Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Restauranttråden: Anbefalinger og avbefalinger

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-23, 22:55   #141
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Restauranttråden: Anbefalinger og avbefalinger

Anbefaler Robust bistro i Trondheim. Ligger nederst i Søndre gate. Ganske liten, men franskinspirert restaurant drevet av kokken som startet Emilies. Spiste femretters der i helga og fikk nydelige retter med mye kraft og smaker. Kampanje der i januar og februar med femretters inkl drikke til 1000 kr.

Var på nevnte Emilies en gang på tidlig totusentall, og fikk en nydelig fiskesuppe og chablis som passet så godt til. Så når de kom med samme vinen til fiskeretten i helga, ble jeg minnet på dette

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-23, 23:35   #142
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Restauranttråden: Anbefalinger og avbefalinger

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Ee det noe sted å spise god koreansk mat i Oslo?

Jeg har spist her, godt men du bør være glad i Kimchi. I følge min koreanske kollega (som spiser der hele tiden) er det den beste koreanske maten du får i Oslo. Jeg har bare prøvd den, så kan ikke bekrefte.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-23, 23:45   #143
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Restauranttråden: Anbefalinger og avbefalinger

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg har spist her, godt men du bør være glad i Kimchi. I følge min koreanske kollega (som spiser der hele tiden) er det den beste koreanske maten du får i Oslo. Jeg har bare prøvd den, så kan ikke bekrefte.

Skulle det være en lenke her?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-23, 00:02   #144
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Restauranttråden: Anbefalinger og avbefalinger

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Skulle det være en lenke her?

Ja, det hjelper kanskje.

https://gangnam.no/

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-23, 01:49   #145
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Restauranttråden: Anbefalinger og avbefalinger

Jeg kan gi oppdatert info om Rest om en ukes tid! Tar nok ikke vinpakke, da, jeg synes jeg får mer for pengene ved å plukke selv.

Og veldig enig med Toffen om Apostrophe, den synes jeg fortsatt er underkommunisert (hvilket egentlig er en bra ting).

Ellers var jeg superhappy med Hyde. :wow: Også har jeg blitt glad i Kafeteria August, det er jo et helt annet nivå (og man føler seg fort eldst i lokalet )

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-23, 14:43   #146
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Restauranttråden: Anbefalinger og avbefalinger

Vi har fått bestilt bord på nyåpnede Panu og håper at det er like fantastisk som søsterrestauranten Apostrophe. Kokkenes CV-er tilsier at det burde bli bra.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-23, 14:44   #147
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Restauranttråden: Anbefalinger og avbefalinger

Nydelig og autentisk kinesisk mat på Shanghai2k18 i Kirkegata i Oslo. Hyggelig betjening, rause porsjoner og en veldig god opplevelse.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-23, 23:33   #148
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.310
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Restauranttråden: Anbefalinger og avbefalinger

Var på Harry Pepper med jobb i Stavanger forrige uke. NAM!

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-23, 09:24   #149
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Restauranttråden: Anbefalinger og avbefalinger

Hvis du noen gang befinner deg på Søre Sunnmøre og setter pris på god mat, må du ta turen innom Volda. Brør! En liten, familiedrevet restaurant med fantastisk mat! De brygger også sitt eget øl. Så kan du spise og drikke deg salig og krabbe femti meter bort til oss og sove i en deilig seng. ��

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-23, 09:56   #150
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.797
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Restauranttråden: Anbefalinger og avbefalinger

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Noen som har spist på Gubalari? (Trondheim) Er det ok? Lurte på om jeg skulle slå til på kampanjen de har gående nå, med 5-retters til 398 kr/pers ...

Har vært der to ganger, kjempegod mat, hyggelig service, og utrolig stilige lokaler. Anbefales!

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-23, 10:21   #151
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Restauranttråden: Anbefalinger og avbefalinger

Opprinnelig lagt inn av Galathea, her.

