Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Går det an å reise på interrail med bare en kabinkoffert hver?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-18, 00:43   #1
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Går det an å reise på interrail med bare en kabinkoffert hver?

Og en veske/liten sekk hver som håndbagasje i tillegg. Tenker en koffert per familiemedlem, vi er to voksne og to barn på 9 og 11. Alle må ha med en tynn fleecegenser og en tynn kortermet ulltrøye i tilfelle rottefelle kald vær, alle reiser med en jakke som tåler vann og vind. Og så tenker jeg at alle har med et par ekstra sko+sandaler. Resten blir toalettmappe, undertøy, badetøy, kjoler, cardigans, bukser, shorts og topper/t-skjorter. Jeg er flink til å pakke smart. Vi skal bo på bra hoteller/leilighetshoteller underveis, flere av dem med vaskemaskin og tørketrommel.
Men altså; kan dette i det hele tatt funke? Har dere trua?
Har så inmari lyst til å slippe å bale med tunge store kofferter/digre sekker. Blir borte i cirka tre uker. Tyskland/Østerrike/Ungarn/Tsjekkia/Slovakia/Danmark.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-18, 00:48   #2
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går det an å reise på interrail med bare en kabinkoffert hver?

Vi var tre uker i USA, med et døgns stopp på et iskaldt Island, med bare kabinbagasje. Går fint med planlegging (når man ikke liker shopping, i hvert fall). Kindler til alle!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-18, 00:52   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går det an å reise på interrail med bare en kabinkoffert hver?

Ja, det tror jeg går fint. Hvertfall om man også har en liten ryggsekk til småting og stæsj.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-18, 00:53   #4
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går det an å reise på interrail med bare en kabinkoffert hver?

Interrail!

Vi var i alt fra "Sydenvarme" til kald fjelluft høyt oppe i Alpene, og tynn ullfleece og vind- og vanntett jakke var nok. Vi hadde én sekk hver + en liten sekk/veske for de voksne. Niåring sin sekk var ganske liten og lett. Vi pakket med oss det mest nødvendige og vasket litt klær underveis. Det fungerte fint de litt over tre ukene vi var på skinner!

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-18, 00:58   #5
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Går det an å reise på interrail med bare en kabinkoffert hver?

Akkurat sånne svar jeg ville ha - veldig oppmuntrende! Nå tilbake til youtube for tips og pakkekubenerding...

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-18, 01:08   #6
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går det an å reise på interrail med bare en kabinkoffert hver?

Klart det gjør, men for min del ville jeg heller brukt ryggsekk. Plass til mye mer og vesentlig enklere å drasse rundt med.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-18, 01:21   #7
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går det an å reise på interrail med bare en kabinkoffert hver?

Klart det går! Mange tog har ikke allverdens med bagasjehylleplass heller, så det kan være direkte praktisk.

Som Teo sier, ryggsekk er noe å vurdere. Man trenger jo ikke ha den største typen, og mange byer er ikke så veldig trillekoffertvennlige (masse brostein og trapper). Jeg har en hybridsak fra Osprey som jeg elsker, vanligvis triller jeg den, men det er veldig kjekt å kunne konvertere den til ryggsekk når det trengs (når man skal gå tusen trapper fra Gianicolo-høyden til Trastevere, for eksempel).

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-18, 01:52   #8
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Går det an å reise på interrail med bare en kabinkoffert hver?

Jeg er elendig til å pakke lite og smart, men er like optimistisk hver gang på "i år skal jeg klare det" Så jeg vil bare si at jeg heier på deg, og er hjertens enig i at hendig bagasje på interrail er veien å gå. Skriver også under på sekk. Nå er det lenge siden jeg var på interrail, men det er så mye enklere å dra rundt på en sekk, som flere her nevner. Kan fortsatt ha en liten sekk i hånden eller på magen.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-18, 07:37   #9
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Går det an å reise på interrail med bare en kabinkoffert hver?

Jeg ser den med ryggsekk, altså, for meg er det også noe jeg forbinder med interrail, jeg bare liker ikke å ha ryggsekk på ryggen. Og så foretrekker jeg oversikten jeg får i kabinkofferten. Så jeg går nok for koffert.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-18, 08:39   #10
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går det an å reise på interrail med bare en kabinkoffert hver?

