Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Antivirus til jobb-PC

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-13, 10:40   #1
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Antivirus til jobb-PC

Der jeg jobber er vi klassisk DIY, også på IT-fronten, noe som har ført til litt ymse av antivirusprogramvare på jobb-PC-ene våre, noe jeg ikke synes er helt supert.

Jeg har derfor fått spørsmål om hvilken type antivirusprogramvare vi bør satse på, litt sånn standardisert. Selv bruker jeg Norton, rett og slett fordi jeg har lisens inkludert i bredbåndsabonnementet fra Telenor, men jeg tviler på at det er det beste alternativet.

Vi satser nødvendigvis ikke på gratisversjoner, vi er villige til å betale for et godt produkt hvis vi må.

Det er i første omgang snakk om pc-er med Windows 8.1 installert, de påstår at Windows Defender bør dekke det, stemmer det?

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 11:00   #2
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.808
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Antivirus til jobb-PC

Hmm.. er ikke Windows defender bare et anti spyware produkt?
Det er mulig det holder, vi har ikke så mange pcer som er oppgradert til Windows 8, så jeg har ikke satt meg inn i hva som følger med der. Vi bruker som standard Trend som er lite resurskrevende på den enkeltes maskin.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 16:11   #3
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Antivirus til jobb-PC

Jeg bruker personlig Avast! og er meget godt fornøyd med det. Microsoft Security Essentials får også gode skussmål. Begge er gratis.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 17:46   #4
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Antivirus til jobb-PC

Microsoft Security Essentials er nå bakt inn i Windows Defender, som kommer med Windows 8.1.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 20:05   #5
Didjeridust
Forelska
 
Didjeridust sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 843
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Antivirus til jobb-PC

ESET Nod32 skal gå for å vera det beste på marknaden - dette brukar eg sjølve på maskinar som eg ikkje vil sleppa IT-avdelinga vår til med oppsettet på

__________________
Rart er fint
Didjeridust er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 19:37   #6
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Antivirus til jobb-PC

For de fleste vil Defender/Security Essentials + Windows egen brannmur gjøre jobben greit. Kan være litt avhengig av at man bruker hue også, og det gjelder de fleste løsningene. Problemet med en del er at de kommer med så mye varsler om både det ene og det andre at det blir plagsomt.

Norton kan jeg bare ikke fordra. Da hadde det nok heller blitt noe annet, uten at jeg har sett på så mye av løsningene de par siste årene.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no