Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Å starte et svar med "jeg tenker at ...."

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-15, 16:34   #1
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Å starte et svar med "jeg tenker at ...."

Jeg synes det er så påfallende mange som svarer med frasen: "jeg tenker at ...bla bla bla ". Den siste debatten i Dagsnytt atten i går var neste komisk. Aslak Nore og journalist Inger Merete Hobbelstad svarte på nesten alle spørsmål med denne innledningen.

Når jeg tenker meg om er det ikke så ofte jeg hører eldre gjøre dette, hverken i media eller av de jeg kjenner. Men fryktelig mange på min alder ser ut til å gjøre det.

Uten at jeg helt klarer forklare hvorfor synes jeg det er en uting å si dette hele tiden. For mye vet man jo, fremfor å tenke at det er slik?
Bidrar ikke dette til unødvendig og litt ullent språkbruk?

Jeg tar meg i det hver gang jeg sier det selv men jeg tenker at jeg gjerne ønsker å høre hva folk på FP tenker om saken.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 16:45   #2
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å starte et svar med "jeg tenker at ...."

Eg tenkjer at det er ein måte å vere litt varsom på, i staden for å seie at "eg veit," eller "eg meiner", og eg syns det er litt ullent. Det framstår som veldig nøytral måte å uttrykkje seg på, men ein seier jo likevel kva ein meiner. Det er berre Innleiinga som framstår som veldig mild.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 16:50   #3
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å starte et svar med "jeg tenker at ...."

Ja, nettopp. Det er kanskje en naturlig del av et ønske om å ikke bli oppfattet som for kategorisk, åpen og tilbøyelig til å tro/mene noe annet? Jeg husker også en debatt der det var flere yngre forskere som brukte dette helt tiden, også når de snakket som sitt spesialfelt som de var "eksperter" på. Litt merkelig. Jeg synes også det blir veldig ullent til tider.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 16:51   #4
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.243
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å starte et svar med "jeg tenker at ...."

Jeg tenker at (haha) det er en måte å gardere seg på, som det har gått helt inflasjon i. Litt som "i forhold til", bare at det tross alt gir mening.

Jeg er skyldig selv.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 16:51   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å starte et svar med "jeg tenker at ...."

Jeg tenker at dette har jeg aldri lagt merke til, men at nå kommer jeg til å henge meg opp i det!

Og sånn ellers, tenker jeg at det antakelig blir brukt som ei frase for ikke å framstå som bedrevitende og skråsikker.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 16:56   #6
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å starte et svar med "jeg tenker at ...."

I noen sammenhenger synes jeg det blir ullent og tullete å formulere seg slik. I andre sammenhenger tenker jeg at det er klokt. Da særlig i situasjoner hvor dialogen er viktig og hvor man søker innspill fra andre parter. Da åpner en formulering som dette for innspill på en annen måte enn når man kommer med rene påstander.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 16:57   #7
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å starte et svar med "jeg tenker at ...."

Jeg bruker det uttrykket en god del selv, mistenker jeg, og da nok av den grunnen Inagh er inne på - for å motvirke potensiell, ikke-intendert skråsikkerhet.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 16:58   #8
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å starte et svar med "jeg tenker at ...."

Det er liksom litt mindre nølende enn "jeg tror", samtidig som det er mindre påståelig enn "jeg mener".

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 17:03   #9
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å starte et svar med "jeg tenker at ...."

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

I noen sammenhenger synes jeg det blir ullent og tullete å formulere seg slik. I andre sammenhenger tenker jeg at det er klokt. Da særlig i situasjoner hvor dialogen er viktig og hvor man søker innspill fra andre parter. Da åpner en formulering som dette for innspill på en annen måte enn når man kommer med rene påstander.

Eg hadde ein kollega som sa det ofte, for ein ti års tid sidan. Ho var prest, og det var ein ganske fin måte å formulere og formidle noko i ein dialog.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 17:03   #10
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å starte et svar med "jeg tenker at ...."

Ti år????? Det er pike meg femten år sidan!!

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 17:03   #11
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.179
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å starte et svar med "jeg tenker at ...."

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er liksom litt mindre nølende enn "jeg tror", samtidig som det er mindre påståelig enn "jeg mener".

Jeg tenker at du har rett i det.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 17:10   #12
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å starte et svar med "jeg tenker at ...."

