Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Leter etter oppskrift: Nakkekoteletter, jordskokkpuré, wraps, eple

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-21, 14:47   #1
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.426
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Leter etter oppskrift: Nakkekoteletter, jordskokkpuré, wraps, eple

Jeg hadde en oppskrift, tror det var fra en matkasse, men finner den ikke.

Nakkekoteletter i strimler ble servert i en slags wrap med jordskokkpuré og en syrlig salat med eple tror jeg det var. Jeg klarer nok å få til noe lignende, men hvis noen har oppskriften, blir jeg veldig glad.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 09:21   #2
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.597
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Leter etter oppskrift: Nakkekoteletter, jordskokkpuré, wraps, eple

Jeg har ikke oppskriften, men det høres veldig godt ut!

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 12:41   #3
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.426
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Leter etter oppskrift: Nakkekoteletter, jordskokkpuré, wraps, eple

Jeg fikk ikke oppskriften, men fikk smelt sammen noe lignende basert på hukommelsen, og kan absolutt anbefale det.

Nakkekotelletter deles i strimler og stekes med salt/pepper/allkrydder etc. etter smak.

Jordskokker skrelles, kokes møre og kjøres med stavmixer sammen med smør og litt fløte eller rømme.

Eplesalat lages ved å skrelle/kutte epler og ha over en dressing av eplesidereddik, rømme, sukker og salt. Skal være ganske frisk.

Så tar man wraps etter ønske (vi brukte sånne fladenbrot fra tyrkisk butikk), smører på jordskokkpureen og legger på kjøttet og eplesalat. I tillegg tok vi også litt feldsalat og hakket vårløk. Hadde også noen champinjongrester som jeg stekte og tok i. Det passet godt, men var ikke nødvendig. Rullet sammen og spiste. Veldig godt.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no