Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-11, 23:49   #741
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Det kan da ikke stemme. Her er minstelønnstabellen hos Utdanningsforbundet; førskolelærer/ped.leder faller vel inn under "Stilling med krav om høyskoleutdanning" med topplønn 374.500 etter 10 år?

Det er kommunalt... I det private tjener de mer.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 23:50   #742
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Ja, men tallet Sokk oppgir er jo nesten 100.000 lavere.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 23:51   #743
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Ja, men tallet Sokk oppgir er jo nesten 100.000 lavere.

Ah, nå så jeg det. Jeg tror hun må ha skrevet feil...

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 00:42   #744
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Ah, nå så jeg det. Jeg tror hun må ha skrevet feil...

Eh, ja. Hadde bare byttet om på to tall. 382000, skulle det være.

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 03:44   #745
Garamond
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 66
Garamond har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Uten å være sikker så tror jeg at Oslo Kommune har en egen lønnsstige for lærere som gjør at de kommer dårligere ut enn lærere i resten av landet. Noen som vet dette sikkert ?!

Ellers lurer jeg på om antallet undervisningstimer i barneskolen stemmer. Trodde det var 28 timer av 45 minutter + inspeksjoner og møtetid og ubundet tid. vet at noen har nedslagstimer av ulike grunner.

Garamond er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 06:34   #746
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Garamond: Det er 26 undervisningstimer som utgjør full stilling på barneskolen.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 07:43   #747
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Jeg har begynnerlønn på 350 000. Men er ikke så mye å stige før man stopper opp desverre. Får litt for videreutdannelse også når de er ferdig. Man har grei lønn når man er nyutdannet, men det er deprimerende at man aldri får så mye mer.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 14:33   #748
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Man må over i styrerstilling (hvor begynnerlønna her er på 470 000), eller ta master i spes.ped for å få mer i lønn. Syns det er helt ok jeg, for ped.leder er ikke noe jeg kunne tenke meg å være for resten av livet.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 15:10   #749
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Dani, her.

Man må over i styrerstilling (hvor begynnerlønna her er på 470 000), eller ta master i spes.ped for å få mer i lønn. Syns det er helt ok jeg, for ped.leder er ikke noe jeg kunne tenke meg å være for resten av livet.

Også her kommer man jo lett inn med andre yrker - er man tekniker hele livet så stiger heller ikke lønna inn i himmelen. Man må spesialisere seg og strekke seg videre for å øke lønn etterhvert.

  Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 17:04   #750
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.428
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Dani, her.

Man må over i styrerstilling (hvor begynnerlønna her er på 470 000), eller ta master i spes.ped for å få mer i lønn. Syns det er helt ok jeg, for ped.leder er ikke noe jeg kunne tenke meg å være for resten av livet.

Det er svært få som får økonomisk gevinst av å ta en mastergrad i spesialpedagogikk hvis de fortsetter å være i barnehagen. Jeg kjenner ihvertfall ingen som har fått noe særlig kompenasjon for videreutdanning.

I Oslo så tjener forøvrig PPT-rådgivere mindre enn førskolelærere. Selv om en jobb i Pedagogisk Psykologisk Tjenste krever at man skal ha tatt mastergrad.

__________________
Katten sit i tunet
når du kjem.
Snakk litt med katten.
Det er han som er varast i garden. (Olav H. Hauge).
m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 17:29   #751
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Det er svært få som får økonomisk gevinst av å ta en mastergrad i spesialpedagogikk hvis de fortsetter å være i barnehagen. Jeg kjenner ihvertfall ingen som har fått noe særlig kompenasjon for videreutdanning.

I Oslo så tjener forøvrig PPT-rådgivere mindre enn førskolelærere. Selv om en jobb i Pedagogisk Psykologisk Tjenste krever at man skal ha tatt mastergrad.

Ja man må jo da sikte seg inn på leder for PPT etterhvert, eller noe i det private. Å ta en master for å bruke i ped.leder stilling er helt bortkastet mtp lønnstigning ihvertfall.
Nei, det er styrer som gir høyest lønn pr.dags dato. Enhetsleder kan jo ha en lønn på 530 000 i enkelte kommuner (da snakk om ansvar for mange barnehager). Syns det er en fin gulrot om man har lyst til å jobbe seg oppover med tiden, og dersom lønn betyr mye.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 19:22   #752
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Også her kommer man jo lett inn med andre yrker - er man tekniker hele livet så stiger heller ikke lønna inn i himmelen. Man må spesialisere seg og strekke seg videre for å øke lønn etterhvert.

Vel, i utdanningssektoren stanger man rimelig fort hodet i taket lønnsmessig. Jeg vil anta at en tekniker tjener omtrent det samme som en rektor.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 20:06   #753
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Vel, i utdanningssektoren stanger man rimelig fort hodet i taket lønnsmessig. Jeg vil anta at en tekniker tjener omtrent det samme som en rektor.

Da antar du ganske sikkert feil, med forbehold om at jeg ikke vet hva en rektor tjener.

