Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Rødbeter

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-07, 10:52   #1
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rødbeter

Jeg sitter med en pose med rødbeter etter siste grønnsakslevering.

Vanligvis ville jeg laget suppe med dem, men det liker ikke jentene og nå kunne jeg tenke meg å prøve noe nytt.

jeg mener at Mim hadde en oppskrift på noe som het "prinsessekrem"? som var laget med rødbeter. Men jeg klarer ikke å søke det inn på nybakt mamma.

Er det noen som enten har den oppskriften eller noen andre gode rødbetoppskrifter?

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 10:54   #2
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Rødbeter

Her er noen oppskrifter, bl.a. paa min raakostsalat med rödbeter. http://www.foreldreportalen.no/forum...ght=r%F6dbeter

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 12:19   #3
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Rødbeter

Dette er knallgodt til f. eks. lammekoteletter:

Poteter, gulrøtter, kålrot, litt persille- og/eller sellerirot, rødbeter og løk skjæres i terninger og stekes i langpanne i ca. 20 min., sammen med noen hele fedd hvitløk, litt olje og salt/pepper.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 12:24   #4
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rødbeter

Her er Mims oppskrift:

Slik lager man prinsessesaus:

En rødbete skrelles og skjæres i små biter, kok til den er mør, ca 10-15 minutter. Sil av kokevannet og ha rødbetebitene oppi en skål. Ha over 1 ss sitronsaft, 1 ts sukker, 1 ts salt, kvernet pepper og 1 boks rømmekolle. rør sammen. Resultatet er en lekker knallrosa saus som både smaker godt, ser lekker ut og appellerer veldig til unge damer.

Dessverre appellerte den ikke til min unge dame. Derimot spiser hun gjerne potet- og rødbetmos.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no