Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Den store hundetråden

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-17, 08:38   #241
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Sv: Den store hundetråden

Jeg har hatt to hannnunder tidligere (store raser) og ingen av de var agressive mot andre hunder, jeg tror det kommer mer ann på jevnlig sosialisering med andre hunder fra tidlig alder.

Jeg har ikke egen erfaring med tisper, men har venner som har hatt det, og jeg er ikke i tvil om at jeg ville valgt hannhund igjen!

__________________
1997 - 2009 - 2010 - 2013
Alltid elsket, aldri glemt...
Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-17, 11:03   #242
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store hundetråden

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Snakket akkurat med broren min som ikke vil ha hannhund igjen. Han har to, en liten blanding og en engelsk setter, de markerer visst inne. Snille som bare det, men han får ikke bort markeringen.

Nå har jeg bare hatt to hannhunder, men mannen har hatt en hel haug. De drev oppdrett av engelsk setter. De har bare hatt hannhunder som innedyr (de andre bodde i hundegård). Han har aldri opplevd det som problem. Høres mer ut som et oppdragelsesproblem.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-17, 12:41   #243
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store hundetråden

Jeg tenker at uansett kjønn, så er hunder rett og slett hunder. At det ene kjønnet skulle være uhorverlig mye mer uhåndterlig enn det andre innenfor samme rase, kan jeg vanskelig forestille meg.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-17, 15:56   #244
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store hundetråden

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg tenker at uansett kjønn, så er hunder rett og slett hunder. At det ene kjønnet skulle være uhorverlig mye mer uhåndterlig enn det andre innenfor samme rase, kan jeg vanskelig forestille meg.

Det har du selvfølgelig rett i - likevel er det hensyn å ta når man skal velge.
Hvem skal håndtere hunden? Skal ungene ha mye ansvar, kanskje til og med være hundens fører? Elmer på 14 år har 25 kilo tunge Helga han bruker i lydighet, utstilling og agility. Hadde vi valgt en hannhund fra samme kullet kunne han endt opp med en hund på 40 kilo, to av kullbrødrene til Helga veier det. Selvfølgelig har størrelse noe å si når det gjelder håndterbarhet, særlig når det planlegges at et barn (ungdom) skal ha mye ansvar og klare hunden alene på kurs o.l.

Hvilket kjønn har naboene/de man omgås mest? Har alle naboene tisper er det kanskje ikke så lurt å kjøpe hannhund - og omvendt.

Og det er ikke for ingenting at veldig mange av hundene til omplassering på finn.no er hannhunder - mange av dem rundt to år gamle, da er hannhunder i sin "andre pubertet".
Oppdrettere har et enormt ansvar de veldig ofte ikke er seg bevisst, dessverre - og rådgivning på dette med hann eller tispe er viktig.

Når det er sagt - veldig mange av hundene i klubben vår er hannhunder, de aller fleste av dem flotte, gjennomgående stabile hunder. Men de har gode førere også, går på kurs etc.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-17, 23:12   #245
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den store hundetråden

Idag har det blitt opprettet lukket Facebook gruppe for valpekullet min hund kommer fra. Vi er fire av ni hunder som fant hverandre på en blandingshund gruppe, en er hos stesønn til oppdretter og nå tror jeg vi bare mangler bare en, dvs tre av fem vi manglet er sporet opp men ikke kommet i gruppa ennå. Veldig hyggelig. Og vi har fått tilbud om å ha vår hund hos ene søsteren når vi reiser på ferie i juli, så slipper vi å prøve kennel for første gang. Helt supert da jeg har gruet meg til det, vår hund er skeptisk til fremmede.
Når det gjelder tispe vs hann og størrelse/vekt og barn er jeg enig med Embriksmamma.
Vår tispe er ca 25 kg, lydig og har vært veldig lett for være barn. Men jeg ser at flere klassekompiser med store hanner som er/har vært voldsomme blir noe helt annet.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-17, 23:34   #246
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den store hundetråden

Vi takket nei til hannhund, så nå krysser vi fingre for at vi får en tispe i neste kull. Da blir to sorte parret, og større sjans for at alle blir sorte. Blir litt lenger å vente, men den som venter på noe godt vettu. Hannhundene i kullet ville uansett ikke blitt noe særlig større enn tispene, men har funnet ut at det er en del tisper med hage mot vår (har fått mye besøk) og det kunne blitt masete.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-17, 23:37   #247
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den store hundetråden

Jaktlabbe dere skal ha? er født et kull nå, men vet ikke om det er lang liste. Kan sende deg pm om du er interessert i navn på oppdretter

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-17, 00:06   #248
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den store hundetråden

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Jaktlabbe dere skal ha? er født et kull nå, men vet ikke om det er lang liste. Kan sende deg pm om du er interessert i navn på oppdretter

Bare send, kanskje vi allerede er på lista.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-17, 07:41   #249
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den store hundetråden

Isprinsessen: artig! Vi kom inn på lista der rett før fødsel denne uka pga ei som trakk seg. Men hun fikk ikke nok tisper, alle var reservert. Fantastisk fin tispe, mammaen til kullet.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-17, 09:00   #250
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den store hundetråden

Ja jeg tror det der blir et veldig bra kull. Synd det ikke ble nok tisper.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-17, 12:24   #251
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den store hundetråden

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Ja jeg tror det der blir et veldig bra kull. Synd det ikke ble nok tisper.

