Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Nå med riktig poll. Alkohol når barn er til stede

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: I hvilke situasjoner kan dere finne på å drikke alkoholholdig mens barna er til stede
Dåp 51 27,87%
Konfirmasjon 56 30,60%
Julaften 138 75,41%
Nyttårsaften 152 83,06%
Påsken 131 71,58%
Middag med venner 143 78,14%
Fredag eller lørdagskveld 139 75,96%
Søndagsmiddagen 73 39,89%
Vanlig hverdag 71 38,80%
Voksenbursdag 108 59,02%
Barnebursdag 22 12,02%
Grillkveld 142 77,60%
Sommerferie i Norge 147 80,33%
Sommerferie i utlandet 154 84,15%
Aldri 21 11,48%
Brokkoli 9 4,92%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 183. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-19, 20:11   #1
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Nå med riktig poll. Alkohol når barn er til stede

Jeg tullet med undersøkelsen i forrige post. Prøver igjen.

Ønsker å vite litt mer om når dere kan finne på å ta en øl eller et glass vin mens barna er til stede etter diskusjoner i tråden om konfirmasjon.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 20:16   #2
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.003
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nå med riktig poll. Alkohol når barn er til stede

Aldri.

Einhyrningur er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 20:17   #3
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.310
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå med riktig poll. Alkohol når barn er til stede

Ja til alle, egentlig. Men, det kommer an på setting, som i barnebursdag for eksempel. Vi har venner som vi blir invitert til å feire barnets bursdag, og da kommer det vin på bordet etter noen timer med barnefeiring. Vi feirer ikke barnas bursdag med alkohol.

I guttas konfirmasjon hadde vi en dunk rød og en dunk hvit, noe øl og masse alkoholfritt til 30 voksne gjester. Det var vin igjen etterpå. Det er noe med at det er godt med et glass, men settingen tilsier jo ikke FEST!

Julaften byr på et glass eller to til maten, og ønsker man ett til venter vi til barna er i seng - grunnet setting.

Vi drikker oftere og mer nå med store barn enn når de var små, men aldri i mengder og ikke begge, om noen av barna er ute og vi tenker at vi skal kunne hente. Og ikke i ukedager, som regel.

Fest tar vi uten barn.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)



Sist redigert av Hønni : 14-05-19 kl 00:43.
Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 20:18   #4
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nå med riktig poll. Alkohol når barn er til stede

Jeg svarte ja til alt. Jeg ser ikke på det å drikke vin eller øl med barna til stede som noe problem i det hele tatt. Dette vil ikke si at det er noe jeg gjør hele tiden, ei heller at vi snakker om mengder. Skikkelige parties tar vi uten barn.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 20:23   #5
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nå med riktig poll. Alkohol når barn er til stede

Jeg svarte jul, nyttårsaften, påske, grillkveld, ferier og et par til. Helt ærlig talt tror jeg ikke jeg ville drukket alkohol i en del av de settingene om barna var små nå. I hvert fall drikker jeg ikke med barnebarnet eller andre barn til stede i flere av de settingene lenger.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 20:30   #6
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nå med riktig poll. Alkohol når barn er til stede

Det har skjedd 2-3 ganger at jeg har drukket med barna tilstede, alle gangene det har skjedd har vært på ferie. Jeg drikker utrolig sjelden, og egentlig drikker jeg ikke når barna er tilstede, men har som sagt gjort et par-tre unntak.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 20:32   #7
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå med riktig poll. Alkohol når barn er til stede

Kunne svart ja på alle, men i realiteten drikker vi veldig sjelden når barna (ungdommen) er sammen med oss.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 20:32   #8
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.771
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nå med riktig poll. Alkohol når barn er til stede

Jeg kan godt finne på å ta et glass vin både nyttårsaften, på en grillkveld og i voksenbursdag. Eller på ferie, både i inn og utland. For min del dreier det seg kanskje om fem ganger i løpet av året eller så, jeg orker ikke styre med taxi, og ofte har jeg ikke lyst, rett og slett. (Er jeg trøtt, får jeg dundrende hodepine av vin.)

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 20:34   #9
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.906
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nå med riktig poll. Alkohol når barn er til stede

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg svarte ja til alt. Jeg ser ikke på det å drikke vin eller øl med barna til stede som noe problem i det hele tatt. Dette vil ikke si at det er noe jeg gjør hele tiden, ei heller at vi snakker om mengder. Skikkelige parties tar vi uten barn.

