Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Babybjørn bæresele, skadelig?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-09, 18:24   #81
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Babybjørn bæresele, skadelig?

Jeg for min del følte at ungen hang og slang veldig i en BB, det føltes rett og slett ikke riktig. Av den grunn var det f.eks. vanskelig å gjøre husarbeid. Et annet relativt stort problem var at da Størstesøster var 3 måneder gammel, god og rund, med tøybleierumpe og påkledd for å tåle høstens temperaturer, var BabyBjørnen rett og slett for trang. Jeg fikk henne ikke oppi. Og i tillegg var den veldig ubehagelig for meg å bære med. BabyBjørn har jeg ikke noe godt forholt til, nei.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 19:26   #82
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Babybjørn bæresele, skadelig?

Opprinnelig lagt inn av mammamia, her.

Ser dere andre like mange fedre som bærer alternativt til babybjørn?

Jeg melder på nok en bærende småbarnsfar. Han bar så mye i MeiTai at da vi skulle ha en toddlerversjon måtte han få bestemme stoffet.

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg synes ikke sjal og mei tai (eller patapum for den del) har vært noe bedre for rygg/skuldre enn Babybjörn. Jeg har ikke noen problemer med rygg/skuldre i utgangspunktet, da.

For meg som har kronisk bekkenløsning var det et hav av forskjell. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skulle klart meg uten sjal/MT. Men jeg brukte jo BB i 2001 da det bare fantes en versjon, jeg regner med at Active er bedre for den som bærer?

Jeg tror vi er biologisk konstruert for å bli båret, se på den jevne apeforelder og babyen. De klamrer seg fast på mage eller på rygg hos omsorgspersonen. Løft opp en nyfødt menneskebaby og se hvordan den trekker beina opp og spriker med dem. Men nå har vi litt mindre hår på kroppen, så da må vi ta i bruk sjal og seler og denslags...

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 19:51   #83
Verdande
Melkeku
 
Verdande sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 288
Verdande er litt kulVerdande er litt kulVerdande er litt kul
Standard

Sv: Babybjørn bæresele, skadelig?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Som relativt nybakt bestemor - hva er det bestefedrene på bildet bærer barnebarna i? Navn/merke/butikk, takk.

Som Tuneland og LittLemen sier: Venstre og midtre bilde er en eye2eye-meitai. Designeren har slipp den 20. hver måned, og det er ganske stor rift om meitaiene hennes, men det finnes andre gode meitaier som er både rimeligere og enklere å få tak i. Høyre bilde er en Manduca, som er en formsydd bæresele.

Jeg vet ikke hvor du bor, men Bæreglede (Oslo), Lotusbarn (Bergen) og Krusedull (Trondheim) har alle rimelig godt utvalg i nettbutikken, og dessuten fysiske butikker der man kan komme innom for prøving og veiledning. Tett inntil har også en oversikt over mange norske nettbutikker.

Sitat:

Er det så enkelt at selv en stakkar besteforelder klarer å kle på seg greiene alene?

Med litt øvelse: Ja. På Tett inntil finnes det forresten både gode instruksjons-bildeserier og oversikt over bærehjelpere.

__________________
Well-behaved women rarely make history.
2008 2011 2014
Verdande er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 19:52   #84
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Babybjørn bæresele, skadelig?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg melder på nok en bærende småbarnsfar. Han bar så mye i MeiTai at da vi skulle ha en toddlerversjon måtte han få bestemme stoffet.
Jeg husker til og med hvilket stoff han valgte.


For meg som har kronisk bekkenløsning var det et hav av forskjell. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skulle klart meg uten sjal/MT. Men jeg brukte jo BB i 2001 da det bare fantes en versjon, jeg regner med at Active er bedre for den som bærer?

Jeg tror vi er biologisk konstruert for å bli båret, se på den jevne apeforelder og babyen. De klamrer seg fast på mage eller på rygg hos omsorgspersonen. Løft opp en nyfødt menneskebaby og se hvordan den trekker beina opp og spriker med dem. Men nå har vi litt mindre hår på kroppen, så da må vi ta i bruk sjal og seler og denslags...

