Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hva er billig og hva er dyrt på Kreta?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-07-11, 13:51   #1
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva er billig og hva er dyrt på Kreta?

Mat og spise ute i kreta er det en dyr affære?

Hva med parfymer og vin feks?

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 13:55   #2
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er billig og hva er dyrt i Kreta?

Spise ute er billig. Ikke noe problem å gjøre det hver kveld. Men det kommer jo litt an på hva man velger, da, selvfølgelig.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 13:55   #3
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er billig og hva er dyrt i Kreta?

Har ikke dere dratt for lengst, da?

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 13:59   #4
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er billig og hva er dyrt i Kreta?

Det samme lurte jeg på. Dro ikke dere tidligere i juli?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 14:00   #5
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er billig og hva er dyrt i Kreta?

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Det samme lurte jeg på. Dro ikke dere tidligere i juli?

Nå har jeg bedrevet grundig research, og kommet fram til at Smurfine bare gleder seg veldig og forbereder seg utrolig godt. Til avreise ultimo juli.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 14:05   #6
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er billig og hva er dyrt på Kreta?

Vi drar om 10 dager fra i dag, å gleder oss stort

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 14:17   #7
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er billig og hva er dyrt på Kreta?

Det har visstnok blitt avsindig dyrt på Kreta bare i forhold til i fjor. Men vin er billig i butikken da. Neppe årgangsvin, men den er fullt drikkende.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 14:18   #8
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er billig og hva er dyrt på Kreta?

Kopier av fotballskjorter er dog billig. Ialle fall mye billigere enn originale hjemme i Norge.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 14:23   #9
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er billig og hva er dyrt på Kreta?

Kreta, Hellas generelt, som andre steder, har jo blitt dyrere etter at Euroen kom og det går liksom bare oppover. Jeg har ikke vært på Kreta i år, men i fjor var det jo fortsatt meget hyggelige priser på mat, både ute og i butikk. Men hvis det D`Arcy skriver stemmer, så er jeg spent på årets priser - vi reiser jo også nedover om 10 dager!

Ellers er alkohol, vin og noe blandevann hyggelig i pris på butikken, andre ting (gjerne mineralvann) begynner å koste nok det også. Det fine med å reise til Kreta i september, på tampen av sesongen slik vi pleier, er jo at det gjerne er ekstra gode tilbud fordi de vil bli kvitt varene de sitter med. Slike kupp regner jeg ikke med å finne i år, av naturlige årsaker.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 14:25   #10
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er billig og hva er dyrt på Kreta?

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Kreta, Hellas generelt, som andre steder, har jo blitt dyrere etter at Euroen kom og det går liksom bare oppover. Jeg har ikke vært på Kreta i år, men i fjor var det jo fortsatt meget hyggelige priser på mat, både ute og i butikk. Men hvis det D`Arcy skriver stemmer, så er jeg spent på årets priser - vi reiser jo også nedover om 10 dager!

Vi var 14 dager i fjor og la jo merke til at ting har blitt dyrere de siste årene. Men de vi reiste med i fjor, var der i år og det første de dro frem da de kom hjem var hvor mye dyrere det var blitt bare siden i fjor. Nå er jo Hellas i totalkrise, så det er vel helst det som er utslagsgivende.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 15:15   #11
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er billig og hva er dyrt på Kreta?

Hvordan er det med disse ny flyreglene da ? Bagasjevekt og slikt? Barna betaler jo for å reise, hvor mye håndbagasje kan de ta med og hvor tung kan evt koffert være/blir det slått sammen om barna har klær i foreldrenes kofferter?

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 15:19   #12
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er billig og hva er dyrt på Kreta?

Opprinnelig lagt inn av Smurfine79, her.

Hvordan er det med disse ny flyreglene da ? Bagasjevekt og slikt? Barna betaler jo for å reise, hvor mye håndbagasje kan de ta med og hvor tung kan evt koffert være/blir det slått sammen om barna har klær i foreldrenes kofferter?

Det kommer helt ann på hvem du flyr med hvilke regler som gjelder der. Sjekk siden til reiseselskapet/flyselskapet dere skal dra med. De er i alle fall veldig nøye på Kreta at den totale bagasjen blir veid inkludert håndbagasje. (Erfart og har lesset meg ned med både klær i varmen og kameraer for å slippe overvekt i innsjekkingskøen når jeg ser de foran begynner å veie.)

En sånn bagasjevekt er gull verdt uansett hvem en skal fly med synes jeg. Da har en litt peiling på hva en har i den enkelte koffert og får aldri noen overraskelser med hverken kofferter eller håndbagasje.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 23:48   #13
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er billig og hva er dyrt på Kreta?

Hver av unga kan ha med 20 kilo bagasje og 5 kilo håndbagasje, men det står ikke om det slås sammen med foreldre evt? sånn at om en koffert da veier 25 kilo så går det som for 2, å og om håndbagasje veier mer enn 5 så går det også under to evt om du pakker tinga til et av barna sammen med dine egne.

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 23:52   #14
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.767
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er billig og hva er dyrt på Kreta?

Det var mye billigere ifjor enn i år. Vi kom hjem nå på lørdag etter 14 dager i Agia Marina *sjekker kontoen for Visa uttak nå* :grøss:

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 23:56   #15
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er billig og hva er dyrt på Kreta?

Har prisene gått opp siden i fjor altså? Liker ikke. Reiser dit selv på fredag og tenkte jeg skulle bruke sånn ca det samme som i fjor.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 00:04   #16
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.412
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er billig og hva er dyrt på Kreta?

Jeg synes ikke det var noe dyrere i år enn i fjor, faktisk kjøpte vi f.eks en kjempestor pose oregano som var mye billligere enn den vi kjøpte i fjor. Uansett, om middagen koster 9 eller 10 euro; det er billig og man får den enda billigere om man går inn for det.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 09:33   #17
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er billig og hva er dyrt på Kreta?

Jeg har ikke planer om å sprenge budsjettet i år, så da får det blir mer matlaging i leiligheten eventuelt - jeg har ikke råd til å bruke mer enn jeg har beregnet. Men, det er veldig godt mulig også å få middager, ja gode middager, ned i 5-6 Euro - det var det i alle fall i fjor. Blir spennende å se. Et vennepar reiste i våres, de nevnte ikke noe om økte priser de heller forøvrig, jmf. innlegget til Teflona.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 17:15   #18
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er billig og hva er dyrt på Kreta?

Lokale retter er billig og godt
Men biffmiddager er dyrt.
Har hele tiden hørt at Kreta er den billigste av de greske øyene

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 18:50   #19
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.842
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er billig og hva er dyrt på Kreta?

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Har hele tiden hørt at Kreta er den billigste av de greske øyene

Jeg har vært en del i Hellas og det er ikke mitt inntrykk, snarere tvert imot.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 19:01   #20
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.849
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er billig og hva er dyrt på Kreta?

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Har hele tiden hørt at Kreta er den billigste av de greske øyene

Har også helt motsatt oppfatning.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no