Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Navn og forventninger til uttale

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-12, 22:57   #61
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Dette er bittelitt på siden, men hva med navn som Maren/Karen hvor det er helt vanlig med to ulike uttalemåter? Jeg har nemlig merket meg at folk som kommer fra et område hvor det er vanlig å uttale navnet på en bestemt måte insisterer på å bruke denne uttalemåten til tross for at personen har presentert seg ved å bruke den andre uttalemåten. Er det like feil å konsekvent kalle noen "kaarn" (hvis det er det som er vanligst for deg) til tross for at hun presenterte seg som, og foretrekker å bli kalt, "karEn" som det er å insistere på å kalle Andrè for Andræ?

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 22:58   #62
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Stusser også når jeg ser navn som regelrett ser feilstavet ut - som Andrè... Som Tjorven tenker jeg også når man skriver det navn svært annerledes som forundrer det meg heller ikke at det uttales annerledes.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 22:59   #63
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Dette er bittelitt på siden, men hva med navn som Maren/Karen hvor det er helt vanlig med to ulike uttalemåter? Jeg har nemlig merket meg at folk som kommer fra et område hvor det er vanlig å uttale navnet på en bestemt måte insisterer på å bruke denne uttalemåten til tross for at personen har presentert seg ved å bruke den andre uttalemåten. Er det like feil å konsekvent kalle noen "kaarn" (hvis det er det som er vanligst for deg) til tross for at hun presenterte seg som, og foretrekker å bli kalt, "karEn" som det er å insistere på å kalle Andrè for Andræ?

Eg har bare konkludert med at Maarn og Maren er to ulike namn og at det ikkje ville vore aktuelt for meg å kalle ei jente som skal vekse opp på Austlandet for Maren. Det same gjeld Annersh/ Anders - det blir så ulikt i dialektforskjellen at det kun er brukandes dersom ein veit at ein skal bu på ein kant av landet heile livet. Og det veit ein jo ikkje.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 22:59   #64
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Jeg tenker at uttalemåter er noe annet enn det jeg skrev om i HI.
Katrine er ikke en uttalemåte av Chatrine like lite som Karlotte er en uttalemåte av Charlotte.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 23:00   #65
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Eg veit at slekta mi på vestlandet vil seie Albårt. Og Pettår. Torstein er eit namn eg liker godt, men ikkje når austlendingane seier Tåsschtein.

Vet ikke hvor på vestlandet de er fra, jeg er fra Stavanger og hadde ikke sagt Albårt (jeg sier Albert og det tror jeg de fleste her gjør om jeg ikke tar helt feil). Men Pettår sier man her, ja.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 23:00   #66
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Milfrid, stemmer, jeg visste det jo. :-) Og sier det som deg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 23:02   #67
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Jeg kjenner en voksen Michael - norsk mor, norsk far. Der skal faktisk navnet uttales på engelsk (Maikel). Broren heter Richard og det uttales på norsk.

Og det er derfor jeg ikke bryr meg om hvordan folk sier det. Hans amerikanske tante uttaler navnet på engelsk, hans norske onkel som bor i usa, likeså. De fleste andre sier Mikael. Broren David har et greit navn der alle utenom familien 'over there' uttaler det som skrevet.

Jeg tror ikke jeg hadde tenkt å si Mikal hvis navnet var skrevet med e...kan det være en dialekt-ting?
Navn ER vanskelig, men jeg er en enkel sjel så jeg spør om jeg lurer, og bryr meg lite om noen sier navnene til ungene feil.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 23:02   #68
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Vet ikke hvor på vestlandet de er fra, jeg er fra Stavanger og hadde ikke sagt Albårt (jeg sier Albert og det tror jeg de fleste her gjør om jeg ikke tar helt feil). Men Pettår sier man her, ja.

Jepp. Men rare folk finnes det overalt. Albert slutter på -bert og uttales jo som i bert. Ikke "bårt". Men Christer blir Christårr. Og Pettårr. Og alle substantiv i ubestemt form flertall slutter på -årr. Det er slik vi snakker.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 23:03   #69
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg kan ikke den derre apostrof-regelen. Dvs jeg har lært meg at det er Žsom skal brukes, og ikke `, men hvordan Andrè uttales hvis man leser det bokstavelig, aner jeg ikke.

Det hender jeg blir i tvil, men da må jeg tegne apostrofen i lufta, og så la lyden følge samme retning. Andr-é: apostrofen peker opp, så lyden skal opp.

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 23:04   #70
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Dette er bittelitt på siden, men hva med navn som Maren/Karen hvor det er helt vanlig med to ulike uttalemåter? Jeg har nemlig merket meg at folk som kommer fra et område hvor det er vanlig å uttale navnet på en bestemt måte insisterer på å bruke denne uttalemåten til tross for at personen har presentert seg ved å bruke den andre uttalemåten. Er det like feil å konsekvent kalle noen "kaarn" (hvis det er det som er vanligst for deg) til tross for at hun presenterte seg som, og foretrekker å bli kalt, "karEn" som det er å insistere på å kalle Andrè for Andræ?

