Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Har du opplevd noe lignende?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-09, 20:59   #21
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du opplevd noe lignende?

Jeg har ikke opplevd noe lignende.

For øvrig har jeg blitt forvekslet med en medpasient som hadde samme etternavn. Men den eneste konsekvensen var at min søster, som skulle besøke meg, gikk forvirret rundt i sykehus-parken og var forbløffet over at jeg plutselig var frisk nok til å gå tur ute
- noe jeg altså ikke var, jeg lå pent og lidende plassert i senga mi mens denne fremmede kvinnen med mitt etternavn var på frifot i hagen

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 21:01   #22
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du opplevd noe lignende?

Jeg var innlagt på sykehuset i 1995, skulle fjerne en cyste på eggstokken, de holdt på å medisinere meg og jeg begynte å bli litt sløv da sykepleieren sa : Nå svir vi bare litt av begge egglederene dine og så er det ingen vei tilbake. Husker panikken min, men klarte å si at jeg skulle da bare fjerne en cyste og ikke sterilisere meg, og sykepleieren svarte at jeg selvsagt ikke skulle få en vare jeg ikke hadde bestilt, det var det siste jeg hørte før jeg sovnet.

Hadde bare 1 barn den tiden, strevde med å bli gravid, og husker godt den panikken jeg følte en kort stund før jeg sovnet.

Da jeg var på ultralyd med barn nr 3 så fant de bare 1 fødselsjournal i papirene mine, det skulle ha vært 2 der, så de lette gjennom mappen flere ganger uten resultat. var noen andre ting som de fortalte som jeg ikke viste også, men tenkte ikke noe mer over det før det 3 dager senere kommer en kjørelapp fra sykehuset i posten, der det står at jeg har fått feil kjørelapp, den jeg hadde fått på sykehuset var ei som har ene fornavnet og etternavnet mitt, men hun hadde 2 navn til. hun hadde bursdag en dag før meg, men var 10 år eldre enn meg. Vel da skjønte jeg at det var hennes journal de hadde foran seg da de ikke fant papirene fra andre fødsel, og det var kanskje ikke så rart at jeg ikke hadde hørt noe om en del av det de fortalte også.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 21:16   #23
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du opplevd noe lignende?

Jeg har kranglet med røntgenfolk om hviket ben de skulle ta bilde av. Av typen; "legg det venste benet sånn".
Jeg; "Men det er det høyre som er skadet!"
Røntgendame "Det står venste her - legen har skrevet det"
Jeg. "Jeg vet da (insert antakelig passende forsterkende ord) hvilket bein som er skadet!"

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 21:22   #24
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Har du opplevd noe lignende?

Jeg har aldri opplevd noe selv, men har fått servert noen skrekkeksempler av bekjente. Ei venninne av min mor ble hofteoperert, og fikk en fot som var 2 cm lenger enn den andre. Årsaken var at på operasjonsprogrammet den dagen, var det en mann før henne, men det skjedde et eller annet med han slik at hun ble tatt først. Så kirurgen har antakelig operert etter hans røntgenbilder.
Ei av lærerne på spl.utdanninga fortalte også om en episode, hvor kirurgen hadde snudd røntgenbildet feil vei. Det ble ikke godkjent som avvik, for det var jo slik som kunne skje

  Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 21:27   #25
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du opplevd noe lignende?

Da eldstesønnen vår var fire uker gammel ble han lagt inn på sykehus fordi han hadde en RS-virus infeksjon. For å gjøre en relativt lang historie kort skulle de sette ham på Bricanyldrypp og skylle veneflonen med saltvann før dryppet ble satt. Istedet for å gjøre det tok sykepleieren feil flaske og ga ham Racemisk adrenalin intravenøst. Det skal kun gis som inhalasjon, og lillegutt ble akutt veldig, veldig dårlig. Han ble overført til Rikshospitalet og lå på respirator i tilsammen tre uker.

Det er et under at han overlevde og at han i dag er så godt som helt frisk - han har en lungeskade etter det som skjedde, noe som har gitt ham infeksjonsutløst astma - ellers har han ingen problemer. Jeg derimot, har hatt mye trøbbel med å stole på helsepersonell etter dette - jeg ber alltid HS dobbeltsjekke innholdet i sprøyten når ungene skal ha vaksiner, f.eks. Ikke så greit

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 13:23   #26
Minty
Bør lage seg en tittel selv
 
Minty sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.579
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du opplevd noe lignende?

Svigerbestefar havnet på sykehus på sitt siste, og der overså de det faktum at han hadde diabetes. Han lå et par dager uten insulin før noen oppdaget det.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 13:40   #27
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du opplevd noe lignende?

Jeg hadde en kjip opplevelse på Ullevål: Min far hadde fått et ganske alvorlig slag i løpet av natten og hadde ligget på overvåkningen. På vei defra til en sengepost, ble vi plassert i en korridor mens vi ventet på å få et rom. Da legevisitten kom, tok legen på seg en snakke-til-små-barn-tone og spurte min far, som i løpet av de siste timene hadde blitt lammet i den ene siden av kroppen og var temmelig redd: "Føler du deg noe bedre i dag, da, herr xxx?" Han ble en smule beskjemmet da jeg kunne opplyse om at han akkurat var innlagt.

__________________
Gutta -04 og -07

Sist redigert av Tangina : 17-10-09 kl 13:49.
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 13:41   #28
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.072
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du opplevd noe lignende?

Etter ks med nr 2, lå jeg nesten hele den første natta uten smertestillende. Det var IKKE godt. Pleieren som hadde rommet mitt kom med jevne mellomrom inn på rommet mitt og kjefta på meg for at jeg ikke var oppe og gikk, for at jeg klaget over vondt og for at jeg insisterte på å få smertestillende. Det var nemlig HELT unødvendig, og jeg kunne bare holde munn og slutte å spørre. Jeg kom nemlig ikke til å få noe uansett, jeg var bare ei pingle (hun var skikkelig ufin og frekk).
Dama kom innom kvelden etter og unnskyldte seg. Hun hadde tatt feil av dagene, og trodde jeg lå der på 4. døgnet, ikke at jeg hadde hatt ks 2 timer før hun kom på vakt....

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 16:40   #29
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du opplevd noe lignende?

Embrikamamma sin historie gav meg fullstendig gåsehud. Det kunne endt katastrofalt. Jeg har heldigvis ingen slike opplevelser.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no