Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Skal du lese Harry Hole Tørst?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-17, 13:02   #141
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?

Jeg er godt igang, men lurer på en ting. Er det slik at jeg bør huske noe fra tidligere bøker? Jeg husker jo ikke en døyt, selv om jeg har lest alle bøkene i rekkefølge.

Det henvises til en drapsmann som har sluppet unna Harry tidligere, som denne vampyristen kanskje er. Er dette fra en tidligere bok? I så fall, hvilken?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-17, 13:04   #142
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?

Jeg er også i gang med boka. Foreløpig kommet rett forbi første pressekonferanse, så langt igjen (lest en annen bok mellom første kapittel og neste fordi jeg glemte boka da jeg skulle til frisøren på mandag ).

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-17, 13:43   #143
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Jeg er godt igang, men lurer på en ting. Er det slik at jeg bør huske noe fra tidligere bøker? Jeg husker jo ikke en døyt, selv om jeg har lest alle bøkene i rekkefølge.

Det henvises til en drapsmann som har sluppet unna Harry tidligere, som denne vampyristen kanskje er. Er dette fra en tidligere bok? I så fall, hvilken?

Ja, det er det. Eg trur det er Politi. Eg høyrde gjennom alle nå i vinter på Fabel. I ei av dei siste bøkene er det ein person dei mistenker men som ikkje blir sentral i opprullinga av Saken. Dermed er han bare ein person som blir mistenkt ein periode. Han har drepe ein medfange i fengselet og fått ein annan til å tatovere sin tatovering på den døde. Dermed trur alle at han er død, når han rømmer. Beate Lønn kjenner han igjen, tross ei rekke plastiske operasjoner. Men dei får ikkje tak i han i løpet av Politi.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-17, 16:49   #144
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?

Irriterer: Irriterer meg over graviditeten jeg også. Dette er ikke noe Harry ønsker. En lykkelig HH i balanse kan jo ikke vare.

Husker ikke: Og så husker jeg ikke hva det var med han gamlingen i fengselet som slapp ut. Jeg husker ikke helt hva det var med Trusl, Ulla og Bellman heller, men jeg husker de to som ikke akkurat rene da. Jeg minnes dette med datteren til Ståle Aune da, det var tydeligvis vår mann Valentin.

Jeg savnet hun med ansiktsgjenkjenning litt, selv om hun var litt irriterende hun også.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-17, 17:12   #145
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?

Jeg har tydeligvis allerede glemt /ikke fått med meg de to tingene Nokon og Darth nevner. Ikke rart jeg kan lese krimbøker mange ganger og bli like overrasket over hvem som har er morderen hver eneste gang.,

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-17, 17:16   #146
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?

Det Darth nevner er jo i denne siste boka da.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-17, 17:55   #147
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Det Darth nevner er jo i denne siste boka da.

Men hvem??

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-17, 18:35   #148
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Men hvem??

Katrine Bratt

Darth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-04-17, 23:17   #149
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Katrine Bratt

Åja.. Men eh, var det noe jeg ikke fikk med meg om farskapet her, mon tro..

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-17, 00:58   #150
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?

Timar: Ja, det tegner jo veldig at det er Harry som er faren. Hun stryker seg over magen hver gang hun snakker om han, er ukomfortabel med Rakel og når hun tror han er død på slutten der så tenker hun at det var noe hun skulle ha sagt ham ...

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-17, 09:36   #151
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Timar: Ja, det tegner jo veldig at det er Harry som er faren. Hun stryker seg over magen hver gang hun snakker om han, er ukomfortabel med Rakel og når hun tror han er død på slutten der så tenker hun at det var noe hun skulle ha sagt ham ...

Jeg tenker det er klassisk Nesbø, og at det hun egentlig ønsker å fortelle var at han ikke prøvde seg på henne den natten, slik hun påsto. "Du var for full".

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-17, 11:02   #152
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Timar: Ja, det tegner jo veldig at det er Harry som er faren. Hun stryker seg over magen hver gang hun snakker om han, er ukomfortabel med Rakel og når hun tror han er død på slutten der så tenker hun at det var noe hun skulle ha sagt ham ...

Og så blir det vel sagt at hun ikke brukte prevensjon da hun bodde med Bjørn(?) sist, uten at hun ble gravid.

Darth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-04-17, 11:12   #153
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Og så blir det vel sagt at hun ikke brukte prevensjon da hun bodde med Bjørn(?) sist, uten at hun ble gravid.

Men det er også hinting til at hun allerede er gravid med Bjørn, uten å helt skjønne det selv. Noe med formen hennes, eller hvordan klærne sitter eller noe sånt. Husker ikke helt. Jeg fikk hvertfall en følelse av det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-17, 12:04   #154
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men det er også hinting til at hun allerede er gravid med Bjørn, uten å helt skjønne det selv. Noe med formen hennes, eller hvordan klærne sitter eller noe sånt. Husker ikke helt. Jeg fikk hvertfall en følelse av det.

Ah, det har jeg ikke fanget opp. Da krysser jeg fingrene for at Bjørn er pappaen, at det er Harry vil være en veldig teit tvist synes jeg.

Darth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-04-17, 23:38   #155
Normy
Superduperaktiv
 
Normy sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
Innlegg: 629
Normy er litt kulNormy er litt kulNormy er litt kul
Standard

Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?

Nope. Etter å ha lest Panserhjerte bestemte jeg meg for at det var slutt mellom Harry Hole og meg

Normy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-17, 23:44   #156
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?

Min 12-åring skal lese den.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no