Hun tipset meg om oppdretter til moren til denne tispen, men nå tror jeg vi må forholde oss til den ene oppdretteren vi kjenner. Får ikke vært på flere sine lister egentlig, de vil jo være sikre på at de på listene faktisk skal ha valp. Må svare en annen oppdretter snart, så hvis den vi kjenner kan love oss tispe neste gang så blir vi værende på denne listen.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-17, 12:40   #252
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den store hundetråden

Ja det er en lang prosess å få kjøpt valp.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-17, 13:22   #253
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den store hundetråden

En av mine venninner driver oppdrett på griffon. Hun er i tenkeboksen med hva hun skal gjøre med den ene valpen som kom i siste kull. Hun tenker faktisk litt på om hun skal plassere den hos meg på halvfôr. Jeg har ikke hilst på valpen og får ikke gjort det før til sommeren, men jeg er ikke fremmed for tanken, egentlig. Hun er skikkelig fin, og til tross for at hun pr dd ser ut som en petit brabancon så blir hun en griffon belge. Dvs hun røyter lite. Og jeg liker hundene. Det eneste jeg ikke liker ved dem er at de har så kort snute...

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-17, 13:37   #254
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store hundetråden

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Hun tipset meg om oppdretter til moren til denne tispen, men nå tror jeg vi må forholde oss til den ene oppdretteren vi kjenner. Får ikke vært på flere sine lister egentlig, de vil jo være sikre på at de på listene faktisk skal ha valp. Må svare en annen oppdretter snart, så hvis den vi kjenner kan love oss tispe neste gang så blir vi værende på denne listen.

Love deg kan de jo ikke for tispene kan gå tomme (skjer ikke så sjelden) og det kan komme bare hanner.
Da vi skulle ha Helga sto vi på flere lister og det var visst ok det så lenge vi var ærlige om at vi gjorde det og at vi meldte oss av listen med en gang det ikke var aktuelt for oss å stå på den lenger.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-17, 13:52   #255
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store hundetråden

Bobbelur, det kan jo være et veldig grei løsning. griffon belge har pels som en schnauzer?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-17, 14:01   #256
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den store hundetråden

Hva er forskjellen på en griffon belge og en petit brabancon?

Det er så mange raser jeg ikke kjenner til.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-17, 14:03   #257
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den store hundetråden

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Love deg kan de jo ikke for tispene kan gå tomme (skjer ikke så sjelden) og det kan komme bare hanner.
Da vi skulle ha Helga sto vi på flere lister og det var visst ok det så lenge vi var ærlige om at vi gjorde det og at vi meldte oss av listen med en gang det ikke var aktuelt for oss å stå på den lenger.

Tenker love så langt det er mulig. Trodde faktisk det ikke skjedde så ofte. De vi har nå vil ikke prioritere oss om vi står hos flere. Hvis de får nok, og ledig etter vårt ønske går det nok. De skal jo ha valper likt, så da blir det vanskelig uansett.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-17, 14:03   #258
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store hundetråden

Her står det litt om dem. https://no.wikipedia.org/wiki/Griffon_bruxellois

Sitat:

To av rasene (bruxellois og belge) er strihårede med skjegg, mens petit brabançon er glatthåret. Bruxellois er alltid rød, belge er sort, black&tan eller jevnt melert sort og rødt, mens petit brabançon kan ha alle de nevnte farger.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-17, 14:14   #259
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den store hundetråden

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Her står det litt om dem. https://no.wikipedia.org/wiki/Griffon_bruxellois

Takk for god og oppklarende link

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-17, 14:55   #260
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den store hundetråden

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Bobbelur, det kan jo være et veldig grei løsning. griffon belge har pels som en schnauzer?

De skal nappes ja, men jeg vet ikke helt om pelsen er lik ellers. Har hatt napperase fø; de fleste terriere skal nappes.

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Hva er forskjellen på en griffon belge og en petit brabancon?

Det er så mange raser jeg ikke kjenner til.

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Her står det litt om dem. https://no.wikipedia.org/wiki/Griffon_bruxellois

Du fikk svar der, Isprinsessen. Takk, Pelen.
Valpen min venninne er i tenkeboksen om, er black -n- tan.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no