Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Jeg får ny bunad!!

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-06, 21:08   #41
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg får ny bunad!!

Grattis! Flott mamma du har!

Jeg har Valdresbunaden, og synes den er den flotteste, men Nordlandsbunaden er fin ja !

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 22:32   #42
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg får ny bunad!!

Opprinnelig lagt inn av ingrid-lille, her.

Jeg har lofot-bunaden jeg! http://www.husfliden.no/husa/FileFee...s_500x1348.jpg

Jeg fikk den til konfirmasjonen, da arvet jeg den av min mormor som hadde fått den sydd til SIN konfirmasjon av SIN mormor, og den var ikke helt godkjent som bunad enda da, det ble den først to år senere. Mormor sin mormor og hun som startet å lage denne bunaden var venninner.

Jeg er SÅ vanvittig glad i bunaden min. Selv om det tyter ut fett både her og der når jeg bruker den, føler jeg meg aldri så fin som når jeg har den på meg.

Den var virkelig flott!!

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 09:46   #43
Bel@ni
Aktiv
 
Bel@ni sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 225
Bel@ni har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Jeg får ny bunad!!

Har denne jeg..Med hodeplagg, cape og alt

Flott synes jeg den er

Bel@ni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 09:58   #44
Kanutte
interlektuell
 
Kanutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 976
Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg får ny bunad!!

For en flott bunad! Og så heldig du er som har en mamma som syr ny til deg. Jeg synes faktisk at alle bunader er nydelige, jeg, og blir helt rørt og nasjonalistisk når jeg ser folk i bunad.

Hjemme var det vanlig at jentene fikk bunad til konfirmasjonen, og min var det min mor som broderte. Før det, arvet jeg en del bunader som gikk på "omgang" i slekta. Det er veldig kjekt å ha et så tradisjonsrikt og flott plagg. Jeg har Rogalandsbunad (svart stakk med rød vest), men synes faktisk at Målselvbunaden er en av de aller flotteste.

Jeg har lenge prøvd å overtale min mann til å skaffe seg bunad (eller kofte, som han for så vidt også kan bruke), men han synes det er alfor galt å bruke så mye penger på "klær". Synd, for menn i bunad er noe av det flotteste jeg ser.

__________________
Tjo og hei

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 11:35   #45
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg får ny bunad!!

Så heldig du er!

Jeg fikk Hardangerbunad til konfirmasjonen, og har fått sydd Jubileumsdrakten fra Oslo selv. Den er mer enn drakt, og jeg har faktisk brukt den mest i det siste.



(er jeg ikke vakker? )

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 18:50   #46
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg får ny bunad!!

Jeg har en ferdig brodert Nordlandsbunda, farmor skal montere den like etter nyttår tenker jeg. Har jo just fått barn så jeg fikk litt tid til å få kroppen min tilbake.

Den er selvsagt grønn.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 19:02   #47
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg får ny bunad!!

Gratulerer med ny bunad!

Jeg har Buskerud-bunaden, i grønt.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 19:31   #48
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg får ny bunad!!

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

Jeg har også nordlandsbunad, en blå en.

Jeg også!

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 19:41   #49
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.243
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg får ny bunad!!

Gratulerer! Nordlandsbunaden er veldig flott. Selv har jeg Bergensbunad, og det passer meg godt.

Jeg har riktignok ikke brukt den på noen år, men den sitter fremdeles. Siden konfirmasjonen.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 20:00   #50
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg får ny bunad!!

Noen som så nyhetene i dag om bunad som er produsert i Kina? http://www.bunadworld.com/nor/index.htm

Er det noen som vet hvor mye det er å spare på dette. Jeg synes det så ganske så dyrt ut, jeg.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 20:24   #51
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg får ny bunad!!

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Og så er jeg så stolt over å være den stolte eier av NORGES VAKRESTE BUNAD!!!
http://www.husfliden.no/husa/FileFee..._s_500x826.jpg

Ja, det er jeg helt enig i at den er.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 22:46   #52
LilleVims
Aktiv
 
LilleVims sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 187
LilleVims er litt kul
Standard

Sv: Jeg får ny bunad!!

Så snill mamma du har!!
Kan tenke meg du gleder deg til å få en som passer skikkelig!


Jeg har aldri eid bunad. Før jeg kom inn i gubbens familie. Hans bestemor forærte meg hennes nordlandsbunad.Med alt av tilbehør. Så utrolig lykkelig har jeg vel aldri vært over ett klesplagg.
Men jeg må sy den litt mer inn. Må vel sjekke priser på det snart.

LilleVims er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no