Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Nobels fredspris

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-09, 13:10   #41
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nobels fredspris

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Alt for tidlig.
Han får den vel strengt tatt fordi han ikke er George W Bush.

Akkurat det samme tenkte jeg, men etter å ha tygget litt på det synes jeg det er en fin ting. Egeland sier mye smart.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 13:45   #42
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nobels fredspris

Too much, too early. Og jeg skjønner ikke at de kan dele den ut til en president for et land som faktisk er i krig.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 14:00   #43
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nobels fredspris

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

(...)Han får den vel strengt tatt fordi han ikke er George W Bush.

Ja, og det er nesten godt nok Jeg synes også at det var rart at han fikk den. Tenker også at det er en god motivasjon, men det hadde det vel også vært om han ikke hadde fått den nå. (Tenker som med barn, så er det bra å ha noe å strekke seg etter.) Men samtidig, akkurat nå kan det vel være sånn at han faktisk er den personen i verden som gjør mest for "fred på jorden" TM?

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 14:01   #44
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nobels fredspris

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Og jeg skjønner ikke at de kan dele den ut til en president for et land som faktisk er i krig.

Godt poeng!

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 14:01   #45
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nobels fredspris

Nina Karin Monsen og Obama; kandidater for merkeligste avgjørelser for priser.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 16:29   #46
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nobels fredspris

Komiteen kunne godt ha gitt han noen år for gjennomføring før denne prisen kom. For tidlig, men jeg håper han lever opp til den.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 16:35   #47
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nobels fredspris.

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Gaah.

But why?

Preventivt? Hvis de gir ham fredsprisen kan han ikke godt starte krig et eller annet sted?

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 16:53   #48
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nobels fredspris

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg liker virkelig Obama, men dette skjønner jeg fint lite av. Som Urt sier, så synes jeg denne prisen kommer noen år før tiden. Han må jo prestere før han kan belønnes.

Jeg tror dette er en måte å få Obama til Norge på.

Og der har jammen meg en viss agent sneket seg inn i hodet mitt og lest tankene mine.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 17:03   #49
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nobels fredspris

Jeg tror kanskje dette har noe for seg jeg. Man skal ikke se bort fra at han allerede har rukket å bidra til stabilisering og fred i et verdenssamfunn som ble stadig mer delt og aggressive. Det virker nesten som om fredsprisen er i ferd med å bli mer ... innovativ, eller hva som nå er riktig ord. De gav den til Al Gore på grunn av miljøsaken, og det må vel sies å være nytenkende i forhold til fredspris. Og kanskje denne til Obama kommer litt i samme kategori, at han kanskje ikke har jobbet med tradisjonelt fredsarbeid, men at han tar tøffe valg og prøver å snu en ganske alvorlig situasjon.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 17:06   #50
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nobels fredspris

Jeg sitter å tenker "ikke sende flere soldater til afganistan sammme dag som man får fredspris ikke sende flere soldater til afganistan samme dag man får fredspris ikke sende osv." kansje det hjelper.......

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 18:24   #51
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nobels fredspris

JEG er heller ikke George W. Bush !

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 18:29   #52
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nobels fredspris

Jeg skjønner ikke argumentet "det er for tidlig." Visst har Obama mange fagre løfter, og han kommer nok sikkert til å innfri noen av dem også, men å dele ut fredsprisen på bakgrunn av ord, ikke handling? I beste fall særdeles merkelig. At USA faktisk er i krig, gjør ikke saken mer forståelig....

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 18:36   #53
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nobels fredspris

Fredsprisen består av to deler: heder og penger. Og her syns jeg de sløser bort pengene sine. Kanskje kan hederen føre noe godt med seg, men pengene blir jo bare smårusk for Obama. Jeg tenker som aC; tenk så mye de millionene kunne gjort i Kongo...

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 18:38   #54
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nobels fredspris

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Akkurat det samme tenkte jeg, men etter å ha tygget litt på det synes jeg det er en fin ting. Egeland sier mye smart.


Det synes jeg også.
Jeg ble også litt da jeg slo på tv`n i dag, men når jeg fikk høre litt mer rundt det så skjønte jeg litt mer.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 18:48   #55
Lilleville
Superduperaktiv
 
Lilleville sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 591
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Sv: Nobels fredspris

Min første tanke var selvsagt som de fleste andre her: Hva? Allerede nå? Eller som tidligere vinne Lech Walesa sa: “Who, Obama? So fast? Too fast — he hasn’t had the time to do anything yet.”

To andre synspunkter synes jeg var såpass gode at jeg er tilbøyelig til å være enig (selv om jeg ellers ikke har sansen for noen av disse to):
“Very few leaders if at all were able to change the mood of the entire world in such a short while with such a profound impact. You provided the entire humanity with fresh hope, with intellectual determination, and a feeling that there is a lord in heaven and believers on earth.” (Shimon Peres)

“We are entering an era of renewed multilateralism, a new era where the challenges facing humankind demand global common cause and uncommon global effort,” he said. “President Obama embodies the new spirit of dialogue and engagement on the world’s biggest problems: climate change, nuclear disarmament and a wide range of peace and security challenges.” (Ban Ki Moon)
(kilde: http://thelede.blogs.nytimes.com/200...l-surprise/?hp )

Så jeg ser argumentet med å annerkjenne for å inspirere til fortsettelse.

Samtidig må jeg (som tidligere historiestudent ved Blindern) innrømme at en kan mistenkte Geir Lundestad for å gjøre hva som helst for å få Obama til bords... Er vel ingen annen måte å få han til Oslo på!

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 18:59   #56
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nobels fredspris

*feil tråd*

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 19:13   #57
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Nobels fredspris

Er ikke så rart vi lurer ihvertfall. For Obama selv skjønner ikke poenget han heller.

  Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 19:16   #58
Intrigue
Superduperaktiv
 
Intrigue sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 507
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

Sv: Nobels fredspris

Jeg rister bare på hodet. Obama fortjener ikke noe fredspris enda. Må være Jagland som ønsker seg en toppstilling til FN og smisker seg inn

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 19:20   #59
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nobels fredspris

Han er president for en nasjonalstat som er involvert i flere kriger. Jeg er skuffet, oppgitt og synes ikke dette var en god idé.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 19:26   #60
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Nobels fredspris

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg tror dette er en måte å få Obama til Norge på.

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Alt for tidlig.
Han får den vel strengt tatt fordi han ikke er George W Bush.


Dette var mine første tanker også.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no