarens hoff' av Simon Sebag Montefiore

Montefiore har også skrevet en bok om den unge Stalin.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-23, 13:10   #3
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Stalin

Opprinnelig lagt inn av Shun, her.

'Stalin - den røde tsarens hoff' av Simon Sebag Montefiore

Montefiore har også skrevet en bok om den unge Stalin.

Har du lest disse selv?

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-23, 13:41   #4
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.229
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Stalin

Opprinnelig lagt inn av Pasta, her.

Har du lest disse selv?

For lenge siden, og bare den jeg linker til. Montefiore er en britisk historiker.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-23, 18:57   #5
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.302
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stalin

Hviskerne - Stillhet og frykt i Stalins Russland av Orlando Figes.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-23, 19:07   #6
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Stalin

Som ung (knirketiknirk) leste jeg Gulagarkipelet (litt voldsom å komme seg gjennom) og En dag i Ivan Denisovitsj' liv av Aleksandr Solzjenitsyn. Den siste gjorde sterkt inntrykk på meg, husker jeg, og er kort og lettlest.

Dette er skjønnlitteratur da, og jeg vet jo ikke hvordan disse står seg i dag, og er vel kanskje litt på siden av det du spør om også. Forfatteren fikk Nobelprisen for disse i 1970.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-23, 19:13   #7
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.302
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stalin

Solzjenitsyns Denisovitsj-bok leste jeg også som ung, den sitter hardt fortsatt!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-23, 19:17   #8
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Stalin

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Solzjenitsyns Denisovitsj-bok leste jeg også som ung, den sitter hardt fortsatt!

Ja, det er en av de bøkene jeg har lest som virkelig sitter hos meg også.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no