Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Minkpels - yay or nay?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-19, 15:04   #41
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.993
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Minkpels - yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg syns det er noe veldig pussig og lite bærekraftorientert i det å uglese noen som bruker en gammel pels. Samtidig så har jeg ikke pels selv, og jeg kan ikke helt se for meg at jeg kommer til å bruke den pelsen jeg en gang i tiden kommer til å arve, men det er fordi jeg ikke syns pelskåper eller pelsjakker er noe fint. Å sy om til pledd var en god idé!

Kjenner jeg er her.
Ville ikke falt meg inn å skule på andre for jeg hadde tenkt at den sikkert var arva.
Arver nok noen og da blir det sikkert pledd for de vil jeg aldri passe.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-19, 16:59   #42
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Minkpels - yay or nay?

Jeg har takket nei til å arve pels fordi jeg aldri hadde kommet til å bruke den, og hadde dermed heller ikke kjøpt en på loppis. Jeg synes samtidig det ville være synd å bare kaste gamle, fine pelset, men jeg vil ikke eie eller bruke en.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-19, 17:09   #43
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Minkpels - yay or nay?

Jeg har en nydelig svart jakke arvet etter min elegante mormor. Den var kjøpt til sjøs av hennes omreisende far. Jeg bruker den i begravelser og julebord i desember. Og det går helt fint.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-19, 17:09   #44
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.506
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Minkpels - yay or nay?

Leser jeg tråden riktig i at det er helt greit å bruke pels, bare ingen ser det?

Jeg har en gammel ulvepels hengende (sannsynligvis er det mest elghund, men Det ødelegger jo historien). Den er tykk, klumpete og ikke særlig bruksvennlig. Men er arvet pels kunne jeg gjerne brukt.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland

Sist redigert av Floksa : 30-08-19 kl 17:18.
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-19, 17:35   #45
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Minkpels - yay or nay?

Prinsipielt i mot kasting og sløsing.
Hvis ikke du vil ha den kan jeg ta den.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-19, 17:40   #46
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Minkpels - yay or nay?

Og putesying for å fremstå som PK? Vi er der ja?

Jaja. Tør jeg foreslå brukt minkpels med vindjakke utenpå? Det må jo treffe blink på alle kjerneverdiene?

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-19, 18:03   #47
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Minkpels - yay or nay?

Og jeg tror egentlig samfunnet er der i dag at ingen kjøper seg ny ekte pels? Svært få i alle fall?

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-19, 18:15   #48
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Minkpels - yay or nay?

Jeg klarer ikke helt skjønne hvorfor det er mer OK å sy puter og pledd av gammel pels, enn å bruke gammel pels. Er det for å unngå at folk tenker sitt?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-19, 18:25   #49
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Minkpels - yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg klarer ikke helt skjønne hvorfor det er mer OK å sy puter og pledd av gammel pels, enn å bruke gammel pels. Er det for å unngå at folk tenker sitt?

Jepp. Det, samt å unngå å promotere pels som noe som er greit. En arvet pels i stuen min, er det enkelt å kommunisere at er omsydd fra mormors gamle. Med mindre jeg vil gå med skilt rundt halsen som sier «NB! Loppis-pels», så vil jeg ikke ha samme mulighet på gaten.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-19, 18:44   #50
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.385
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Minkpels - yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg klarer ikke helt skjønne hvorfor det er mer OK å sy puter og pledd av gammel pels, enn å bruke gammel pels. Er det for å unngå at folk tenker sitt?

Det har vel med signaleffekten å gjøre regner jeg med? Det å bidra til en normalisering av noe som ikke er greit?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-19, 19:40   #51
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.360
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Minkpels - yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg klarer ikke helt skjønne hvorfor det er mer OK å sy puter og pledd av gammel pels, enn å bruke gammel pels. Er det for å unngå at folk tenker sitt?

Jeg vil ikke være med på å normalisere pels i gatebildet og promotere det. Ulempen (og fordelen) med pels er at det knapt blir utslitt, og det er vanskelig å se om en pels er ny eller gammel. Jeg syns ikke noe om pelsoppdrett, og vil ikke gjøre noe som kan sees på som støtte. Samtidig syns jeg det er dumt å kaste noe som både er fult brukanes, tilnærmet uslitelig og med en rekke gode egenskaper. Da er jo omsøm til noe som ikke flauntet like mye som et plagg en grei løsning.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-19, 19:42   #52
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Minkpels - yay or nay?

Må huske å rydde unna puter og pledd før man poster interiørbilder på SoMe da.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-19, 19:49   #53
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.360
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Minkpels - yay or nay?

Stappe ulven, blåreven og minken under sofaen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-19, 22:15   #54
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Minkpels - yay or nay?

