Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Barnebøker på nett

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-06, 10:35   #1
Frances
Lykkelig naiv
 
Frances sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 861
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Barnebøker på nett

Mine barn på 3 og 5 er utrolig glade i bøker. Antar at de ligner på sin mor, og derfor vil beholde leselyst og leseglede i årene som kommer. I den forbindelse har jeg kjøpt inn en del barne-/ungdomsbøker som både mor og barn kan kose seg med.

Til nå har jeg funnet ut at de fleste av de "gode, gamle" bøkene ikke finnes på noe annet enn DVD eller lydbok. Får i alle fall ikke opp noe annet når jeg søker på titler.

Er det noen som kan anbefale ett nettsted der man kan finne det man trenger? Eksempler på bøker jeg prøver å få tak i er: Det suser i sivet av Kenneth Grahame, og Den lille prinsessen av Frances Hodgson Burnett (denne finner jeg kun i engelsk versjon, men den er kanskje ikke oversatt).

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 22:11   #2
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnebøker på nett

www.bokkilden.no har de bra utvalg av bøker. Du kan jo prøve der.

Sjekket for deg, og der hadde de også bare lydbøker. Dette er bøker jeg også kunne tenkt meg til veslesnuppa etter hvert. Håper noen andre har bedre tips enn meg.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 22:28   #3
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnebøker på nett

Begge bøkene du snakker om har jeg kjøpt i Den Norske Bokklubben, men det er noen år siden.

Jeg får tak i en del bøker i antikvariater, men det er mange som ikke liker brukte bøker.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-06, 14:07   #4
Frances
Lykkelig naiv
 
Frances sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 861
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Sv: Barnebøker på nett

Takk for svar begge to. Jeg er veldig glad i brukte bøker, det gir dem mer "sjel" hvis de ikke er rett og slett ødelagt da. Skal sjekke ut noen antikvariater i Trondheim.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 17:14   #5
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.822
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnebøker på nett

Jeg har handlet masse barnebøker på antikvariater og på QXL. Det er de utroligste barnebøker som finnes der hvis man har litt tålmodighet.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no