Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Lær meg å like makrell i tomat

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-21, 12:11   #41
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lær meg å like makrell i tomat

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Spise røkt peppermakrell heller. Hvis du liker det da.

Dette! (Hvis det er sunnhetsdelen du skal ha tak i.)

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 12:14   #42
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.870
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg å like makrell i tomat

Enig i at makrell bør spises nyåpnet. Jeg skulle ønske at alle bokser var mindre. Skulle gjerne hatt salsavarianten i halvparten så store bokser.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 12:17   #43
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.346
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lær meg å like makrell i tomat

Makrell i tomat med sylteagurk, majones og hvitløksalt. Jeg levde på det i studenttiden de dagene jeg ikke hadde stekt grønnsakblanding fra pose.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 12:28   #44
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.454
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg å like makrell i tomat

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Ei jeg jobbet sammen med for mange år siden, likte ikke kald makrell i tomat, men ville likevel ha store bokser stående i kjøleskapet, så hun varmet den i mikrobølgeovn på personalrommet på jobb.

Minner meg om den afrikanske studenten som mannen delte hybelkjøkken med i sin tid. Han hadde store stabler med makrell i tomat i matskapet sitt. Til hver middag tok han en slik (stor) boks, åpnet den, tømte hele innholdet over i stekepanna og stekte det sammen med hakket løk, skviste sitronsaft over det hele, hadde på masse pepper, og spiste det med ris til. Hver eneste dag. Vi så aldri at han lagde noe annet.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 02-09-21 kl 12:40.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 12:37   #45
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.444
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lær meg å like makrell i tomat

Dropp det! Finn noe du liker istedenfor.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 12:41   #46
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.454
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg å like makrell i tomat

Nei nei! Jeg digger folk som ønsker å prøve eller venne seg til å like nye ting.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 12:45   #47
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lær meg å like makrell i tomat

Studentmiddag var ofte to kneippskiver, billigbrød fra Rema, en makrellboks, majones på toppen og en rå gulrot ved siden av.

Makrell i tomat stor boks, tykt lag på godt brød, vårløk eller gressløk, majones, salt og pepper.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 13:28   #48
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lær meg å like makrell i tomat

Jeg elsker makrell i tomat (men ikke med MAJONES??? ), men jeg hadde ikke giddet å plage meg til å like det. Prøv et par-tre ganger og hvis det ikke er godt, så er det sikkert ikke for deg.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 13:30   #49
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.982
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lær meg å like makrell i tomat

De små runde boksene er perfekte til 2-3 skiver. Må spises opp med en gang, boksen kan ikke stå. Jeg liker den best kjøleskapskald. Elsker pålegget, men sleit vanvittig da jeg var gravid med å være i samme rom som noen som spiste det.

Kjøp et skikkelig godt, mykt brød og start med små biter. Jeg liker det og godt med smør under, men det gidder jeg aldri å lage meg.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 13:32   #50
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lær meg å like makrell i tomat

Eller du kan spise laksepålegg.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 13:58   #51
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lær meg å like makrell i tomat

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Ei jeg jobbet sammen med for mange år siden, likte ikke kald makrell i tomat, men ville likevel ha store bokser stående i kjøleskapet, så hun varmet den i mikrobølgeovn på personalrommet på jobb.

Jeg er veldig glad i makrell i tomat, men det der er jo bare slemt.

Majones på er godt, ja, og som flere sier så er det kun spiselig helt fersk.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 14:00   #52
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lær meg å like makrell i tomat

Jeg baker jo Verdens Beste Brød selv, så det skal det ikke skorte på. Jeg skal prøve neste gang jeg har noe nybakt, og det kommer til å inkludere sylteagurk, pepper, og en bitteliten dasj majones.

I'll keep you posted - but don't hold your breath. (Det skal derimot jeg gjøre under forsøkene. )

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 14:03   #53
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lær meg å like makrell i tomat

Sylteagurk på makrell i tomat!

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 14:04   #54
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lær meg å like makrell i tomat

Sylteagurk er godt på utrolig mye. Men OK, kanhende det blir slangeagurk. Mulighetene er enorme.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 14:18   #55
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.454
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg å like makrell i tomat

Ja, du må jo teste ut alt her, alle ulike variantene av konseptet makrell i tomat, og med alt foreslått tilbehør. Med terningkast og det hele!

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 14:23   #56
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lær meg å like makrell i tomat

Med agurk og sitronpepper

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 14:34   #57
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.323
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lær meg å like makrell i tomat

Det er da superenkelt å elske!
Jeg MÅ ha en skive med makrell i tomat til frokost... Første brødskive, sammen med et glass jus, så kan andre brødskive være hva som helst sammen med et glass melk.
Alle her i huset liker makrell i tomat, så det går nesten en boks om dagen, så jeg kjøper 5-6 bokser hver uke. Ungdommene har på mye majones, men det har sjelden jeg.
Jeg synes det er litt morsomt hvor mye noen hater makrell, men tar aldri med på nista, siden minst 2-3 på jobb ikke kan fordra makrellukt.

Ikke noe hjelp i svaret mitt, men man må jo ikke like det da...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 14:47   #58
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg å like makrell i tomat

Ekstremt mye majones (ekte, ikke sånn lett-majonesfjas) og litt salt og pepper.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 14:55   #59
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg å like makrell i tomat

Helt nyåpnet makrell i tomat fra stor boks er fantastisk godt.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-21, 19:15   #60
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg å like makrell i tomat

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Helt nyåpnet makrell i tomat fra stor boks er fantastisk godt.

Helt enig!

Men når det er sagt er makrell i tomat en av de tingene jeg IKKE ville brukt krefter på å venne meg til å like. Det er for spesielt interesserte. Enten liker man det - eller ikke.

Spis noe annet som er sundt og som du liker.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no