Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Ski

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-16, 16:22   #1
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.884
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Ski

Jeg er glad i å gå på ski (langrenn), men har ikke spesielt god teknikk. Jeg går bare i oppkjørte løyper og er kort (160 cm) og relativt tung (85 kg). Jeg ønsker meg gode ski som gir godt feste og OK glid. De trenger ikke gå veldig fort o nedoverbakker. Hvor lange ski bør jeg ha og teller vekta mer enn lengden?

Har noen erfaringer med ski med innebygde feller? Jeg er ikke spesielt god til å smøre heller.

Skiene brukes til søndagsturer med og uten barn, og til en og annen ettermiddagstur. Jeg trener ikke, men går tur fordi det gjør godt for kropp og sjel. Har null ambisjoner. Råd og erfaringer tas i mot med takk. Trenger forresten tips om skisko også. De må passe bred og nokså høy vrist.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-16, 16:28   #2
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ski

Jeg har Atomic ski med integrerte feller og er kjempefornøyd og anbefaler de virkelig. Kjøpte de på XXL. De ligner på disse men mine kostet 1999,- https://www.xxl.no/search?text=XC+Se...tt%2C+klassisk

Mine ski er 20 cm lengre enn det jeg er. Syns det er veldig passende, noe kortere blir "snålt".

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-16, 17:13   #3
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.160
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ski

Det er viktig å være ærlig med vekta. Da får du ski med riktig spenn. Det kan hende at du må noe opp i lengde for å få til det, men ski uten spenn er skikkelig kjipt. Ski med samme lengde kan ha noe ulik stivhet. Dette måler de på butikken.

Når det gjelder ski med feller har jeg ingen erfaringer. Jeg foretrekker smøreski.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-16, 18:26   #4
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ski

Jeg har Salomon med integrerte feller, og selv om jeg er helt ok flink til å smøre, så er de gull, altså! Men du må i butikk som tar seg tid til å finne ski med riktig spenn til deg. Blir de for myke i forhold til vekten så subber nemlig fellene nedi!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-16, 18:27   #5
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ski

Jeg har matshus sine felleski og elsker dem!!
Viktig med rett spenn ja. Jeg veier (mye) mer enn deg og var redd det ikke fantes ski med nok spenn, men det gjorde det. Anbefaler slike felleski på det varmeste!

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 09:43   #6
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Sv: Ski

Jeg har også Atomic Skin-Tec ski med feller, og er veldig fornøyd!
Jeg er også tung (175 cm/litt under 90 kg) og mine ski er derfor lengre enn ski jeg har hatt tidligere. Hvis jeg husker riktig, så er mine 202 eller 205 cm.

__________________
1997 - 2009 - 2010 - 2013
Alltid elsket, aldri glemt...
Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no