Kjempepoeng!

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 19:54   #85
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Babybjørn bæresele, skadelig?

Her er både pappaen og jeg skjønt enige om at sjal og MT er mye mer komfortabelt å bære i enn BB. BBen ble brukt et par ganger, men blir nok ikke tatt frem igjen nei.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 20:43   #86
Meta
Heldig
 
Meta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 777
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Sv: Babybjørn bæresele, skadelig?

Jeg melder også på et par menn: Min mann og barnas morfar. I dag kranglet vi nesten om å få bære minsten i vår Arwen meitai.

__________________
Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 20:46   #87
Meta
Heldig
 
Meta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 777
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Sv: Babybjørn bæresele, skadelig?

Synes forresten at BB er ukomfortabel å bære i, det var derfor vi fikk oss meitai i utgangspunktet. Uansett synes jeg det er bra at babyer blir båret (ikke bært ), enten det er babybjørn eller bæretøy som er in nå for tiden. Dersom behovet er der, fra barnets eller foreldrenes side.

__________________
Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 20:49   #88
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Babybjørn bæresele, skadelig?

Vi har brukt mye sjal og ergosele til yngste, både mannen og jeg. Det virker som hun har det kjempefint. Før hun ble 7-8 mnd var hun stort sett i froskestilling, nå sitter hun vanlig, men ikke med hengende ben som i BB.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 20:55   #89
Verdande
Melkeku
 
Verdande sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 288
Verdande er litt kulVerdande er litt kulVerdande er litt kul
Standard

Sv: Babybjørn bæresele, skadelig?

Opprinnelig lagt inn av mammamia, her.

Nå er ikke jeg veldig inne på bæring, men den bæreselen ligner jo veldig dagens babaybjørn, gjør den ikke?....

Jeg synes verken meitai (venstre og midtre bilde i posten du svarte på), Manduca (høyre bilde) eller annet ergonomisk riktig bæretøy ligner på BabyBjörn mer enn hva man kan forvente av produkter som alle er ment å bære barn i, men den aller viktigste forskjellen er uansett barnets sittestilling: Bredt sprikende bein, støtte fra knehase til knehase og rompa lavere enn knærne fordeler belastningen jevnt og uten trykkpunkter.

Illustrasjon:

Meitai:


Manduca:


BabyBjörn:

__________________
Well-behaved women rarely make history.
2008 2011 2014
Verdande er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 20:58   #90
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Babybjørn bæresele, skadelig?

En annen fordel med sjal som jeg likte godt kontra bæreseler er variasjonsmulighetene - altså forskjellige måter å bære på.

Uansett - jeg synes ikke forovervendt Babybjörn ser så veldig forskjellig fra denne Moby Wrap-instruksjonen (tenker på støtten i setepartiet):


Ellers synes jeg mage-mot-mage i mei tai på meg ikke ser så fryktelig ulikt Babybjörn-bildet. Får babyer med tøybleier bredere beinstilling?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 21:24   #91
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Babybjørn bæresele, skadelig?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Uansett - jeg synes ikke forovervendt Babybjörn ser så veldig forskjellig fra denne Moby Wrap-instruksjonen (tenker på støtten i setepartiet):

Helt enig med deg, og denne stillingen er heller ikke ideell for barnet. I tillegg anbefales det jo ikke å bære barnet forovervendt. Jeg så en gang en bitteliten baby bli båret i denne stillingen. HUn kunne ikke være mer enn noen få uker gammel. Hodet hang og duppet forover, helt ned på brystet, og jeg lurte faktisk på om hun fikk puste. Jeg var veldig fristet til å si i fra til foreldrene at dette umulig kunne være bra, men lot det være for man skal jo helst ikke blande seg for mye.

Tøybleier gir nok ikke bredere benstilling når barnet bæres. Bæretøyet skal jo rekke helt ut til barnets knehaser.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 21:34   #92
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Babybjørn bæresele, skadelig?

