Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

En god språkbruker slår ofte opp ord?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-09, 12:23   #1
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

En god språkbruker slår ofte opp ord?

http://www.abcnyheter.no/node/97669

Sitat:

- Et indisium på at en språkbruker er god er at han ofte slår opp ord. En som ikke slår opp, er som regel dårlig, avslutter Lomheim.

Siden jeg aldri slår opp ord vil jeg slå tilbake her og si at "et indisium på at en språkbruker har dårlig hukommelse er at han ofte slår opp ord. En som har god hukommelse trenger ikke slå opp ord".

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 12:24   #2
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En god språkbruker slår ofte opp ord?

Jeg slår stadig vekk opp ord, og har Bokmålesordboka på favoritter.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 12:25   #3
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En god språkbruker slår ofte opp ord?

Du slår aldri opp kommaregler heller?

Jeg sjekker med ordlista når jeg er i tvil.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 12:25   #4
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En god språkbruker slår ofte opp ord?

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 12:26   #5
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En god språkbruker slår ofte opp ord?

Evt at en god språkbruker slår opp ord han ikke forstår? Jeg mener, det er vel ikke noe poeng i å slå opp ting man har kontroll over?

Når det gjelder min familie/slekt lurer jeg litt på om hangen til å slå opp alt mulig har mer med evnen til å kverulere enn evnen til å bruke språk å gjøre.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 12:27   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En god språkbruker slår ofte opp ord?

For meg var dette god lesning. Jeg slår ofte opp ord på norsk språkråd sine nettsider, og jeg kjemper en innbitt kamp for å få kollegene mine til å gjøre det samme.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 12:31   #7
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En god språkbruker slår ofte opp ord?

Jeg slår opp ord titt og ofte, men det er fordi jeg ikke er noe god og vet det. Resultatet er vel at jeg blir litt bedre for hver gang (håper jeg), det må jo være en god ting.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 12:32   #8
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En god språkbruker slår ofte opp ord?

Jeg slår opp hvis jeg er i tvil ja.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 12:33   #9
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En god språkbruker slår ofte opp ord?

Jeg slår så og si aldri opp ord. Nå er jeg klar over at skriftspråket mitt er litt hummer og kanari også, så jeg blir ikke spesielt overrasket.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 12:35   #10
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En god språkbruker slår ofte opp ord?

Ja, på samme måte som en flink lege ofte slår opp i Felleskatalogen. Det er ikke et tegn på faglig svekkelse nemlig, bare grundighet.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 12:37   #11
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En god språkbruker slår ofte opp ord?

Jeg slår ofte opp ord. Jeg vet stort sett hva jeg selv vil skrive, og skriver sjelden feil, men jeg slår ofte opp andre stavemåter for å sjekke om de også er tillatt, for eksempel hvis det er spørsmål om det her på FP. Nå jobber jeg ganske mye med korrektur og språkvask, og da er det et viktig poeng å la folk velge stavemåte selv, dersom det de velger faktisk er korrekt, selv om jeg selv ville valgt en annen, så jeg bruker ordbøker mye mens jeg jobber, og det faller meg naturlig å gjøre det privat også. Og så sjekker jeg nesten alltid før jeg påstår noe offentlig, selv om jeg er "nesten sikker" på forhånd. (Men jeg bruker sjelden eller aldri ordbok for å sjekke at det jeg selv skriver er riktig; det er jeg stort sett ganske trygg på.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 12:39   #12
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En god språkbruker slår ofte opp ord?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg slår ofte opp ord. Jeg vet stort sett hva jeg selv vil skrive, og skriver sjelden feil, men jeg slår ofte opp andre stavemåter for å sjekke om de også er tillatt, for eksempel hvis det er spørsmål om det her på FP. Nå jobber jeg ganske mye med korrektur og språkvask, og da er det et viktig poeng å la folk velge stavemåte selv, dersom det de velger faktisk er korrekt, selv om jeg selv ville valgt en annen, så jeg bruker ordbøker mye mens jeg jobber, og det faller meg naturlig å gjøre det privat også. Og så sjekker jeg nesten alltid før jeg påstår noe offentlig, selv om jeg er "nesten sikker" på forhånd. (Men jeg bruker sjelden eller aldri ordbok for å sjekke at det jeg selv skriver er riktig; det er jeg stort sett ganske trygg på.)

Som jeg skulle ha sagt det selv. Jeg har tatt med meg den ubendige trangen til å slå opp hjemmefra - både i leksikon og ordbøker. Så har jeg da også tilbrakt større deler av oppveksten med scrabblebrett og en lefsete utgave av Tanum.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 12:41   #13
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En god språkbruker slår ofte opp ord?