Jeg tenker at (beklager, nå måtte jeg jo bare) det er en måte å modere svaret sitt på. Jeg synes ikke det er en uting, og heller ikke at det er ullent. "Jeg tror" er ullent og unnvikende.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 17:15   #13
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å starte et svar med "jeg tenker at ...."

Jeg synes vel snarere at skråsikkerhet er en uting og at jg lever bedre med litt for mye ydmykhet enn litt for mye skråsikkerhet.

Det er en veldig generell betraktning, selvsagt, og det skal sies at jeg ikke har lagt merke til at det går inflasjon i at eksperter er ulne når det gjelder eget ekspertområde.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 17:18   #14
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.179
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å starte et svar med "jeg tenker at ...."

Jeg sier nok ofte "Jeg tenker at ..." og det er som andre her har nevnt for å ikke virke arrogant eller skråsikker. Jeg bruker nok "tror" ganske ofte også, men det er nok mer pga. usikkerhet.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 17:21   #15
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å starte et svar med "jeg tenker at ...."

I sammenhenger hvor det er snakk om helt konkrete fakta synes jeg det virker rart å formulere seg slik. Om folk bruker det også i slike situasjoner gir det et ullent inntrykk.
Om man skal gi noen en pris på en vare og ikke er veldig åpen for forhandlinger sier man ikke:"Jeg tenker at prisen kan bli 400."
Da virker det mer ryddig å si rett fram at prisen en 400.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 17:24   #16
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å starte et svar med "jeg tenker at ...."

Jeg synes det blir veldig komisk når det blir gjentatt helt tiden. Som i debatten på Dagsnytt atten i går. Journalisten svarte med "jeg tenker at" nesten helt konsekvent på hvert eneste spørsmål. For meg fremstår ikke vedkommende som veldig overbevisende i sin argumentasjon da ...

Ser aldri for meg at Kokkvold, Strand eller Stanghelle ville utrykt seg slik ....

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 17:24   #17
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å starte et svar med "jeg tenker at ...."

Dette snakket vi faktisk om på et møte i dag, at det var påfallende hvor vanlig det var blitt. Det var meg som hadde begynt setningen min med " vi tenker at ..." i en kommentarkladd. Da vi gikk gjennom det sammen slettet jeg det , men jeg tørt bemerket at det burde være underforstått [at vi hadde tenkt].

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 17:28   #18
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.775
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å starte et svar med "jeg tenker at ...."

Jeg bruker det mye selv spesiel i relasjoner. Jeg tenker at det har vært svært nyttig for å unngå konflikt når man skal ta opp vanskelige tema.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 17:30   #19
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å starte et svar med "jeg tenker at ...."

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg synes det blir veldig komisk når det blir gjentatt helt tiden. Som i debatten på Dagsnytt atten i går. Journalisten svarte med "jeg tenker at" nesten helt konsekvent på hvert eneste spørsmål. For meg fremstår ikke vedkommende som veldig overbevisende i sin argumentasjon da ...

Ser aldri for meg at Kokkvold, Strand eller Stanghelle ville utrykt seg slik ....

Jeg er enig i at sånt kan virke veldig ullent og på en måte ansvarsfraskrivende.
Det er bedre å skjelne mellom ulike varianter av svar for eksempel: "jeg mener", "jeg tror", "jeg vet", "jeg mener bestemt", "jeg synes" og "jeg tenker". Da uttrykkes nyansene bedre.

Om man virkelig mener noe sterkt og det er viktig å få fram er det mest redelig å si nettopp det fremfor å forsøke å kamuflere.
Veldig avhengig av type samtale selvsagt, men jeg tror jeg er med på det du tenker her.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 17:39   #20
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å starte et svar med "jeg tenker at ...."

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg tenker at dette har jeg aldri lagt merke til, men at nå kommer jeg til å henge meg opp i det!

Og sånn ellers, tenker jeg at det antakelig blir brukt som ei frase for ikke å framstå som bedrevitende og skråsikker.

Enig med deg. Jeg tror nok at jeg burde ha brukt det mer selv. Jeg opplever folk som er utydelige som veldig ... stressende (litt upresist uttrykk, men det var det nærmeste jeg kom), og er selv veldig tydelig. Dette er det mange som er ukomfortable med, jeg kan godt si feks: "Vi bør gjøre slik og slik, på grunn av det og det" og da bruker det å hagle inn med tilbakemeldinger. Så, hadde sikkert vært lurt å være mer ullen

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no