Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Eremittkrepsene - kjenner du handlinga? Treng hjelp!

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-10, 18:06   #1
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eremittkrepsene - kjenner du handlinga? Treng hjelp!

Eg høyrer på lydbok kvar dag på bussen - låner på biblioteket or rippar til filer som eg legg på mobilen (ja det er lov).

No høyrerer eg på "Eremittkrepsene" av Ragde, dvs. bok to i serien. Eg har aldri lest dei, og heller ikkje sett filmen (nei, faktisk ikkje), og kjenner ikkje historien. I dag høyrde eg siste lydspor i bok 2, men eg trur her er noko feil i filene mine. For boka sluttar med at Torunn nettopp har funne far sin i fjøset, møter avløysaren på tunet, og trykker ned dørklinka heime. Der hugsar ho at dette har far hennar gjort i alle år, men sjølv er ho gjest. Dette er vel omtrent siste setningen (ikkje ordrett).

Neste bok, "Ligge i grønne enger", startar med at Torunn sit med hendene på rattet i bilen sin, og skal møte mor si på cafe i Trondheim.

Eg føler at det manglar noko vesentlig her - om Tor sin død og det som skjer etterpå. Kan nokon fortelle meg om "Eremittkrepsene" held fram litt lenger enn det eg har beskreve? I så tilfelle må eg låne lydboka på nytt...

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 18:08   #2
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.490
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Eremittkrepsene - kjenner du handlinga? Treng hjelp!

Jeg må dobbeltsjekke for å være sikker, men jeg mener det er sånn ja.

Bråstopp, og ikke egentlig forklart i neste bok.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 18:10   #3
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.991
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Eremittkrepsene - kjenner du handlinga? Treng hjelp!

Boka slutter brått, ja. Men kanskje ikke riktig så brått? Husker ikke.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 18:10   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eremittkrepsene - kjenner du handlinga? Treng hjelp!

Det slutter brått ja (jeg mener det slutter med at hun finner faren død), og blir ikke særlig forklart før langt uti neste bok, mener jeg å huske. Man får vite litt om når hun fant faren død, og hva som skjedde osv.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 18:11   #5
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Eremittkrepsene - kjenner du handlinga? Treng hjelp!

?? jaha. så rart. Vel, det var jo forsåvidt godt å høyre, så slepp eg ekstratur til biblioteket. Takk!

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 18:21   #6
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Eremittkrepsene - kjenner du handlinga? Treng hjelp!

Den slutter irriterende brått ja, med masse løse tråder.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 19:17   #7
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Eremittkrepsene - kjenner du handlinga? Treng hjelp!

Det er helt riktig, bok nr to slutter plutselig, og Ligge i grønne enger er trolig den dårligste avslutningen på en triologi jeg noen gang har lest.
Det er hull over alt og rett og slett en utrolig lite givende bok. Virket som hastverksarbeid, spør du meg.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 19:19   #8
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Eremittkrepsene - kjenner du handlinga? Treng hjelp!

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Det er helt riktig, bok nr to slutter plutselig, og Ligge i grønne enger er trolig den dårligste avslutningen på en triologi jeg noen gang har lest.
Det er hull over alt og rett og slett en utrolig lite givende bok. Virket som hastverksarbeid, spør du meg.

*signerer* Det er enda flere løse tråder - og leseren sitter igjen som ett

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 19:23   #9
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Eremittkrepsene - kjenner du handlinga? Treng hjelp!

Ja, eg har høyrt dette om bok 3. Eg er advart på forhånd av kollegaer, at bok 3 er ein nedtur. Så eg har ikkje store forventningar, men må jo avslutte historien.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 19:24   #10
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Eremittkrepsene - kjenner du handlinga? Treng hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Ja, eg har høyrt dette om bok 3. Eg er advart på forhånd av kollegaer, at bok 3 er ein nedtur. Så eg har ikkje store forventningar, men må jo avslutte historien.

Jeg var helt desperat etter svar når jeg avsluttet bok nr 2 og ilte rett til bokhandlen for å få bok nr 3 - snakk om å bli skuffet

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no