Har vært der to ganger, kjempegod mat, hyggelig service, og utrolig stilige lokaler. Anbefales!

Ja, veldig stilige lokaler! Kikket inn der etter en runde på K.U.K i sommer, men ikke spist der enda. Har bestilt bord på søndag, så det blir spennende. Gleder meg!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-23, 01:35   #152
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.786
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Restauranttråden: Anbefalinger og avbefalinger

Vi har akkurat vært på Basso Social og spist 13-retters. Utrolig god mat og super service. Noen i reisefølget tok vinpakke til og var veldig fornøyd. Selv har jeg lungebetennelse og går på penicillin, så jeg avsto denne gangen.
Jeg vet at jeg garantert skal tilbake en gang og få hele opplevelsen med mat og vin.
Ekstra bra for oss var at de tilpasset og lagde sukkerfri nydelig dessert til meg og mannen min


Sist redigert av gnuri : 22-01-23 kl 11:30.
gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-23, 10:50   #153
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Restauranttråden: Anbefalinger og avbefalinger

Jeg var endelig på Kolonialen i går til lunsj, og det var veldig bra! Nabobutikken Eske flytter, så Kolonialen skal ta over lokalene og utvide, og lage vinbar i det deilige hjørnet mot parken.

Ulempen er at det er trangt mellom bordene, så jeg vet nå alt om pancreasproblematikken til hightalkeren på nabobordet.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-23, 11:00   #154
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Restauranttråden: Anbefalinger og avbefalinger

Kolonialen er veldig bra og koselig!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-23, 11:31   #155
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Restauranttråden: Anbefalinger og avbefalinger

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg var endelig på Kolonialen i går til lunsj, og det var veldig bra! Nabobutikken Eske flytter, så Kolonialen skal ta over lokalene og utvide, og lage vinbar i det deilige hjørnet mot parken.

Ulempen er at det er trangt mellom bordene, så jeg vet nå alt om pancreasproblematikken til hightalkeren på nabobordet.

Hvor skal Eske flytte til, egentlig?

Fant det: Pilestredet park 31

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-23, 11:51   #156
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Restauranttråden: Anbefalinger og avbefalinger

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Vi har akkurat vært på Basso Social og spist 13-retters. Utrolig god mat og super service. Noen i reisefølget tok vinpakke til og var veldig fornøyd. Selv har jeg lungebetennelse og går på penicillin, så jeg avsto denne gangen.
Jeg vet at jeg garantert skal tilbake en gang og få hele opplevelsen med mat og vin.
Ekstra bra for oss var at de tilpasset og lagde sukkerfri nydelig dessert til meg og mannen min

Basso bruker vi en del i jobbsammenheng, og er absolutt med på den. De har vel en digg champagnelunsj også, det har jeg ikke prøvd.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-23, 19:33   #157
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.786
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Restauranttråden: Anbefalinger og avbefalinger

Håh- da skal vi teste den, elsker bobler
edit- finner den ikke på nettsiden deres?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

. De har vel en digg champagnelunsj også, det har jeg ikke prøvd.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-23, 20:35   #158
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Restauranttråden: Anbefalinger og avbefalinger

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi har fått bestilt bord på nyåpnede Panu og håper at det er like fantastisk som søsterrestauranten Apostrophe. Kokkenes CV-er tilsier at det burde bli bra.

Vil gjerne høre erfaringene deres fra Panu!

Kolonialen er skikkelig bra.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-23, 23:35   #159
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.975
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Restauranttråden: Anbefalinger og avbefalinger

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Ja, det hjelper kanskje.

https://gangnam.no/

Takk..

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-23, 13:37   #160
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Restauranttråden: Anbefalinger og avbefalinger

Vi testet ut en (relativt) ny indisk restaurant på Tøyen torg i går. Chowk leverte noe så innmari. Og passende nok betyr chowk nettopp torg.

Veldig, veldig god mat, ålreite priser og veldig trivelig personale.

https://www.oslochowk.no

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no