Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Navn og forventninger til uttale

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-12, 23:21   #81
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Eg trur vietnamesarar uttaler det Tsjim.

Jeg tror Frp-ere uttaler det Kim.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 23:22   #82
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg tror Frp-ere uttaler det Kim.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 23:23   #83
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Hvis noen skriver Chamilla så vet jeg jo at det er 99% sikkert at foreldrene mener at det skal uttales Kamilla, og så gjør jeg det.

Og undertrykker min indre Tante Sofie som har lyst til å sette dem på plass for den teite skrivemåten.


Å uttale André Andræææ har bare en hensikt: å demonstrere at man syns foreldrene er skikkelige iddioter, og det syns jeg er ganske usympatisk.



Edit: Se, der skrev jeg vet streken feil vei selv også.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 23:24   #84
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Det enkleste må vel være å rett og slett spørre hvordan navnet uttales. Hvis navnet har en uvanlig stavemåte ville jeg spurt, mens hvis det heller gjaldt ulike måter å uttale navn på (Åliver/Oliiver, Maarn/Maren osv) ville jeg brukt det som var riktig for meg og så evt blitt korrigert av vedkommende/foreldrene hvis det ikke stemte.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 23:29   #85
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jepp. Men rare folk finnes det overalt. Albert slutter på -bert og uttales jo som i bert. Ikke "bårt". Men Christer blir Christårr. Og Pettårr. Og alle substantiv i ubestemt form flertall slutter på -årr. Det er slik vi snakker.

Jepp, dialekt er dialekt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 23:31   #86
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg tror Frp-ere uttaler det Kim.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 23:32   #87
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Dette er bittelitt på siden, men hva med navn som Maren/Karen hvor det er helt vanlig med to ulike uttalemåter? Jeg har nemlig merket meg at folk som kommer fra et område hvor det er vanlig å uttale navnet på en bestemt måte insisterer på å bruke denne uttalemåten til tross for at personen har presentert seg ved å bruke den andre uttalemåten. Er det like feil å konsekvent kalle noen "kaarn" (hvis det er det som er vanligst for deg) til tross for at hun presenterte seg som, og foretrekker å bli kalt, "karEn" som det er å insistere på å kalle Andrè for Andræ?



Her kunne jeg sikkert skrevet meg bort på viddene langt uti de sene nattetimer.
Jeg får regelrett anfall av folk som konsekvent, på trass , nekter å uttale navn riktig ETTER at de har blitt korrigert.



Ang Mikael/Michael: det er jo forskjell på om en persom heter Mikal og Mikael. Det er forskjell i mitt hode iallfall. Heter man Mikal så uttales det vel nokså konsekvent Mi-kaaal? Mens heter man Mikael kan jo noen finne på å få en stum e i Miiii-kaaal (altså lengre trykk på i-en i Mi-) som et dialektutslag, mens andre sier Mi-ka-el?

Karin, Kristin/Christin, Emil, Elin, er navn som for meg er sånne navn som jeg spør om hvordan uttales. (litt i samme sjanger som Karen og Maren, kanskje, men ikke helt?)

Jeg kan bli frekk mot folk som bevisst nekter å uttale mine barns navn riktig etter korrektur.
Men jeg har virkelig ikke forsøkt å finne spezielle navn med mange alternative uttalemåter heller, bare så det er sagt.

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011

Sist redigert av Høyt&Lavt : 09-08-12 kl 23:39.
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 23:40   #88
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Jeg er enig med deg Høyt&Lavt, men jeg er preget av å nettopp ha et slikt navn som kan uttales på ulike måter, og opplever til stadighet at navnet uttales feil (for meg) til tross for at jeg retter på dem. Jeg ender jo alltid opp med å irritere meg i stillhet for det føles bare rart å skulle rette på folk igjen og igjen, men det føles helt feil å bli kalt for noe jeg ikke ser på som mitt navn.

