Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Oppskrift på kyllinggryte fra Bali?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-07, 20:13   #1
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oppskrift på kyllinggryte fra Bali?

Vi har av og til Kyllinggryte fra Bali (Toro) og alle her elsker smaken (særlig T som helst ville hatt dette annenhver dag -de andre dagene vil han ha pannekaker).
Så da er egentlig spørsmålet: Hvordan får man mat til å smake sånn?
Noen som har oppskrift på noe tilsvarende, som smaker likt?

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 20:15   #2
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppskrift på kyllinggryte fra Bali?

Veldig godt spørsmål!

*abonnerer *

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 20:50   #3
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.711
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Oppskrift på kyllinggryte fra Bali?

Er ikke det karri / fløte (eller kokosmelk)saus den er basert på?

En god start er jo å smugtitte bakpå pakken for å se hvilke ingredienser de har brukt, og så prøve seg frem?

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 20:52   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på kyllinggryte fra Bali?

Den er knallgod. Jeg hadde nettopp suppevarianten i Rett i koppen. :sikle:
Den og Marrokkansk kyllinggryte er favorittene mine (den siste er enda bedre men jeg får ikke tak i den noe sted lenger).

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 20:53   #5
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på kyllinggryte fra Bali?

Er det ananas i den tro? Tror jeg har spist den en gang.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 21:44   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på kyllinggryte fra Bali?

Ja det er ananas i den men jeg hiver alltid oppi en boks ananas utenom, elsker det.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 23:04   #7
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppskrift på kyllinggryte fra Bali?

Ingefær, tror jeg? Hvis jeg ikke tar styggfeil så kan man kjøpe paste og ha i sammen med fløte.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 23:24   #8
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppskrift på kyllinggryte fra Bali?

Jeg bruker og lage den selv, basert på hva posen inneholder.

Steker litt kyllingfilet og løk i en jerngryte, så heller jeg over fløte og litt kokosmelk i, har i masse karri, fersk ingerfær, paprika litt salt og pepper. Er vel bare fantasien som setter en stopper for hva som kan være i den. Når det kar kokt en stund tilsetter jeg en boks ananas og serverer med fersk salat, loff og basmatiris.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 23:35   #9
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Oppskrift på kyllinggryte fra Bali?

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Jeg bruker og lage den selv, basert på hva posen inneholder.

Steker litt kyllingfilet og løk i en jerngryte, så heller jeg over fløte og litt kokosmelk i, har i masse karri, fersk ingerfær, paprika litt salt og pepper. Er vel bare fantasien som setter en stopper for hva som kan være i den. Når det kar kokt en stund tilsetter jeg en boks ananas og serverer med fersk salat, loff og basmatiris.

Må prøves

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 23:41   #10
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppskrift på kyllinggryte fra Bali?

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Jeg bruker og lage den selv, basert på hva posen inneholder.

Steker litt kyllingfilet og løk i en jerngryte, så heller jeg over fløte og litt kokosmelk i, har i masse karri, fersk ingerfær, paprika litt salt og pepper. Er vel bare fantasien som setter en stopper for hva som kan være i den. Når det kar kokt en stund tilsetter jeg en boks ananas og serverer med fersk salat, loff og basmatiris.

Jepp, akkurat sånn gjør vi det også. Ikke tar det lenger tid enn å lage posemat heller, også vet man nøyaktig hva det inneholder. Det smaker forresten veldig godt og mild med litt most banan i sausen også!

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 20:20   #11
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på kyllinggryte fra Bali?

Jeg ville prøvd noe sånt:

Middag 3 porsjoner

ingredienser: naturris, kyllingfilet, paprika, ananas, kokosmelk, karri, hønsebuljong, brunt sukker soyasaus, løk, hvitløk, salt, pepper

Mims kjappe kylling fra Bali

Start med å koke 3 dl naturris.

2 kyllingfileter i biter
1 løk i skiver
1 rød paprika i strimler
1 hakket fedd hvitløk

Stekes i litt smør med 1 ts brunt sukker. Ha i soyasaus, 2 dl hønsebuljong, 2 dl kokosmelk, 1 liten boks ananas i biter, smak til med 1 ts karri, pepper og evt salt. Jeg ville ha tatt i litt chili, men hver sin smak.

Mildere smak blir det hvis du bytter ut buljong med matfløte.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 20:23   #12
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på kyllinggryte fra Bali?


Takk dere som har bidratt her. Nå kan jeg teste ut og se om jeg finner smaken jeg vil ha.

Hvilken type kokosmelk er best?

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 20:25   #13
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på kyllinggryte fra Bali?

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.


Takk dere som har bidratt her. Nå kan jeg teste ut og se om jeg finner smaken jeg vil ha.

Hvilken type kokosmelk er best?

Bruker som oftest blue dragon.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no