Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Kan jeg få tips om en gjennomsyret feel-good bok?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-10, 15:05   #21
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan jeg få tips om en gjennomsyret feel-good bok?

Jeg har lurt på hvordan det gikk med lesingen, DM? Var det noen av tipsene som slo an? Jeg håper du fant noen som falt i smak.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 15:13   #22
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg få tips om en gjennomsyret feel-good bok?

Jeg har alle Maeve Binchys bøker, også innkjøpt i en periode hvor jeg trengte feelgoodbøker. Men, det er klart, det er jo kjipe ting som skjer der også, selv om stemningen er ganske feel-good. Det er en del av bøkene som har overlappende persongalleri, f.eks Quentins, Scarlet Feather, Tara Road. Jeg liker best Light A Penny Candle.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 16:28   #23
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan jeg få tips om en gjennomsyret feel-good bok?

Brooklyn Follies av Paul Auster.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 16:30   #24
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan jeg få tips om en gjennomsyret feel-good bok?

Eh. Gammel tråd. Sorry.

Men Brooklyn Follies anbefales uansett.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 23:11   #25
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg få tips om en gjennomsyret feel-good bok?

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Jeg har lurt på hvordan det gikk med lesingen, DM? Var det noen av tipsene som slo an? Jeg håper du fant noen som falt i smak.

Jeg har lest noen av dem som er i tråden her. Klokken i Makedonia likte jeg godt, fengende bok. Annie Hawes likte jeg også, veldig søt skrivning, men jeg brukte lang tid på den. Det var en sånn bok som jeg leste litt og litt i og koste meg med, ikke en bok jeg slukte i ett. Herlig påfyll.

Saman er ein mindre aleine har jeg lest fra før og synes var en nydelig bok (skjønt jeg har slitt en del med en annen bok av samme forfatter, husker ikke hva boken het, det var noe franske greier tror jeg). Og "Eat Pray Love" var også en bok jeg i grunnen likte ganske godt. Takk for påminnelsen, hun er ute med en ny bok nå som heter "Evig Din" (kreativt!), som jeg har lyst til å få lest. Foreløpig har de den bare i hard cover, men de har den i myk innbinding på engelsk, så kanskje jeg skal få tak i den og lese den på engelsk.

Qentins rakk jeg ikke å lese før neste person på ventelisten ville ha den, så den må jeg forsøke på nytt igjen en gang. Og Damenes detektivbyrå er skjønne bøker som jeg likte veldig godt også!

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 23:23   #26
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan jeg få tips om en gjennomsyret feel-good bok?

Miraklene i Santo Fico som nevnt over her ja, hvis du fremdeles vil lese feel-good-bok.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 18:08   #27
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg få tips om en gjennomsyret feel-good bok?

Ja, det vil jeg gjerne. Takk for tips. :noterer:

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no