Vi var tre personer på tre ukers interrail i fjor, gjennom de landene du nevner. Vi hadde to kofferter, og klok av erfaring fra turen i -15, brukte vi kofferter type myk bagaktig, med hjul, og ikke barde kofferter. Det kan være vanskelig å få plass til koffert ombord på toget, og vi opplevde at de mjuke var lettere å stappe inn hist og her, mer fleksible, rett og slett.

I tillegg til disse to koffertene (vi vaska klær en gang, sånn halvveis i turen), så hadde vi hver vår ryggsekk, sånn i «laptopstørrelse,» til å ha alt vi trengte av underholdning på turen i.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-05-18, 08:57   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går det an å reise på interrail med bare en kabinkoffert hver?

Det er helt klart gjennomførbart. Vi var på interrail for to år siden, og hadde med oss svært lite. Men vi hadde pakket i en stor sekk og en koffert med normalstørrelse. Dette hadde vi voksne ansvar for, og så hadde ungene bare sekkene sine. I sekkene lå deres mer private ting (bøker, tegnesaker osv.). Klær var i kofferten.

Bildene fra den ferien viser at vi ikke hadde det største utvalget i klær, men det gikk helt fint. (Jeg hadde 5 kjoler og badetøy ... det var det.)

Vi bodde tidvis i airbnb med vaskemaskin, så vi fikk vasket undertøy underveis på turen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-05-18, 09:50   #12
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Går det an å reise på interrail med bare en kabinkoffert hver?

Vi reiser med kun kabinkoffert hver gang, bortsett fra når vi skal til Trondheim, da er det helgardering for tre årstider. Vi ruller tøyet, har med mye basic småklær, det er sko som tar plass, veier og må planlegges nøye. Sikkert lurt med myk bag ja. På toget i Italia var det lite bagasjeplass ved setene.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-18, 10:31   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Går det an å reise på interrail med bare en kabinkoffert hver?

Det tror jeg går helt fint og særlig når dere har mulighet til å vaske litt underveis.

Vi var i syden en uke i fjor med hver vår carabinkoffert, null problem.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-18, 10:36   #14
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går det an å reise på interrail med bare en kabinkoffert hver?

Tips er: tynne lette sommerkjoler som tar null plass, og en cardigan. Ett par komfortable sandaler, ett par flate pyntesandaler som går til alt. (tar ingen plass). Kjøpe solkrem og for eksempel shampo underveis. Kindle, som sagt. En shorts og en liten stabel t-skjorter/singleter.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-18, 10:40   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går det an å reise på interrail med bare en kabinkoffert hver?

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Og så foretrekker jeg oversikten jeg får i kabinkofferten.

Det finnes sekker som har frontåpning, slik at man slipper å ta ut alt på toppen for å nå til bunnen. Veldig smart.

Uansett, skulle vi ha dratt på interrail, så hadde vi nok også brukt trillekoffertene som vi tross alt har, framfor å kjøpe nye sekker.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-18, 11:12   #16
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går det an å reise på interrail med bare en kabinkoffert hver?

Sånne ryggsekker som kan rulles sammen til å ta ikke-plass er fine i sånne tilfeller. Da har dere en sekk som kan brukes når dere vandrer i byer og trenger å ha med solkrem og drikkeflasker, men så trenger dere ikke bruke dem ellers.
Jeg ville nok også hatt med regnponcho. Veldig miljøvennlig er ikke engangs, men de kan være greie om det plutselig kommer ei skikkelig tordenskur, noe det ofte gjør i Europa på sommeren. De kan også tørkes og brukes omigjen og de tar nesten ikke plass.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-18, 12:05   #17
Shun
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.206
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Går det an å reise på interrail med bare en kabinkoffert hver?

Sea to Summit Daypack Ultrasil eller Osprey Ultralight Daypack (noe dyrere) er pakkbare småsekker det er smart å ha med seg. Tar nesten ikke plass og veier nesten ingenting.

Shun er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-05-18, 12:22   #18
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Går det an å reise på interrail med bare en kabinkoffert hver?

Opprinnelig lagt inn av Shun, her.

Sea to Summit Daypack Ultrasil eller Osprey Ultralight Daypack (noe dyrere) er pakkbare småsekker det er smart å ha med seg. Tar nesten ikke plass og veier nesten ingenting.

De var utrolig kjekke!

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no