Jeg prøver så godt jeg kan å uttale andres navn riktig og merke meg navnet når jeg blir presentert for noen. For eksempel har mannen min to fornavn, og bruker alltid begge, men av en eller annen grunn insisterer mange på å bruke bare det første. For meg blir det veldig underlig å bare kutte ut den ene halvdelen av noens navn sånn uten videre.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 23:46   #89
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Jeg funderer om mange av de som må stave seg gjennom livet endrer stavemåten på sikt jeg.
Jeg har lært at jeg ikke skal korrigere 7-åringer som skriver navn på venninner i alle fall. For det er visst flere steder enn jeg visste man kan putte H'en i Sara og fremdeles uttale det Sara.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 23:48   #90
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Jeg funderer om mange av de som må stave seg gjennom livet endrer stavemåten på sikt jeg.
Jeg har lært at jeg ikke skal korrigere 7-åringer som skriver navn på venninner i alle fall. For det er visst flere steder enn jeg visste man kan putte H'en i Sara og fremdeles uttale det Sara.

Ikke fortell meg at Shara uttales Sara?

Jeg har sett navnet Shara kun på trykk.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 23:50   #91
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Selv har jeg et navn som burde vært vanskelig å bomme på, hadde det ikke vært for at mange tror jeg har skrevet det feil når jeg skriver det, og at de ikke har hørt riktig når jeg sier det...
Jeg tuller ikke når jeg sier at jeg som ungdom engang kranglet med en securitas-vakt som mente at postens ID-kort nok hadde stavet navnet mitt feil, og at det ikke egentlig var det jeg het. Og dermed også at jeg ikke kunne stave mitt eget navn... Jeg kranglet også med ei klassevenninne på barneskolen som mente at det "ikke gikk ann å stave det sånn" og at mamma og pappa hadde tatt feil da de valgte navnet.
Jeg har også sendt inn dåpsattest og id-papirer, for så å få tilbake med navnet feilstavet. Men det er blitt så selvsagt for meg at ofte ikke korrigerer det lenger, og irriterer meg heller ikke over det. Men jeg har full forståelse for at andre blir irritert, altså.

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 23:51   #92
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Jøss. Hva heter du?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 23:54   #93
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Ikke fortell meg at Shara uttales Sara?

Hvis en syvåring skriver det kan h puttes hvor som helst, og det vil alltid uttales Sara.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 23:55   #94
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jøss. Hva heter du?

Det lurer jeg også på?!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 23:55   #95
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

For min del virker det unødvendig å velge et navn på barnet som innebærer at det må stave navnet sitt hele livet. Når 99% av kvinner som heter Ingrid skriver det slik virker det fryktelig sært å kalle barnet sitt "Ingri uten D" eller lignende uvanlige stavemåter. Jeg ser ikke vitsen med å legge til unødvendige bokstaver (spesielt H er en bokstav overraskende mange insisterer på å ha med i barnas navn uten at det har noen egentlig funksjon) eller ta vekk bokstaver slik at navnet for de fleste ser ufullstendig ut.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 23:55   #96
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Nå blei eg nysgjerrig, Nyx.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 23:56   #97
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Jeg har et etternavn som hvis du bytter om to bokstaver, er et stedsnavn i Norge. Folk sier det feil selv når jeg presenterer meg selv og sier det riktig.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 23:58   #98
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Hvis en syvåring skriver det kan h puttes hvor som helst, og det vil alltid uttales Sara.

Det minner meg om ei lita jente som heitte Astrid, som akkurat hadde lært å skrive namnet sitt. Ho skreiv A S T R I med store, skeive bokstavar, så tenkte ho seg lenge om før ho sette D-en framføre A-en.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 23:59   #99
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

For min del virker det unødvendig å velge et navn på barnet som innebærer at det må stave navnet sitt hele livet. Når 99% av kvinner som heter Ingrid skriver det slik virker det fryktelig sært å kalle barnet sitt "Ingri uten D" eller lignende uvanlige stavemåter. Jeg ser ikke vitsen med å legge til unødvendige bokstaver (spesielt H er en bokstav overraskende mange insisterer på å ha med i barnas navn uten at det har noen egentlig funksjon) eller ta vekk bokstaver slik at navnet for de fleste ser ufullstendig ut.

Kanskje de ønsker å forsikre seg om at det uttales ingri og ikke ingrid.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 23:59   #100
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Det minner meg om ei lita jente som heitte Astrid, som akkurat hadde lært å skrive namnet sitt. Ho skreiv A S T R I med store, skeive bokstavar, så tenkte ho seg lenge om før ho sette D-en framføre A-en.


Herlig!

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no