Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

PC-en min dør etter 20 minutter

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-08, 17:09   #1
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

PC-en min dør etter 20 minutter



Først låser den seg slik at jeg ikke får beveget musa og så blir skjermen stripete og uklar. Til slutt dør skjermen helt.


Hva skjer a? Virus eller er skjermen kaputt?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 17:15   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: PC-en min dør etter 20 minutter

Jeg hadde dette problemet med Dell'en, og jeg måtte laste ned en skjermdriver eller noe i den duren.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 17:16   #3
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: PC-en min dør etter 20 minutter

Og hvor gjør man det?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 17:17   #4
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: PC-en min dør etter 20 minutter

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Og hvor gjør man det?

Ja, hvor gjør man det... Jeg fikk mannen min til å ordne det. Men det viste seg at det var en kjent feil med den typen maskin jeg har.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 17:35   #5
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: PC-en min dør etter 20 minutter

Jeg reparert den gamle laptopen min for samme problem. 5000,- takk.
Den nye kostet omtrent det samme.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 18:37   #6
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: PC-en min dør etter 20 minutter

For å finne drivere til deler på maskina går du til produsentens hjemmeside, og ser der. Ofte har de egen link til fix man kan laste ned.

Hvis du må reparere, og det koster litt så lønner det seg sikkert å kjøpe ny, med mindre den ikke er forholdsvis ny og med masse kraft etc.

  Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 18:50   #7
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: PC-en min dør etter 20 minutter

Lyst på ny ja. Den er 2,5 år gammel.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 19:06   #8
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: PC-en min dør etter 20 minutter

Sikkert skjermkortet som er slitent.. hadde nok ikke giddet bytte det om den var såpass gammel.. ..

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 19:06   #9
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: PC-en min dør etter 20 minutter

Da er det nok lite lønnsomt å reparere den. Du MÅ ha ny!

  Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 20:01   #10
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: PC-en min dør etter 20 minutter

Skjermkort - har lap toppen min det altså? <

Men jeg har altså ikke 5000 + til ny pc...

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 20:03   #11
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: PC-en min dør etter 20 minutter

Hehe, selvfølgelig har den skjermkort. Ellers hadde du ikke kunnet bruke den

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 20:08   #12
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: PC-en min dør etter 20 minutter

Det kan for så vidt være alt mulig.
Skjermkortet tror jeg ikke, for da burde ikke musen begynne å henge.

Jeg tipper disk-kontrolleren på hovedkortet. Prislapp? ca. 5000,- : hele hovedkortet må byttes.

Kjøp deg en ny.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 21:32   #13
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: PC-en min dør etter 20 minutter

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Skjermkort - har lap toppen min det altså? <

Men jeg har altså ikke 5000 + til ny pc...

Se på finn. Mye bra brukt å få kjøpt.

  Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 01:04   #14
Pong
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Figgjo
Innlegg: 99
Pong har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: PC-en min dør etter 20 minutter

Du kan vel prøve med å om-installere skjerm-driveren? Høyre-klikk, egenskaper, så husker jeg ikke utenat. Du har XP?

Pong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 08:06   #15
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: PC-en min dør etter 20 minutter

Opprinnelig lagt inn av Pong, her.

Du kan vel prøve med å om-installere skjerm-driveren? Høyre-klikk, egenskaper, så husker jeg ikke utenat. Du har XP?

Ja du prøver jo selvsagt alt som kan prøves først. Det kan jo skje et under.

  Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 09:01   #16
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: PC-en min dør etter 20 minutter

Mulig den blir for varm, hvis vifta/kjøleribbene er fulle av støv. Du kan prøve å støvsuge vifteåpningen forsiktig (ikke la vifta spinne for høyt opp, ta heller støvsugeren litt til og fra).

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 10:58   #17
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: PC-en min dør etter 20 minutter

Dette høres mistenkelig ut som at den enten 1: Blir for varm eller 2: Prosessor/grafikkort har tatt kvelden. Du kan i hvert fall sjekke om den blir for varm ved og installere Speedfan. Bare kjør det og se hva temperaturen ligger på når PC'en står på men du ikke bruker den. Den bør ligge på <50 grader.

Du må sannsynligvis uansett reparere den, siden det ser ut til å være hardware-relatert. Hvilket merke er det?

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 11:04   #18
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: PC-en min dør etter 20 minutter

Toshiba.

Og det der dere snakker om er gresk for meg.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 11:14   #19
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: PC-en min dør etter 20 minutter

Mannen har og en Toshiba, den blir for varm. Sett noen klosser under den slik at den får nok luft. Duploklosser går utmerket. En under hvert hjørne.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 11:18   #20
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: PC-en min dør etter 20 minutter

Jeg har hatt akkurat samme problem på min laptop. Først begynte musen å fryse seg fast i tide og utide. Så ble PCen varm og slo seg av selv - igjen i tide og utide. Jeg har renset opp der inne, uten at det hjalp nevneverdig. Ved å ha PCen stående på en metallrist som egentlig er ment for kjeler og stekepanner, klarte jeg omgå problemet et halvt års tid. Men etterhvert begynte skjermkortet å krangle, og jeg fikk noen rare striper over skjermen. En stor "klump" fulgte også etter pilen overalt. Grunnet en del andre problemer, bestemte jeg meg for å formatere hele faenskapet som første trinn i en stor opprydding. Det gikk ikke særlig bra. Jeg fikk noen kryptiske meldinger om fatal harddisc error, og det var ikke mulig å formatere på vanlig måte. Etter å ha hurtigformatert via en gammel ME-disc, klarte jeg på et vis å oppgradere til XP, men det går ikke an å endre skjermoppløsningen fra 480 x 600 og 16 farger. Kombiner dette med at skjermkortets oppførsel har gått fra ille til verre, så er det nesten umulig å lese hva som står på skjermen - til tross for at bokstavene er på størrelse med de som står øverst på et synstestskjema.

Min konklusjon er at PCen er død.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no