Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

TV-reklamene til Care og TV-aksjonen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-09, 19:25   #21
Arktis
Har kontroll
 
Arktis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
Innlegg: 550
Arktis er populærArktis er populærArktis er populær
Standard

Sv: TV-reklamene til Care og TV-aksjonen

Har også reagert på denne, syns den var utrolig teit og uproft laga, både med det du nevner og med at de prata norsk, syns det ble helt fjernt

__________________
Gutt 95
Arktis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 19:31   #22
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: TV-reklamene til Care og TV-aksjonen

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Jeg reagerte på alle de samme tingene som deg, Polyanna. Og jeg kunne godt tenkt meg en begrunnelse for hvorfor de har valgt å fremstille det slik.

Fordi det er slik. Det viser seg at u-hjelp i form av microlån rettet direkte til kvinner er mer virkningsfulle enn tiltak rettet mot menn. Akkurat hva dette kommer av, om det er kultur eller om det har noe med at mange menn reiser bort å jobber aner jeg ikke. Men det er et faktum at det er effektivt. Tror det var i 2006 fredsprisen gikk til noen som jobbet med dette. Personlig synes jeg at alle "reklamer" for u-hjelp er ... vel, de er i alle fall ikke min smak.
Dette er hentet fra care sine sider:

Opprinnelig lagt inn av sitat

Forskning viser at hvis du gir en kvinne 100 kroner, så bruker hun 90 kroner på familien: mat, klær, utdanning og helse for seg og barna. (Phil Borges, Women Empowered: Inspiring Change in the Emerging World, New York: Rizzoli, 2007). Gir du pengene til mannen bruker han bare 30 kroner på familien, og resten til andre ting. Derfor sier vi at hjelp til kvinner hjelper flere.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 19:34   #23
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: TV-reklamene til Care og TV-aksjonen

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Fordi det er slik. Det viser seg at u-hjelp i form av microlån rettet direkte til kvinner er mer virkningsfulle enn tiltak rettet mot menn. Akkurat hva dette kommer av, om det er kultur eller om det har noe med at mange menn reiser bort å jobber aner jeg ikke. Men det er et faktum at det er effektivt. Tror det var i 2006 fredsprisen gikk til noen som jobbet med dette.

Ja, til Muhammad Yunus.
Alt dette er jeg jo klar over. Det jeg lurer på er hvorfor de fremstiller forholdet mellom de to slik de gjør, og hvorfor de snakker norsk.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 19:37   #24
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: TV-reklamene til Care og TV-aksjonen

Jeg syns ikke reklamen var strålende, men syns dere leser litt vel mye inn i den. De snakker jo ikke spesielt gebrokkent, dama snakker jo flytende norsk. Mannen bryter litt. Mener dere det hadde vært bedre om man fikk noen heilhvite gudbrandsdøler til å dubbe den?
Jeg syns heller ikke hun ser spesielt redd ut, men skjønte rett og slett ikke replikken om å gjemme noe unna, og om at hun ikke fikk lov. Utover det syns jeg det var en helt grei reklame.

At de snakker norsk har garantert noe med å nå ut til det brede lag av befolkningen å gjøre, og jeg syns det er helt OK.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 19:40   #25
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: TV-reklamene til Care og TV-aksjonen

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Alt dette er jeg jo klar over. Det jeg lurer på er hvorfor de fremstiller forholdet mellom de to slik de gjør, og hvorfor de snakker norsk.

Altså, jeg synes ikke reklamen var tipp-topp, men jeg synes personene/karakterene i reklamen var like troverdig som de der shampoodamene. Jeg synes like gjerne dette med å gjemme bort ting kan tolkes som at hun ville overraske ham. Og det at han var mot at hun skulle ta opp lån - det er vel også vanlig? De kvinnene som gjør dette, gjør det vel gjerne uten støtte, trodde jeg?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 20:04   #26
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: TV-reklamene til Care og TV-aksjonen

Opprinnelig lagt inn av Arktis, her.

Har også reagert på denne, syns den var utrolig teit og uproft laga, både med det du nevner og med at de prata norsk, syns det ble helt fjernt

De bør jo prate norsk rett og slett for å nå ut til flest mulig, spesielt eldre folk.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 20:06   #27
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: TV-reklamene til Care og TV-aksjonen

Jeg skjønner ikke den reklamen, jeg. Rett og slett

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 20:07   #28
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: TV-reklamene til Care og TV-aksjonen

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg skjønner ikke den reklamen, jeg. Rett og slett

Selv om de snakker norsk?

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 20:09   #29
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: TV-reklamene til Care og TV-aksjonen

Nei altså - jeg forstår den ikke. Skjønner ikke hvorfor den er lagd sånn. Den går ikke hjem.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 20:10   #30
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: TV-reklamene til Care og TV-aksjonen

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Nei altså - jeg forstår den ikke. Skjønner ikke hvorfor den er lagd sånn. Den går ikke hjem.