Det er jo ellers ikke noen kontroversiell påstand - det er klart at de som slår opp ord, er folk som synes det er viktig å skrive riktig, og folk som ikke synes det er viktig å skrive riktig, vil neppe bry seg om å slå opp. Men det er selvsagt mange flinke språkbrukere som ikke bryr seg om å slå opp ord, og noen slår sikkert opp fordi de i utgangspunktet er veldig dårlige og usikre språkbrukere, så det å bruke ordbøker flittig er neppe hverken nødvendig eller tilstrekkelig for å være en god språkbruker.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 12:43   #14
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En god språkbruker slår ofte opp ord?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Du slår aldri opp kommaregler heller?

Jeg sjekker med ordlista når jeg er i tvil.

Nei. Jeg slår aldri opp verken kommarelger eller ord. Mulig jeg har en overdreven selvtillit, men jeg føler meg aldri i tvil.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 12:44   #15
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En god språkbruker slår ofte opp ord?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Ja, på samme måte som en flink lege ofte slår opp i Felleskatalogen. Det er ikke et tegn på faglig svekkelse nemlig, bare grundighet.

Jeg syns ikke de to tingene kan sammenlignes. Det å slå opp i Felleskatalogen er en viktig grundighet, fordi medikamenter kan være endret, det kan være noe legen ikke husker om bivirkninger eller kontraindikasjoner, og det handler om folks helse. Men det er ingen som dør om jeg bommer på et komma.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 12:46   #16
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En god språkbruker slår ofte opp ord?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Og så sjekker jeg nesten alltid før jeg påstår noe offentlig, selv om jeg er "nesten sikker" på forhånd. (Men jeg bruker sjelden eller aldri ordbok for å sjekke at det jeg selv skriver er riktig; det er jeg stort sett ganske trygg på.)

Akkurat det har det hendt at jeg har gjort også, og da er det i forhold til om ulike former er tillatt, for eksempel.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 12:47   #17
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En god språkbruker slår ofte opp ord?

Opprinnelig lagt inn av bina

Jeg syns ikke de to tingene kan sammenlignes. Det å slå opp i Felleskatalogen er en viktig grundighet, fordi medikamenter kan være endret, det kan være noe legen ikke husker om bivirkninger eller kontraindikasjoner, og det handler om folks helse. Men det er ingen som dør om jeg bommer på et komma.

Heng ham, ikke vent til kommer ... I rest my case.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 12:48   #18
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En god språkbruker slår ofte opp ord?

Jeg slår opp ting ukentlig. I og med at jeg sender ut mye skriftlig materiale i jobben min vil jeg helst at det er korrekt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 12:48   #19
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En god språkbruker slår ofte opp ord?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Når det gjelder min familie/slekt lurer jeg litt på om hangen til å slå opp alt mulig har mer med evnen til å kverulere enn evnen til å bruke språk å gjøre.



Jeg hadde en venninne en gang som var en ivrig bruker av språklige oppslagsverk. Og jeg er overbevist om at det var to grunner; for å kunne "ta" andre på feil, og for å kunne bruke de mest ekstreme former og likevel være trygg på at ingen kunne "ta" henne.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 12:48   #20
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En god språkbruker slår ofte opp ord?

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg syns ikke de to tingene kan sammenlignes. Det å slå opp i Felleskatalogen er en viktig grundighet, fordi medikamenter kan være endret, det kan være noe legen ikke husker om bivirkninger eller kontraindikasjoner, og det handler om folks helse. Men det er ingen som dør om jeg bommer på et komma.

Nei, det er klart det å være en flink lege kommer i en annen viktighetsklasse enn det å være en flink språkbruker. (Samme hva Dave Barry sier. ) Men hva det vil si å være flink kan man jo godt sammenligne likevel. En flink lege husker mange viktige ting i hodet, men ikke nødvendigvis alle detaljene for alt, så for å være sikker, sjekker hun en pålitelig kilde før hun uttaler seg. Og en flink språkbruker gjør kanskje det samme. (Men jeg tror legesammenligningen passer best med en språkbruker som uttaler seg om språk, f.eks. i en diskusjon eller når man blir spurt om hjelp. Å skrive korrekt uten å slå opp ting hele tiden blir kanskje mer som å leve sunt uten å sjekke med lærebøkene hva det innebærer hele tiden. Men er man usikker, bør man sjekke, enten det er språk eller helse det dreier seg om.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no