Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Pålogging på facebook

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-13, 19:43   #1
OlleVia
Erfaren
 
OlleVia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 891
OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Pålogging på facebook

Jeg har installert fb på mobilen og også messenger. Synest det er ok å kunne ha den chattefunksjonen på mobilen.
Jeg ønsker allikevel å synest som avlogget, men så sier samboer til meg at jeg er pålogget på fb nesten hele tiden.
Jeg logger meg inn på fb på pc`en og der står status at jeg ikke er logget på.. Men på hans skjerm lyser det grønt.
Jeg har ikke lyst til å se ut som jeg alltid er på fb, når jeg faktisk ikke er det. Mottar jo en og annen melding eller varsling på mobilen så klart, men det er jo rart allikevel at jeg skal stå som pålogget og det er ingen program som ruller i bakgrunnen.

Må jeg rett og slett avinstallere messenger, eller går det an å gjøre noe med det? Jeg skjønner ingen ting.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 19:46   #2
Fuja
Superaktiv
 
Fuja sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Hvor: Tromsø
Innlegg: 465
Fuja er litt kulFuja er litt kul
Standard

Sv: Pålogging på facebook

Gå på instillinger på FB på mobilen og fjern at du skal vises som pålogget når du bruker chatten.

Fuja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 20:03   #3
OlleVia
Erfaren
 
OlleVia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 891
OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Sv: Pålogging på facebook

Opprinnelig lagt inn av Fuja, her.

Gå på instillinger på FB på mobilen og fjern at du skal vises som pålogget når du bruker chatten.

Ok... På generelle innstillinger så er det noe som heter "chat-tilgjengelighet... og den var haket AV for "av når applikasjonen er i bruk". Så jeg tok bort den haken... så da skal det være løst da?

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 20:09   #4
OlleVia
Erfaren
 
OlleVia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 891
OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Sv: Pålogging på facebook

Opprinnelig lagt inn av OlleVia, her.

Ok... På generelle innstillinger så er det noe som heter "chat-tilgjengelighet... og den var haket AV for "av når applikasjonen er i bruk". Så jeg tok bort den haken... så da skal det være løst da?

Nei, er ikke det heller.... Såg på samboer sin fb konto at jeg var fortsatt pålogget. Og ingen fb program som går hos meg i bakgrunnen....

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 20:24   #5
OlleVia
Erfaren
 
OlleVia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 891
OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Sv: Pålogging på facebook

Opprinnelig lagt inn av Fuja, her.

Gå på instillinger på FB på mobilen og fjern at du skal vises som pålogget når du bruker chatten.

Men kan ikke se at jeg har en funksjon som gjør at jeg kan fjerne det? En fare er at jeg er blitt helt blind her.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 20:28   #6
Fuja
Superaktiv
 
Fuja sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Hvor: Tromsø
Innlegg: 465
Fuja er litt kulFuja er litt kul
Standard

Sv: Pålogging på facebook

Hmm. Det funket når jeg ikke ville vises som pålogget når jeg bare sjekket FB på mobilen.
Men FB legger seg nesten alltid kjørende i bakgrunnen uansett om man fjerner det fra kjørende programmer.

Fuja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 20:40   #7
OlleVia
Erfaren
 
OlleVia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 891
OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Sv: Pålogging på facebook

Opprinnelig lagt inn av Fuja, her.

Hmm. Det funket når jeg ikke ville vises som pålogget når jeg bare sjekket FB på mobilen.
Men FB legger seg nesten alltid kjørende i bakgrunnen uansett om man fjerner det fra kjørende programmer.

Men du har ikke Messenger kanskje ? Jeg tror at det vises at en er pålogget hele tiden, fordi en da vil motta meldinger hele tiden... Nesten som det skulle vært et eget ikon for Messenger... sånn at en ikke tror en sitter på fb 24 døgnet. Jøss, sover hun ikke.... Heheh....

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 20:46   #8
Fuja
Superaktiv
 
Fuja sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Hvor: Tromsø
Innlegg: 465
Fuja er litt kulFuja er litt kul
Standard

Sv: Pålogging på facebook

Jeg har messenger installert. Men på den andre siden har jeg ikke på wifi eller 4g hele tiden. Så jeg vises som offline mesteparten av tiden. For min del bruker messenger en god del batteri, mobilen min gikk seg varm en dag pga messenger. Var ikke noe særlig det.

Fuja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 20:57   #9
OlleVia
Erfaren
 
OlleVia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 891
OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Sv: Pålogging på facebook

Jeg er tilgjengelig på mobilen hele tiden, så kan nok ha noe med det å gjøre. Men nå har jeg avinnstallert Messenger, får heller installere den igjen om jeg trenger det.
Har jo fortsatt fb på mobilen og jeg vil jo få varslinger, så overlever nok. Men nå står jeg som utlogget på chatten selv om jeg går inn på fb via mobilen og jeg har lyst å ha det sånn, at jeg selv kan avgjøre når jeg skal stå som pålogget.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 21:01   #10
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pålogging på facebook

Jeg ser at appen ofte henger lenge etter at man har lukket den. Både vanlig FB app og messenger.

Jeg hører noen si at FB kjører hele tiden, så hver gang du sjekker telefonen for noe annet, så blir ikonet på FB grønt igjen. Jeg vet ikke om det er tilfelle, men det var ei på jobben min som hevder det.

Jeg skrur av chatten når jeg vil være usynlig noen ganger. Da bruker jeg bare tannhjulet inne på chatten og trykker "slå av chatten".

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 21:52   #11
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pålogging på facebook

Det der er så vanlig at jeg regner ikke med at folk er pålogget selv om det er en grønn prikk bak dem. Den grønne prikken "henger der" lenge etter at man har logget av, er min erfaring.

Jeg ser jo også at jeg får meldinger fra folk som tror jeg er online når jeg ikke er det. Og jeg sender til folk fordi jeg tror de er online, men får ikke svar før mye seinere når de sjekker fb'n sin igjen.

Skal jeg ha umiddelbar respons på en melding, sender jeg sms.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 14:05   #12
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pålogging på facebook

Nyttig lesning, jeg sliter med det for tiden. Sikkert fordi jeg har noen som er veldig pågående og skravlesyke for tiden, og jeg orker ikke snakke med folk hele tiden. Vurderer seriøst å slette hele Messenger-appen.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no