Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Jeg får ny bunad!!

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-06, 08:45   #1
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Smil

Jeg får ny bunad!!

Jeg overtok for 8-9 år siden min mors nordlandsbunad... Har siden den gang gått opp noen titalls kilo, og bunaden er blitt lagt ut etter alle kunstens regler... Til slutt måtte jeg legge den ut så mye i vesten, at det ikke var pent lenger, og stoffet i vesten begynte å bli rimelig herpa! Da ville min mor sy ny vest. Sendte en stoffprøve til Bodø, for at sdem skulle finne riktig stoff. Nope! Ikke mer stoff i riktig grønnfarge.. Så da ville min mor sy en helt ny bunad til meg! Gjett om jeg gleder meg?
Skal bli godt å få en bunad som passer kroppen min, og som ikke ser ut som om den har overlevd diverse kriger.

Og så er jeg så stolt over å være den stolte eier av NORGES VAKRESTE BUNAD!!!

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 08:52   #2
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg får ny bunad!!

Heldiggris. Mora di er så snill!

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 08:52   #3
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg får ny bunad!!

Så heldig du er!!
Utrolig flott bunad

Jeg har Vestfoldbunad som moren minsydde til min konfirmasjon
Rødt liv og sort skjørt


Og denne skjorten, Jåbergskjorta er en kopi av en brudeskjorte fra Jåberg i Tjølling


Og Martinsen sølv, ortsett fra mansjettknappene mine
Tippoldefaren min hadde noen gamle skillingsmynter fra 1700 tallet som mormor fikk laget mansjetterknaper av til meg

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 08:55   #4
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg får ny bunad!!

Heldiggris! Bunad er flott! Jeg fikk også bunad av mamman min, det er jeg så takknemmelig for

Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 08:56   #5
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg får ny bunad!!

Disse ønsker vi oss. Herrebunad fra Trøndelag og Damebunad fra Aust Agder..

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 08:57   #6
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg får ny bunad!!

Så heldig du er.

Bunad er flott.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 09:07   #7
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg får ny bunad!!

Gratulerer med flott bunad Et flott antrekk og en slipper lure på hva en skal ha på hver 17 mai og andre festdager.


Jeg har også innsett at min gamle bunad ikke lenger passer til kroppen. Derfor får jeg nå sydd en ny Lofotbunad.

http://home.no.net/ekbunad/lofotbunad.htm

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 09:12   #8
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg får ny bunad!!

Jeg har også nordlandsbunad, en blå en.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 10:02   #9
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg får ny bunad!!

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

Jeg har også nordlandsbunad, en blå en.

Jeg også!

Gratulerer med ny bunad!

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 10:06   #10
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg får ny bunad!!

Gratulerer. Jeg har ikke bunad.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 10:10   #11
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg får ny bunad!!

Gratulerer med ny bunad, nordlandsbunaden er så flott!!

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 10:11   #12
Hermine
From Gokk With Love
 
Hermine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Alta
Innlegg: 658
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Sv: Jeg får ny bunad!!

Gratulerer.

Min svigermor har en grønn nordlandsbunad og den er kjempeflott.
Selv har jeg rød tromsbunad.

__________________
-95 -97 -02
Hermine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 10:27   #13
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg får ny bunad!!

Så snilt av moren din! Det var faktisk min mor som laget min bunad også, den første hun sydde. Jeg har Lofotbunad, som Nelle.

(Men jeg har byttet ut linskjorta med en "uekte" av bomull, lin er noe herk.)

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 10:29   #14
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg får ny bunad!!

Så heldig du er! Snille mamman din!
Jeg har en Bergensbunad som jeg fikk av mine foreldre til konfirmasjonen min.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 10:53   #15
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg får ny bunad!!

Så heldig du er!

Jeg har en Hamarøybunad som er sydd så den kan legges både ut og inn. Flott er det, for bunaden min er jeg veldig stolt av, og bruker når jeg kan.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 11:04   #16
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg får ny bunad!!

Så heldig du er!

Jeg kunne fått bunad da jeg konfirmerte meg - men takket høylydt nei -
"Jeg kommer aldri til å bruke det idiotiske plagget der!"

I dag er jeg bitter på at min mor ikke trumfet gjennom vilja si,
og overkjørte den pubertetsfulle tenåringsdatra si...
For jeg har ikke råd til å kjøpe bunad nå...

Bruker å si jeg får ønske meg bunad i 50-årspresang...

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 11:13   #17
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Jeg får ny bunad!!

Så heldig du er! Jeg fikk også bunad av mamma. Jeg fikk den når jeg var ferdig å studere (hun syns jeg hadde vært så flink, og mente at det snart fikk være nok). Jeg har Vestfoldbunad, eldre modell, den sorte. Kjempefin, syns jeg:
http://www.husfliden.no/husa/FileFee...umb2_50348.jpg

__________________
-gurgle

Sist redigert av gurgle : 24-10-06 kl 11:21.
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 11:21   #18
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Jeg får ny bunad!!

Så irriterende med de bildene som det bare kommer link til...er det ikke noe som kan gjøres med dette?

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 11:23   #19
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg får ny bunad!!

Så flott da! Jeg driver og slanker meg inn i Norges fineste bunad

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 11:42   #20
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg får ny bunad!!

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

Jeg har også nordlandsbunad, en blå en.

Jeg også. Jeg fikk den til konfirmasjonen min - farmor sydde, og mormor broderte. Dessverre har den krympet noe voldsomt i skapet, og hver gang jeg treffer snille (nå 92 år gamle) farmor, sier hun at jeg må ta den med nordover så hun kan sy den ut til meg. Men dumme meg innbiller meg stadig vekk at jeg skal ned noen kilo først. Ja ja.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no