Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Facebook-generasjonen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-09, 10:16   #1
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Facebook-generasjonen

Interessant lite intervju med Jon Niklas Rønning i Aftenposten i dag:

"–Facebook-generasjonen er et eneste stort paradoks. Vi forsøker å synes og selge oss selv for enhver pris, men vi aner ikke hvem vi er. Vi har rett og slett ikke tid til å finne det ut."

http://www.aftenposten.no/kul_und/li...cle3339119.ece

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 10:27   #2
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Facebook-generasjonen

Leste akkurat det intervjuet jeg også. Mulig han snerter innom et par ting der, men helt spot on er det vel ikke akkurat. Ikke slik jeg opplever det i alle fall. Vi vil jo alle bli sett på en eller annen måte, men om det overskygger alt annet slik at vi ikke har tid til å bli kjent med oss selv tror jeg ikke på.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 10:31   #3
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Facebook-generasjonen

Jeg synes den var fint skrevet og det er med fryd jeg poster den på FB ... har flust av venner som kontinuerlig oppdaterer sin profil med hvor "viktige og perfekte de er" eller hvor i verden de befinner seg og hvilke fly de er i ferd med å gå på til hvilke destinasjon og hvem / hva de skal foreta seg der osv osv. Jeg blir helt satt ut av folks behov for å fortelle alle hvor velykket og travle liv de har ...

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 10:31   #4
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Facebook-generasjonen

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Leste akkurat det intervjuet jeg også. Mulig han snerter innom et par ting der, men helt spot on er det vel ikke akkurat. Ikke slik jeg opplever det i alle fall. Vi vil jo alle bli sett på en eller annen måte, men om det overskygger alt annet slik at vi ikke har tid til å bli kjent med oss selv tror jeg ikke på.

Men vi to er jo for gamle.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.

Sist redigert av Mauser : 26-10-09 kl 10:57.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 10:40   #5
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Facebook-generasjonen

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Men vi to er jo for gamle.









Du har sikkert rett i det.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 10:52   #6
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Facebook-generasjonen

Sikkert for gammel jeg også da, for jeg er ikke på facebook... selv om mange som er myyye eldre enn meg er der da... om ikke for gammel, så for gammeldags?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 11:52   #7
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Facebook-generasjonen

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg synes den var fint skrevet og det er med fryd jeg poster den på FB ... har flust av venner som kontinuerlig oppdaterer sin profil med hvor "viktige og perfekte de er" eller hvor i verden de befinner seg og hvilke fly de er i ferd med å gå på til hvilke destinasjon og hvem / hva de skal foreta seg der osv osv. Jeg blir helt satt ut av folks behov for å fortelle alle hvor velykket og travle liv de har ...

Et person LIKER dette


__________________
...på bedringens vei?
Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 18:57   #8
mocci
Retromum
 
mocci sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.383
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Facebook-generasjonen

Jeg er drita lei av at alle skal "show off". Jeg tar sterk avstand fra den kulturen og har av den grunn ikke registrert meg på FB.

mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 19:04   #9
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Facebook-generasjonen

Bah, bare fordi hver dag er full av glamour og interessante hendelser som blir postet på FB betyr det ikke at jeg er en showoff.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 19:05   #10
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Facebook-generasjonen

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

Et person LIKER dette


-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 19:05   #11
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Facebook-generasjonen

Har også venner som tar helt av med å "flinke seg" i statusfeltet, men i min verden er det ganske humor, da.

Men sånn generelt vil jeg si at jeg tvert i mot setter pris på at folk oppdaterer statusfeltene sine innimellom - synes det er koselig å få små gløtt inn i andres liv og det er i tillegg ofte utgangspunkt for vittige og humoristiske kommentarutvekslinger ---> just what I love!

Jeg har og en aldri så liten mistanke om at det noen ser på som show off ikke er annet enn normal oppdatering? "Har kost oss på skogstur i dag!" trenger ikke å tillegges en hel masse konspisatoriske mistenkeliggjørende tanker om at "Å, jasså,ja! Familien Perfekt på tur, lissom! Skal sett oss sofasliterne i et dårlig lys nå!".

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 19:06   #12
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Facebook-generasjonen

Da passer det jo å komme med denne, Facebook IRL:


Sist redigert av -ea- : 15-02-18 kl 14:43.
-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 19:12   #13
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Facebook-generasjonen

@ ea-:

  Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 19:15   #14
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Facebook-generasjonen

Har nå lest, og vet ikke helt hvor godt det treffer?

Først tenkte jeg at FB generasjonen måtte være de som er tenåringer nå. Men i intervjuet snakker han om "de som var unge på 90-tallet" - altså folk på nærmere 30? Jeg får ikke helt tak i hvem dette gjelder helt - men jeg synes ikke det er slik at alle framstiller seg som "glansbilder" på FB, heller, selv om noen helt klart er ivrige etter å gjøre det.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 19:22   #15
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Facebook-generasjonen

Jeg kjenner meg ikke igjen i det, hverken på hva som skrives i mitt eget statusfelt eller i de på min venneliste. Men så har jeg bare 90 eller noe venner på vennelista da, og ignorerer heller enn å legge til folk. :sær:

  Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 20:56   #16
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Facebook-generasjonen

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

Et person LIKER dette


Faktisk, surprise surprise, er det INGEN som har trykket på LIKE knappen! Hvem skulle vel tro .... så postet jeg også en annen link forleden med nyhet om at nå kan vi snart surfe ombord på fly også, helt gratis. Da skrev jeg som kommentar at det var jo gode nyheter for alle de som oppdaterer hver etappe av sine reiser på Facebook. Da kan de jo fortelle at "x is on his way to Oslo airport Gardermoen", "x is boarding a Lufthansa flight to Frankfurt on his way to RIO" ... tenk så fint å også kunne skrive at man faktisk sitter på flyet og hva man foretar seg som f.eks "x is currently onboard airbus flight on his way to Rio. Business class of course. Wonderful food, wonderful wine and life is quite simply perfect" .... Ofte er det jo skrevet på enda dårligere engelsk da

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 20:59   #17
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Facebook-generasjonen

Og ingen likte det, Lisa? Merkelig....

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 21:06   #18
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Facebook-generasjonen

Mitt eneste håp dette året, er folk har skrytt fra seg i statusfeltet, slik at jeg slipper de %#"& lange julekortene.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 21:13   #19
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Facebook-generasjonen

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

"Har kost oss på skogstur i dag!" trenger ikke å tillegges en hel masse konspisatoriske mistenkeliggjørende tanker om at "Å, jasså,ja! Familien Perfekt på tur, lissom! Skal sett oss sofasliterne i et dårlig lys nå!".

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 21:15   #20
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Facebook-generasjonen

Jeg samler på de beste oppdateringene i denne "sjangeren". Facebook er jo offentlig, jeg kopierer og limer inn i et worddokument som jeg har lett tilgjenglig. En dag skal det bli en morsom publikasjon ... eller jeg kan lage en quiz der "vennene" mine prøver å gjette hvem som skrev hva ...

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no