Nå måtte jeg sjekke bilder og det ser ut som mei tai-en min går helt ut til knehasene (men hun sitter likevel på langt nær så bredbent som på bildene til Verdande - hun sitter mer som på Babybjörn-bildet (men har altså deler av mei tai-en frem til knehasene)).

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 21:56   #93
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Babybjørn bæresele, skadelig?

Hvis du ser på disse to bildene ser du vel en tydelig forskjell:

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 21:58   #94
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Babybjørn bæresele, skadelig?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Nå måtte jeg sjekke bilder og det ser ut som mei tai-en min går helt ut til knehasene (men hun sitter likevel på langt nær så bredbent som på bildene til Verdande - hun sitter mer som på Babybjörn-bildet (men har altså deler av mei tai-en frem til knehasene)).

Det er jo det som er viktig, at barnet har støtte ut til knehasene, slik at ikke ryggsøylen bærer vekten, men heller sete og ben.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 09:24   #95
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Babybjørn bæresele, skadelig?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg synes ikke sjal og mei tai (eller patapum for den del) har vært noe bedre for rygg/skuldre enn Babybjörn. Jeg har ikke noen problemer med rygg/skuldre i utgangspunktet, da.

Mens jeg syntes Babybjörn (av vanlig type) var horribel for skuldrene. Klarte knapt å bære ungene fra innsjekking på Gardermoen og inn på flyet. Den dro fryktelig ned. Mei-tai klarer jeg å balansere mer, slik at jeg tar en del av på hoftene. Tidligere bar jeg kun på flyreiser, mens med lillesøster som ønsket mer nærhet generelt, så fant jeg ut av det med bæring også ellers.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 09:32   #96
pulverheksa
blant fjord og fossevell
 
pulverheksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Innlegg: 1.271
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Babybjørn bæresele, skadelig?

Meitaiene er av ulik kvalitet. Jeg bærer fireåringen, men ikke i hva som helst!

Fremmovervendt i sjal er bare vondt, man lærer fort at det er et dårlig alternativ til å snu siden til slik jeg beskriver tidligere i tråden.

__________________
HARIBO MACHT KINDER FROH UND ERWACHSENE EBENSO
pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 12:10   #97
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Babybjørn bæresele, skadelig?



Joda, det finnes bærepappaer.
Floksepappaen bærer miniFilifom på lysløyperenn

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 12:30   #98
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Babybjørn bæresele, skadelig?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.


Men behovet for å bli bært kan like godt komme av barna alene.

Ja den er helt klar. Mine to eldste ble ikke båret, men der kunne vi dedikere kveldene til å sitte med dem på fanget en av oss. Minstemor tok ikke smokk, og ville også være nær hele kvelden, så der kom bærebehovet av seg selv.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 12:41   #99
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.859
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Babybjørn bæresele, skadelig?

Jeg har prøvd begge deler, og er ikke komfortabel med noen av dem. Både jeg og baby blir alt for varme i en meitai. I tillegg liker jeg ikke knuten jeg får i ryggen når jeg bruker meitai.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 13:31   #100
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Babybjørn bæresele, skadelig?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

En annen fordel med sjal som jeg likte godt kontra bæreseler er variasjonsmulighetene - altså forskjellige måter å bære på.

Uansett - jeg synes ikke forovervendt Babybjörn ser så veldig forskjellig fra denne Moby Wrap-instruksjonen (tenker på støtten i setepartiet):


Ellers synes jeg mage-mot-mage i mei tai på meg ikke ser så fryktelig ulikt Babybjörn-bildet. Får babyer med tøybleier bredere beinstilling?

Jeg bar knerten slik da han begynte å nærme seg året og nektet å sitte i sele hvis han bare fikk se mot meg. Men det er jo ganske stor forskjell på hvor mye belastning ryggen tåler når de er helt små og når de er rundt året.

Det er fremdeles langt mer behagelig for den som bærer å bære i sjal enn i en BB selv om ungen sitter nokså likt.

Til info; nå som han er halvannet, så har vi gått til anskaffelse av ergo, og da sitter han på ryggen. Sjal på ryggen har jeg ikke fått til selv om det visstnok skal være mulig.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no