Tekniker er et lavtlønnsyrke, og en rektor i skolen tjener da helt greit, ville jeg anta?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 20:32   #754
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Da antar du ganske sikkert feil, med forbehold om at jeg ikke vet hva en rektor tjener.

Tekniker er et lavtlønnsyrke, og en rektor i skolen tjener da helt greit, ville jeg anta?

En rektor på en passe stor skole,tjener vel mellom 600-700.000. Meget mulig tekniker er et lavtlønnsyrke, men veldig mange med bare to års yrkesutdanning tjener mer enn rektorer i alle fall.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 20:42   #755
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

En rektor på en passe stor skole,tjener vel mellom 600-700.000. Meget mulig tekniker er et lavtlønnsyrke, men veldig mange med bare to års yrkesutdanning tjener mer enn rektorer i alle fall.

I alle dager, hvilke bilde har du egentlig av lønnsnivået utenfor skolen? 600-700 000 er relativt høy lønn også i det private. Innen for offentlig sektor er det ofte topplønn. Selvfølgelig er det enkelt fagområder der ansatte med lav utdannelse tjener mye, men da må du over i salg eller andre bonusyrker. Vanlig (som i den jevne arbeidstaker) er det ikke.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 20:42   #756
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

En rektor på en passe stor skole,tjener vel mellom 600-700.000. Meget mulig tekniker er et lavtlønnsyrke, men veldig mange med bare to års yrkesutdanning tjener mer enn rektorer i alle fall.

Uten å ha statistikk å backe opp med, vil jeg hevde at folk flest med to års utdannelse, ikke tjener mellom 6-700 000.

Jeg må innrømme at jeg ofte har inntrykk av at lærere og førskolepedagoger har en urealistisk oppfatning av hva folk flest i andre yrkesgrupper faktisk tjener. Lærere tjener ikke dårligere enn andre i offentlig sektor, utdannelse og ansvar tatt i betraktning, og det er en myte at alle i privat sektor tjener bedre enn ansatte i offentlig sektor. Mange gjør det, men det er jammen mange som slett ikke gjør det også. Førskolepedagoger er udiskutabelt lavt lønnet i forhold til utdannelse og ansvar.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 20:43   #757
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

En rektor på en passe stor skole,tjener vel mellom 600-700.000. Meget mulig tekniker er et lavtlønnsyrke, men veldig mange med bare to års yrkesutdanning tjener mer enn rektorer i alle fall.

Tjener rektorer såpass bra? Trodde de mer lå rundt 500000 jeg. Men det er kanskje forskjell på barneskoler (350 elever er kanskje ikke passe stor skole...) og videregående.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 20:48   #758
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

I alle dager, hvilke bilde har du egentlig av lønnsnivået utenfor skolen? 600-700 000 er høy lønn også i det private. Selvfølgelig er det enkelt fagområder der ansatte med lav utdannelse tjener mye, men da må du over i salg eller andre bonusyrker. Vanlig (som i den jevne arbeidstaker) er det ikke.

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Uten å ha statistikk å backe opp med, vil jeg hevde at folk flest med to års utdannelse, ikke tjener mellom 6-700 000.

Jeg må innrømme at jeg ofte har inntrykk av at lærere og førskolepedagoger har en urealistisk oppfatning av hva folk flest i andre yrkesgrupper faktisk tjener. Lærere tjener ikke dårligere enn andre i offentlig sektor, utdannelse og ansvar tatt i betraktning, og det er en myte at alle i privat sektor tjener bedre enn ansatte i offentlig sektor. Mange gjør det, men det er jammen mange som slett ikke gjør det også. Førskolepedagoger er udiskutabelt lavt lønnet i forhold til utdannelse og ansvar.

Jeg har da ikke sagt at de fleste i andre yrkesgrupper ( i privat næringsliv) tjener bedre enn en rektor, men noen gjør faktisk det. Mange håndverkere ligger på samme lønn, f.eks. Jeg synes det er merkelig, og tenker at lederjobbene i skolen burde vært mye bedre lønnet i og med at det er mye står og faller på om rektor vet hva han driver med.
Jeg har for øvrig et ganske så realitisk bilde av hva mange yrkesgrupper tjener.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 20:49   #759
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Her er lønnstatistikk for Tekna som er fagforeningen for siv.ing og andre tekniske mastergrader.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 20:50   #760
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg har da ikke sagt at de fleste i andre yrkesgrupper ( i privat næringsliv) tjener bedre enn en rektor, men noen gjør faktisk det. Mange håndverkere ligger på samme lønn, f.eks. Jeg synes det er merkelig, og tenker at lederjobbene i skolen burde vært mye bedre lønnet i og med at det er mye står og faller på om rektor vet hva han driver med.
Jeg har for øvrig et ganske så realitisk bilde av hva mange yrkesgrupper tjener.

En håndverker tjener mye fordi de gjør en jobb andre er villig til å betale mye for å få utført. At håndverkere tjener bra kan ikke sammenliknes med en lederjobb i en skole eller en hvilke som helst annen lederjobb.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker, planleggingsdag


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no