Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Fins det noko produkt som hjelper mot kviser?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-23, 09:35   #1
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Fins det noko produkt som hjelper mot kviser?

Det lurer eg på. 17-åringen har fått mye kviser dei siste månadene, og eg tenkte eg skulle sjekke litt for ho, sidan ho spurte meg i går.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-23, 10:14   #2
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.446
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fins det noko produkt som hjelper mot kviser?

Lurt å spørre på apotek. I min tid var det Basiron som gjaldt, men det har sikkert endret seg. Er problemet stort så anbefaler jeg hudlege. Jo før, jo bedre.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-23, 10:19   #3
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.424
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fins det noko produkt som hjelper mot kviser?

Blir det for ille så anbefaler jeg å kontakte hudlege. Min datter fikk god hjelp der, og resept på tabletter (og anbefaling av kremer) som virkelig hjalp. Litt kviser, uren og fet hud er selvsagt normalt i tenårene, så det er ikke sikkert det er nødvendig i deres tilfelle. Men hvis det blir så ille at det blir fare for store arr i framtiden, så er det lurt å få det behandlet.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 28-01-23 kl 10:26.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-23, 10:25   #4
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.767
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fins det noko produkt som hjelper mot kviser?

Ja, det finnes mye ulikt, både hudpleie med aktive ingredienser som Zink og Niacinamid, Basiron som er reseptfritt og kremer med mer av det samme som Basiron bare på resept, og i siste instans tablettkurer på resept.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-23, 10:35   #5
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.239
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fins det noko produkt som hjelper mot kviser?

Vi fikk resept på krem (Maya-klinikken, e-konsultasjon med bilde, etterpå skrev fastlegen ut).

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-23, 11:13   #6
Linella
Erfaren
 
Linella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 843
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Sv: Fins det noko produkt som hjelper mot kviser?

Basiron er ofte det man starter med, men lurt å få time hos hudlege. Det kan veldig fort utvikle seg til arrdannende akne - det fikk vi erfare i løpet av de ukene vi ventet på å få time hos hudlege.

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-23, 22:13   #7
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fins det noko produkt som hjelper mot kviser?

Hudlege. Her var 17-åringen innom Epiduo, 50 dagers antibiotikakur og en antibiotikakrem (som jeg ikke husker navnet på i farten) før han til slutt endte på Isotretinoin. Han har flere kompiser som har sluppet unna med Epiduo eller antibiotikabehandling. Han sier selv at han burde begynt på Iso tidligere, men han vegret seg på grunn av bivirkningene. De har vært ille, men visstnok verdt det.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-23, 06:11   #8
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.769
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fins det noko produkt som hjelper mot kviser?

Signerer dem over.

Apoteket gir gode råd, Basiron

https://www.apotek1.no/produkter/bas...l-100g-527150p

Og deretter hudlege. Mye god hjelp å få og ingen vits i å vente.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-23, 08:28   #9
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fins det noko produkt som hjelper mot kviser?

Bare en liten presisering; start gjerne med fastlegen. Eldste har nå en fastlege som er veldig god på hud (og kvisebehandling). Så for ham holder det med fastlegen.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-23, 08:37   #10
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fins det noko produkt som hjelper mot kviser?

Epiduo fungerte for både meg og 07. 07 byrja også med ansiktsvask og fuktighetskrem for feit hud.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-23, 08:15   #11
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fins det noko produkt som hjelper mot kviser?

Takk for gode råd! Då har me starta med basarområdene og ein ordentlig god rensekrem-greie, så ser me om det funker.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-23, 10:05   #12
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.812
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fins det noko produkt som hjelper mot kviser?

Jeg bruker basiron på mine kviser, nei er ikke tenåring, men skulle komme med et tips å påføre basiron med qtips eller finger akkurat der kvisen er, og gjerne med det samme en kjenner at en kvise er på tur. Smører to tre ganger om dagen rett på og da hindrer jeg ofte at det blir kvise. Har prøvd det samme på mine tenåringer og det fungerer bra. Her har vi også tatt på Basiron over større områder, feks hele nesen, men bare hatt det på noen timer eller over natten siden en kan få veldig tørr hud av det.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-23, 10:38   #13
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.531
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fins det noko produkt som hjelper mot kviser?

Tror jeg må plukke med meg basiron neste gang jeg er på apoteket, for 14 årongen har noen stor, vonde kviser støtt og stadig, og renserutine holder det på et lavere nivå enn uten, men fortsatt er det et stykke fra mål (Også så jeg at jeg bør nok hjelpe ham med en renserutine på ryggen, for den er også godt angrepet

Ja, han er 14. Ja, det er vel normalt. De på ryggen er ikke store og vonde da i det minste. Men jeg skulle kosepjuske ham i håret i går kveld og kom borti ei kvise på panna ved et uhell og han rykket til. Det er jo ikke godt med sånne.

eller burde vi snakke med legen først? Det står man bør samråde seg med lege eller apotek om man tar andre medisiner, så jeg må jo snakke med dem da , for han tar jo både astma og allergimedisiner daglig.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-23, 12:11   #14
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.471
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fins det noko produkt som hjelper mot kviser?

Fikk denne i feeden, og kom til å tenke på trådtittelen jeg hadde sett.

(Håper det er lov å fjase nå).

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 8C57A59A-557C-49A8-842C-E41B6F26062C.jpg (16,1 KB, 17 visninger)
-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no