Forsto det, altså.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 22:39   #31
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: TV-reklamene til Care og TV-aksjonen

Det var en annen reklame jeg så først. Der kommer barna hjem fra skolen, og moren røsker av dem skoleuniformene og gjemmer dem, og dytter kua inn i skuret. I den reklamen er hun tydelig engstelig. Faren hører kua, og er veldig, veldig morsk: HVA ER DET DER?!?!

Den Iset linker til så jeg etterpå, og da så jeg den farget av den første.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 23:40   #32
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: TV-reklamene til Care og TV-aksjonen

Jeg har reagert mest på at de snakker norsk selv om de tydelig bor i Afrika. Hvor er logikken, lissom.
Ellers synes jeg den passer til sitt formål: Å nå ut til flest mulig med informasjon om hva tv-aksjonen skal brukes til å støtte ved hjelp av noe mer enn tørre forklaringer.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 01:37   #33
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: TV-reklamene til Care og TV-aksjonen

Hva synes dere de burde snakke om de ikke skulle snakke norsk da? Swahili? Jeg synes det er helt kurrant at en reklame rettet mot nordmenn er dubbet til norsk. Man får tro at deg er et poeng at reklamen når flest mulig.

Og jeg innrømmer å kunne alt for lite om det, men jeg trodde altså ikke at flertallet av de folkene som denne aksjonen skal hjelpe har engelsk som morsmål.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 08:46   #34
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: TV-reklamene til Care og TV-aksjonen

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg synes det er helt kurrant at en reklame rettet mot nordmenn er dubbet til norsk.

Den er ikke dubbet. Det er norske skuespillere.

Dere som reagerer på at de snakker norsk, syns dere f. eks. Tom Cruise burde snakke tysk i Valkyrie?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 08:50   #35
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: TV-reklamene til Care og TV-aksjonen

Jeg reagerte også.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 08:52   #36
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: TV-reklamene til Care og TV-aksjonen

Jeg syns språket ble, rart, på en måte. Jeg tror jeg hadde syns det mest naturlige var teksting av etellerannet originalspråk.

Sjelden norske afrikanere befinner seg på den afrikanske landsbygden, vettskremt for sin mann, kanskje? Når jeg tenker meg om så tror jeg faktisk at det med språket gjorde det ubehagelige enda mer påfallende. Closer to home, på en måte. Usikker på om det er bra eller dårlig...

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 08:59   #37
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: TV-reklamene til Care og TV-aksjonen

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg syns språket ble, rart, på en måte. Jeg tror jeg hadde syns det mest naturlige var teksting av etellerannet originalspråk.

Og dermed fremmedgjort en temmelig stor del av befolkningen? Jeg nevner i fleng: Blinde, svaksynte, eldre, unge ... Det er ganske mange som denne reklamen burde/ønsker å nå ut til, som både hadde skrudd av mentalt og fysisk hvis de snakket ett eller annet afrikansk språk de syns er fremmed, rart og ikke de forstår. Det er en dramatisering, det er ikke en ekte hendelse.

Jeg er enig i at det er mye ved denne reklamen som er teit, men å kritisere for språket syns jeg rett og slett er litt dumt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 09:10   #38
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: TV-reklamene til Care og TV-aksjonen

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns ikke reklamen var strålende, men syns dere leser litt vel mye inn i den. De snakker jo ikke spesielt gebrokkent, dama snakker jo flytende norsk. Mannen bryter litt. Mener dere det hadde vært bedre om man fikk noen heilhvite gudbrandsdøler til å dubbe den?
Jeg syns heller ikke hun ser spesielt redd ut, men skjønte rett og slett ikke replikken om å gjemme noe unna, og om at hun ikke fikk lov. Utover det syns jeg det var en helt grei reklame.

At de snakker norsk har garantert noe med å nå ut til det brede lag av befolkningen å gjøre, og jeg syns det er helt OK.

Helt enig. Jeg synes ikke denne var spesielt ille. Skuespillerne snakker norsk fordi de kan det - hvorfor ikke da snakke norsk? Og mannen gjør seg jo ikke til - han snakker jo slik.

Ellers ville det jo vært pussig og lite realistisk om kjønnsrollene skulle likne på de man finner i en relativt likestilt norsk familie.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 09:31   #39
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: TV-reklamene til Care og TV-aksjonen

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Den er ikke dubbet. Det er norske skuespillere.

Dere som reagerer på at de snakker norsk, syns dere f. eks. Tom Cruise burde snakke tysk i Valkyrie?

Ja, men da er det jo åpenbart at de burde ha dubbet til swahili i stedet.

Jeg er helt på linje med Glitter her: en reklame som retter seg til hele befolkningen, må ha norsk som språk. Reklamer som retter seg mot folk med utdannelse og jobb i 20–40-åra kan godt være på engelsk. Reklame på swahili ville fremmedgjøre de fleste.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 10:25   #40
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: TV-reklamene til Care og TV-aksjonen

Mht språk, så tenke jeg som så at dekanskje snakket norsk fordi det da blir mer blir mer virkelighetsnært? "Det kunne vært deg" på en måte?

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no