Det er jo det samme som Eva og Elin. Her er det også to betoningsmåter.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 23:04   #71
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Nå ble jeg kjempenysgjerrig på alle disse navnene dere nevner. Kan dere prikke meg om navn?

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 23:06   #72
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Dette er bittelitt på siden, men hva med navn som Maren/Karen hvor det er helt vanlig med to ulike uttalemåter? Jeg har nemlig merket meg at folk som kommer fra et område hvor det er vanlig å uttale navnet på en bestemt måte insisterer på å bruke denne uttalemåten til tross for at personen har presentert seg ved å bruke den andre uttalemåten. Er det like feil å konsekvent kalle noen "kaarn" (hvis det er det som er vanligst for deg) til tross for at hun presenterte seg som, og foretrekker å bli kalt, "karEn" som det er å insistere på å kalle Andrè for Andræ?

Hvis noen kommer til meg og sier at de heter Maren (uttalt med R) ville jeg allikevel uttalt det som maarn frem til noe annet ble presisert for meg. Det er rett og slett sånn man sier det navnet her jeg bor og jeg ville antatt at de kom fra et annet sted og at det var grunnen til at de uttalte det med R.

Akkuat som at vi aldri ga sønnen vår navnet Anders siden det uttales anDers der mannen min kommer fra og det syntes vi ikke var noe fint.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 23:07   #73
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

At man i uttaler navn forskjellig på ulike dialekter er ikke så rart. Det har sammenheng med hvordan ord i dialekten generelt uttales.

Eldstegutten vår har et navn som uttales med tjukk-L av mange. Det er ikke feil å gjøre det selv om jeg ikke bruker tjukk-L.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 23:12   #74
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Som sørlending var det helt utenkelig for meg å skulle si Maarn før jeg flyttet til østlandet. Her er jo jeg den rare () og ingen skjønner hvem jeg snakker om hvis jeg sier Maren.
Jeg sier også Christårr når jeg er hjemme på sørlandet.

Men altså, hvis Chatrine ikke er en skrivemåte av Katrine, hvordan skal det uttales da? Sjatrine?

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 23:15   #75
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Nyx, her.

Som sørlending var det helt utenkelig for meg å skulle si Maarn før jeg flyttet til østlandet. Her er jo jeg den rare () og ingen skjønner hvem jeg snakker om hvis jeg sier Maren.
Jeg sier også Christårr når jeg er hjemme på sørlandet.

Men altså, hvis Chatrine ikke er en skrivemåte av Katrine, hvordan skal det uttales da? Sjatrine?

Selvsagt skal det uttales Sjatrine. (Om man ikke med litt godvilje overser at foreldre har skrevet navnet feil.)

Jeg klarer heller ikke å si Maarn. Dvs. jeg klarer å si det med skarre-r, men det høres virkelig rart ut.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 23:16   #76
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.561
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Jeg er østlending og for meg er det helt fjernt å skulle si Maarn eller Anners.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 23:16   #77
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jepp. Men rare folk finnes det overalt. Albert slutter på -bert og uttales jo som i bert. Ikke "bårt". Men Christer blir Christårr. Og Pettårr. Og alle substantiv i ubestemt form flertall slutter på -årr. Det er slik vi snakker.

For ikkje å snakke om Ållivååårrrr!

Opprinnelig lagt inn av Nyx, her.

Som sørlending var det helt utenkelig for meg å skulle si Maarn før jeg flyttet til østlandet. Her er jo jeg den rare () og ingen skjønner hvem jeg snakker om hvis jeg sier Maren.
Jeg sier også Christårr når jeg er hjemme på sørlandet.

Men altså, hvis Chatrine ikke er en skrivemåte av Katrine, hvordan skal det uttales da? Sjatrine?

Eg får ikkje til å seie Maarn. Det fungerer ikkje med skarre-r.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 23:19   #78
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Men om noen heter Chim må si at jeg vet ikke helt hva som er mest uhøflig, å anta at foreldrene ikke kan skrive og derfor ikke uttale det etter hvordan det skrives eller å anta at foreldrene bare har snål smak. Skal det uttales Kim? Jim? Djim? Tsjim?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 23:20   #79
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Hva med Tove, hvordan uttaler dere det? Tåve eller Tove? *siste altså trykke på o'en*

CH = K i min uttale, dvs. Chim blir Kim.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 23:20   #80
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Men om noen heter Chim må si at jeg vet ikke helt hva som er mest uhøflig, å anta at foreldrene ikke kan skrive og derfor ikke uttale det etter hvordan det skrives eller å anta at foreldrene bare har snål smak. Skal det uttales Kim? Jim? Djim? Tsjim?

Eg trur vietnamesarar uttaler det Tsjim.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no