Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Barnevogn overkjørt av tog

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-09, 09:37   #1
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Utrop

Barnevogn overkjørt av tog



Utrolig!!

Dette skjedde i Australia.

http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/h...t-2957231.html

Sammen med flere passasjerer venter en mor på at lokaltoget skal ankomme stasjonen. I et uoppmerksomt øyeblikk slipper moren taket på barnevognen, med sitt seks måneder gamle barn i, som begynner å trille mot kanten på perrongen. Moren løper etter å forsøker å gripe fatt i barnevognen, men rekker det ikke. Barnevognen med ungen ruller utfor kanten og lander på togskinnenene.
Ett sekund etterpå kommer toget dundrende inn på stasjonen og kjører over barnevognen.

Togføreren ser hva som skjer og drar inn nødbremsen, men for sent. Toget skyver barnvognen 40 meter framover, mens moren står hjelpeløs og ser hva som skjer.
Utrolig nok fikk barnet bare lettere skader, melder den australske nettavisen ABC Sydney.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 09:47   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnevogn overkjørt av tog

Å fytti grisen! For et under at det gikk bra med babyen - stakkars moren må jo ha vært helt ødelagt.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 09:52   #3
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnevogn overkjørt av tog

lettere skader bare, det er jo helt utrolig!!!!!
Uff så fælt den moren må ha hatt det!

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 09:55   #4
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barnevogn overkjørt av tog

Åh, herremin.

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 09:55   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnevogn overkjørt av tog

Jeg tror aldri jeg hadde blitt den samme igjen, hadde hatt mareritt i evigheter etterpå. Fy fader, at det gikk bra er jo helt utrolig.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 10:09   #6
Mamarazzi
Jazzbabe
 
Mamarazzi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Innlegg: 1.640
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnevogn overkjørt av tog

Gudskjelov at dette gikk bra. Tror aldri denne moren glemmer å sette på bremsen før hun slipper barnevogna igjen!

__________________
Venner er de brødre og søstre man selv velger
Mamarazzi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 10:43   #7
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnevogn overkjørt av tog

Jeg hadde nok aldri blitt den samme igjen.
Fy søren.
Dette var grusomt å se. Fikk helt frysninger da jeg så videoen.

Utrolig godt at dette endte godt.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 10:52   #8
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barnevogn overkjørt av tog

Så forferdelig!!
Godt det endte bra.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 10:55   #9
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnevogn overkjørt av tog

Så godt det gikk bra. Jeg orket ikke å gå inn på linken på vg.no.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 11:07   #10
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnevogn overkjørt av tog

Å herregud for et mareritt.... utrolig at det gikk bra.

Jeg glemmer ikke en ulykke her i Norge for en del år siden. Har tenkt på det mange ganger. En far gikk med sin sykkel langs kaien. På sykkelen satt barnet hans i en stol. Så mistet han grepet på sykkelen og barnet og sykkelen vippet over kanten og datt i vannet. Barnet druknet. Hvordan kan man leve med noe sånt i ettertid? Det må være helt forferdelig.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 11:08   #11
Nora H
Magisk
 
Nora H sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.600
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnevogn overkjørt av tog

Å herregud! Stakkars mor! Heldigvis at det gikk bra med babyen.

__________________
2007 2012 2014
Nora H er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 13:47   #12
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnevogn overkjørt av tog

Jeg tar mye t-bane med sønnen i barnevogn og har dette som en ekstra frykt, så jeg triller aldri vognen mot sporet uten å ha sikkerhetsstropp rundt håndleddet, og når jeg setter fra meg vognen (med bremsen på) så setter jeg alltid vognen parallellt med sporet sånn at om formodning vognen skulle begynne å trille så triller den langs sporet og ikke mot det.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 13:50   #13
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnevogn overkjørt av tog

Så ekkelt! Jeg orker heller ikke se på linken.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 14:31   #14
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnevogn overkjørt av tog

Så skummelt! Og så bra at det faktisk gikk bra.

Jeg skjønner ikke dette med å slippe barnevognen jeg? Så nettopp en nyhet med en far som var ute med elskerinnen sin og barna i vogn som klarte å slippe vognen for å kysse elskerinnen, og så trillet vognen ut i sjøen, og det ene barnet døde. Jeg mener: Man slipper jo bare ikke en barnevogn slik? (Ikke fikk det lovmessige følger for ham heller, jeg synes han burde dømmes for uaktsomt drap. Det er jo det som skjer når man er uheldig og kjører ned noen. )

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 15:21   #15
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnevogn overkjørt av tog

Hvis du tror du står flatt, så er det kanskje ikke så unaturlig å slippe tak i vogna en liten stund?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 15:29   #16
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnevogn overkjørt av tog

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Hvis du tror du står flatt, så er det kanskje ikke så unaturlig å slippe tak i vogna en liten stund?

Det er mulig. Men personlig ville jeg alltid satt på bremsen og sjekket at den faktisk sto i ro først før jeg rettet oppmerksomheten min en annen vei. (Spesielt om jeg sto på toppen av en bakke, rett i nærheten av vann, traffikert vei, ved siden av togspor osv. Men jeg skjønner at folk kan være så stresset at de ikke er tilstdde og også muligens avslappet og eller distrahert at de ikke tenker. Men det skal liksom ikke skje. Man slipper ikke rattet bare litt fordi man tror det skal gå greit fordi man kjører jo på en vei som går rett frem likevel til sammenligning.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 16:58   #17
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnevogn overkjørt av tog

Fy søren, stakkars mammaen. Hun må ha hatt det helt fryktelig før det ble klart at barnet hadde klart seg. Og skjelven kommer hun garantert til å være i lange stunder fremover.

Det ser ut som om hun bare slapp tak i vogna for å dra opp buksa, og det kunne nok skjedd de fleste. Det hele skjedde jo på et bittelite øyeblikk.

(Etter ALLE ulykker er det ALLTID noe man kunne gjort annerledes for å forhindre at det skulle skje. Men vi mennesker klarer nok ikke å være 100% fokusert i absolutt alt vi gjør til enhver tid, og av og til skal det veldig, veldig lite til.)

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 17:12   #18
nam
Ser flere sider enn..
 
nam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 688
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Sv: Barnevogn overkjørt av tog

Endel av de nyere vogntypene med hjul som snur seg i alle retninger, kan fort trille unna på det en skulle tro var flatt underlag. De kan begynne å sakte skli bort i en helt uventet retning. Når vi leser at noen "slipper barnevognen", så er det lett å se for seg en liten bakke forran de som slapp vognen. Men det trenger det ikke å være.


Rart er det ikke er forhøyninger som forhindrer at slikt kan skje på jernbaner og t-baner.

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 19:24   #19
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnevogn overkjørt av tog

Herregud, dette var grusomt.
Hva bruker dere som sikkerhetsstropp??

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 19:34   #20
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barnevogn overkjørt av tog

Primrose: Min vogn har en sånn stropp man kan tre rundt håndleddet.

Jeg blir liksom ikke så ofte sjokkert syns jeg, men da jeg så dette på nyheten ble jeg bokstavelig talt sittende med haka nedpå tredje knapphølet. Jeg må si som flere andre her: Jeg hadde aldri blitt den samme igjen! Tanken har faktisk slått meg noen ganger mens jeg har venta på banen, men jeg har egentlig avfeid meg selv med at det der, det skjer jo ikke... Huff. Dette kommer nok til å sitte i en stund, og det er vel like greit.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no