Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne > Twenty-four shades of glue

[2012] 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Twenty-four shades of glue En overambisiøs hobbyjulekalender i Shanes ånd der limpistolene er ladde, planene er store, entusiasmen påtrengende og resultatet høyst usikkert.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-13, 09:38   #321
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [2012] 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg bruker mer. Og har i alt på en gang fordi jeg ikke forstår hvorfor jeg ikke kan gjøre det.

Jeg syns det er viktig å ha i i to omganger. Da bli halvparten av saltet helt smeltet ut i sausen, og halvparten som små krystaller. Helst bør sausen være nesten helt avkjølt når man har i porsjon nr to.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-13, 10:07   #322
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [2012] 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

Jeg syns det er viktig å ha i i to omganger. Da bli halvparten av saltet helt smeltet ut i sausen, og halvparten som små krystaller. Helst bør sausen være nesten helt avkjølt når man har i porsjon nr to.

Åja, jeg gikk ut fra at alt smeltet uansett jeg, siden sausen er varm. Og så er jo flakene såpass store selv om man smuldrer dem, så det er jo relativt liten sjans for en person å få så mye av det i seg da?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-13, 10:39   #323
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [2012] 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Åja, jeg gikk ut fra at alt smeltet uansett jeg, siden sausen er varm. Og så er jo flakene såpass store selv om man smuldrer dem, så det er jo relativt liten sjans for en person å få så mye av det i seg da?

Jeg syns det er megadigg med noen sånne krystaller innimellom, så jeg venter som sagt med å ha i den siste porsjonen til sausen har avkjølt seg litt. Det dukker opp en krystall i ny og ne. Men jeg har nok og i litt mer enn det står i oppskriften.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-13, 10:44   #324
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [2012] 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

Jeg syns det er megadigg med noen sånne krystaller innimellom, så jeg venter som sagt med å ha i den siste porsjonen til sausen har avkjølt seg litt. Det dukker opp en krystall i ny og ne. Men jeg har nok og i litt mer enn det står i oppskriften.

Jeg tror jeg minst tredobler oppskriften, ellers blir den ikke salt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-13, 14:23   #325
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: [2012] 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Lurer på om denne egner seg som fyll i hjemmelaget konfekt?

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 00:37   #326
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [2012] 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Det gjør den nok, Isolde.

Jeg lager denne nå i julegave til kollegaer.

Lurer på hva som må til for at dette blir karameller. Mindre smør?

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 01:17   #327
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: [2012] 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Opprinnelig lagt inn av Frøydis, her.


Lurer på hva som må til for at dette blir karameller. Mindre smør?

Ikke helt svaret, men prøv denne oppskriften på salte fløtekarameller. (Den nederste, ikke den med honning.)

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 01:24   #328
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [2012] 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Ikke helt svaret, men prøv denne oppskriften på salte fløtekarameller. (Den nederste, ikke den med honning.)

Takk!

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-13, 00:09   #329
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.811
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [2012] 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Jeg lagde 5dobbel porsjon av denne forrige uke med stort hell.
I kveld prøver jeg meg på nytt og nå er den full av klumper, kan den reddes på noe vis eller kan jeg bare gi opp?

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-13, 00:31   #330
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: [2012] 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Opprinnelig lagt inn av Olifant, her.

Jeg lagde 5dobbel porsjon av denne forrige uke med stort hell.
I kveld prøver jeg meg på nytt og nå er den full av klumper, kan den reddes på noe vis eller kan jeg bare gi opp?

Sile, og evt koke litt til? Tynn saus er like godt synes jeg.

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-13, 02:23   #331
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.811
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [2012] 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Jeg kokte det opp og pisket for harde livet og så slite jeg av det som var igjen av klumper. Utfordringen nå er at jeg burde vært i seng for lenge siden, men er helt full av sukker etter å ha slukket bollen (og vispen og sleiva og slikkepottem).

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 10:27   #332
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.934
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [2012] 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Mmm, har lagd to porsjoner i går. Det er altså det beste jeg vet! Den tyknet veldig i kjøleslapet, så jeg tror jeg setter den ut på kjøkkenbenken i morgen så den blir klar til dessert-tid.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 11:19   #333
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.669
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: [2012] 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Mulig det står i tråden, men den er så laaang. Hva bruker dere den til, bortsett fra is? Har noen glass i kjøleskapet.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-13, 11:53   #334
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [2012] 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Jeg har brukt den på is og den er sikkert nydelig på varme pærer. Jeg har også brukt dem som fyll i konfekt.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 12:09   #335
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [2012] 11. desember: Salt karamellsaus på glass

http://www.godt.no/#!/oppskrift/1471/snickers-brownies

Tipper denne er velegnet til karamellsausen!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 15:49   #336
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.811
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [2012] 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Jeg lagde denne til jul og ga bort blant annet til podens lærer. Her om dagen kom han bort til meg og regelrett siklet mens han takket om igjen og om igjen og fortalte at mesteparten hadde gått med på is, men at det gikk fint å smøre den på brødskiva også.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-14, 14:37   #337
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [2012] 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Endelig somlet meg til å lage denne. Fantastisk god!!

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-14, 15:10   #338
Nima
Stadig innom
 
Nima sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Innlegg: 807
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Sv: [2012] 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Hvem i all verden var det som fikk meg til å (endelig) prøve denne???? Jeg har gjemt den i et skap men jeg finner den likevel. �� Fytti katta så god.

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-14, 18:23   #339
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [2012] 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Da er karamellsausen i hus.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 10:16   #340
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: [2012] 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Åh, jeg gleder meg. Tid for salt karamellsaus igjen - en favoritt!!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no