Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

winmail.dat

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-09-08, 10:20   #1
Sue
Nye muligheter :o)
 
Sue sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.770
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

winmail.dat

Jeg får innimellom tilsendt vedlegg i et format som heter winmail.dat. Disse får jeg ikke åpnet uten en "winmail opener", men dette er jo veldig tungvint. Er det noen som vet hvorfor jeg får vedleggene slik og evt om jeg kan gjøre noe med min maskin som gjør at jeg kan åpne disse vedleggene på en enkel måte?

__________________
Å leve er ikke nok. Solskinn, frihet og en liten blomst må man ha.
Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 10:22   #2
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: winmail.dat

Her er en løsning, du kan se om det hjelper?
http://itpro.no/art/11203.html

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 11:33   #3
Pong
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Figgjo
Innlegg: 99
Pong har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: winmail.dat

Det er oftest et epost-konverteringsprogram som har valgt "feil" navn for vedlegget.
Du kan prøve å åpne den med Notepad for å se om du blir nok klokere av det.

Sist jeg fikk et slikt vedlegg var det en .rar fil (slags zip, pakkes ut med winrar). Men jeg regner med det kan være litt forskjellig - og da prøver jeg litt forskjellig som .xls, .doc og .jpg.

Pong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 11:39   #4
Sue
Nye muligheter :o)
 
Sue sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.770
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: winmail.dat

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Her er en løsning, du kan se om det hjelper?
http://itpro.no/art/11203.html

Jeg har vært her inne tidligere og lastet ned winmail-opener. Det funker forsåvidt, men ikke hvis jeg får mange mailer med dette formatet.

Takk for svar.

Opprinnelig lagt inn av Pong, her.

Det er oftest et epost-konverteringsprogram som har valgt "feil" navn for vedlegget.
Du kan prøve å åpne den med Notepad for å se om du blir nok klokere av det.

Sist jeg fikk et slikt vedlegg var det en .rar fil (slags zip, pakkes ut med winrar). Men jeg regner med det kan være litt forskjellig - og da prøver jeg litt forskjellig som .xls, .doc og .jpg.

Ja, jeg prøver å åpne i forskjellige programmer, men det funker dårlig... Jeg får holde meg til winmail-openeren min og krysse fingrene for at det ikke blir flust av dem.

Takk for svar.

__________________
Å leve er ikke nok. Solskinn, frihet og en liten blomst må man ha.
Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no