Jeg hadde ikke lagt et blikk på den engang, og jeg må innrømme at jeg tenker mitt når jeg ser folk i pels. Litt pga at jeg er i mot pelsdyroppdrett, samtidig som jeg jo også vet at det er mye arvegods ute og går, så en pelskåpe betyr ikke at det er nytt. Men mest av alt fordi jeg synes det er stygt, og så avlegs og helt ute.

Og det er noe med signalet...Kle seg i "døde dyr". Dyr som er avlet under triste forhold, og avlivet utelukkende for pelsens del... (her er jeg selvmotsigende, men dyr matdyr er i en annen klasse, og kan vi utnytte skinnet av et matdyr, så er det supert. Men skinnet bare for skinnet sin del... Nei.)

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-19, 22:21   #55
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Minkpels - yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg syns det er noe veldig pussig og lite bærekraftorientert i det å uglese noen som bruker en gammel pels. Samtidig så har jeg ikke pels selv, og jeg kan ikke helt se for meg at jeg kommer til å bruke den pelsen jeg en gang i tiden kommer til å arve, men det er fordi jeg ikke syns pelskåper eller pelsjakker er noe fint. Å sy om til pledd var en god idé!

Dette.

Så kjenner jeg en buntmaker som er veldig glad i yrket sitt, som mer eller mindre har lagt ned nypels og nesten kun driver redesign av gamle kåper til bl.a. interiør.

Det er det en pussig dobbeltmoral i. Jeg kan ikke varme en kropp i den, slik den er skapt for, men den kan ligge til pynt på hytta.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-19, 23:15   #56
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.910
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Minkpels - yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Dette.

Så kjenner jeg en buntmaker som er veldig glad i yrket sitt, som mer eller mindre har lagt ned nypels og nesten kun driver redesign av gamle kåper til bl.a. interiør.

Det er det en pussig dobbeltmoral i. Jeg kan ikke varme en kropp i den, slik den er skapt for, men den kan ligge til pynt på hytta.

Ja jo nei tja. Jeg liker ikke pelsplagg, jeg har i hvert fall ikke prøvd noe jeg har likt å ha på meg. Pelsdyroppdrett drives ganske ufyselig i mange tilfeller og det er det jeg reagerer på. En arvepels som omsys til pledd gjør fortsatt jobben med å varme en kropp.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-19, 23:30   #57
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Minkpels - yay or nay?

Jeg klarer ikke la behov for varme eller gjenbruk trumfe det etisk forkastelig når det kommer til bruk av klær som har lidelse i sømmene... Det være seg pels, skinn eller dun - som kun er produsert til tøy. Å bruke hele dyret (fjørfe, sau, ku, vilt osv) er noe ganske annet. Hverken dun eller pels (inkl mohair og angora) kommer inn i min eller familiens garderobe, og jeg gleder meg over at Storesøster har arvet en bevisst holdning til dette.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-19, 23:31   #58
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Minkpels - yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Ja jo nei tja. Jeg liker ikke pelsplagg, jeg har i hvert fall ikke prøvd noe jeg har likt å ha på meg. Pelsdyroppdrett drives ganske ufyselig i mange tilfeller og det er det jeg reagerer på. En arvepels som omsys til pledd gjør fortsatt jobben med å varme en kropp.

Tenker man rent dyrevern, så er jo ikke et pelspledd noe bedre enn en eksklusiv kåpe, tenker jeg. Pels er pels, uansett formål.

Men ja, jeg hadde heller hatt et minkpledd enn en kåpe. Da fordi jeg synes pelskåper er stygge.

Jeg har både saueskinn og geiteskinn i hus. Som pledd, eller skinn da. KUnne ikke falt meg inn å bruke de som plagg, fordi jeg synes det er stygt.

Ville heller ikke hatt et minkskinn liggende i sofaen, pga vissheten om at denne minken utelukkende er drept pga skinnet. Et saue- eller geiteskinn er for meg noe annet, da dyret også er brukt som mat. Eller avlivet pga alder. Ref geitemelkbønder som må avlive dyr pga alder, og at da alt som kan brukes på dyret utnyttes.

Jeg vet jeg kan oppfattes som selvmotsigende, all den tid jeg er i mot endel oppdrett, samtidig som jeg ikke er i mot matproduksjonsdyr. Jeg er kjøtteter, og vil alltid være det. Men det er noe annet med å avle og drepe dyr bare for en pels. Tullete nok.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-19, 08:44   #59
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.329
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Minkpels - yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

Og putesying for å fremstå som PK? Vi er der ja?

Synes du omsying av arvegods er feil? Burde man egentlig kastet/satt fyr på/gjemt pelsene? Hva synes du er bra nok her?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-19, 08:55   #60
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Minkpels - yay or nay?

Å gå med pels ute har en helt annen signaleffekt enn å fortsette å bruke pelsen som pute/pledd.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no