Dette.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 20:37   #10
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå med riktig poll. Alkohol når barn er til stede

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg svarte ja til alt. Jeg ser ikke på det å drikke vin eller øl med barna til stede som noe problem i det hele tatt. Dette vil ikke si at det er noe jeg gjør hele tiden, ei heller at vi snakker om mengder. Skikkelige parties tar vi uten barn.

Enig. Men vi drikker uhyre sjelden på en vanlig hverdag og søndag. Jeg har min egen regel (med spesielle begivenheter som unntak) at jeg aldri drikker alkohol dagen før en arbeidsdag. Og det har ingenting med barn/ikke barn å gjøre, men fordi jeg ønsker å ha noen kjøreregler for eget alkoholbruk.

Jeg er dog ikke vant til at det blir servert/drukket alkohol i barnebursdag, konfirmasjon eller dåp.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 20:39   #11
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.457
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå med riktig poll. Alkohol når barn er til stede

Er "barnebursdag" selskapet der barna inviterer vennene sine, eller et selskap der et barn har bursdag?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 20:45   #12
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nå med riktig poll. Alkohol når barn er til stede

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Er "barnebursdag" selskapet der barna inviterer vennene sine, eller et selskap der et barn har bursdag?

Kan jo være begge deler, tenkte ikke på det. Vi hadde tradisjon for (i utlandet) og servere de vokse et glass bobler når de hentet barna etter barneselskapet.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 20:51   #13
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå med riktig poll. Alkohol når barn er til stede

Jeg krysset ja på alt. Kan godt drikke vin eller øl i alle anledninger, og jeg kan like gjerne la være. Men mange av de punktene på lista har jeg aldri opplevd at folk serverer alkohol i, så det blir bare et teoretisk ja.

Ellers kan jeg like gjerne og oftere ta et glass rødvin på en søndag eller tirsdag som på en fredag eller lørdag, men det er fordi ungen har begynt å dra ut i helgene og da liker jeg å kunne kjøre og hente hvis det trengs.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 20:53   #14
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå med riktig poll. Alkohol når barn er til stede

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Ønsker å vite litt mer om når dere kan finne på å ta en øl eller et glass vin mens barna er til stede etter diskusjoner i tråden om konfirmasjon.

Krysset av for når jeg faktisk drikker, ikke når jeg teoretisk sett kunne ha drukket. (Litt usikker på om du var ute etter om man prinsippiellt ikke drakk på enkelte tidspunkt)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 20:56   #15
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nå med riktig poll. Alkohol når barn er til stede

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Krysset av for når jeg faktisk drikker, ikke når jeg teoretisk sett kunne ha drukket. (Litt usikker på om du var ute etter om man prinsippiellt ikke drakk på enkelte tidspunkt)

Jeg krysset av for når jeg faktisk drikker/har drukket, ja. Men det gjelder selvsagt ikke alltid.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 21:03   #16
Plingo
Erfaren
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 915
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Sv: Nå med riktig poll. Alkohol når barn er til stede

Jeg drikker så og si aldri, de få gangene det skjer er på tilstelninger ifm jobb hvor jeg kan finne på å ta et par slurker av vinen til maten, men foretrekker vann. Kan ikke huske å ha drukket når ungene er tilstede.

Samboeren min kan finne på å ta EN øl til middag i helgen eller i ferier, da er ungene tilstede.

På julaften er det drikker ofte de voksne en øl til maten og er glass aquvitt.

Vi skal ha dåp i juni, den er for oss selvsagt alkoholfri. I dåpen vil det være 7 barn under 8 år.

Plingo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 21:15   #17
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå med riktig poll. Alkohol når barn er til stede

Jeg ville aldri selv tenkt tanken på å servere alkohol i barnebursdag, selv med andre voksne. Vi har ikke den typen feiring.

Alle de andre tenker jeg alkohol kan være naturlig, gitt de rette betingelsene.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 21:25   #18
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nå med riktig poll. Alkohol når barn er til stede

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg svarte ja til alt. Jeg ser ikke på det å drikke vin eller øl med barna til stede som noe problem i det hele tatt. Dette vil ikke si at det er noe jeg gjør hele tiden, ei heller at vi snakker om mengder. Skikkelige parties tar vi uten barn.

Samme her.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 21:26   #19
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.003
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nå med riktig poll. Alkohol når barn er til stede

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Krysset av for når jeg faktisk drikker, ikke når jeg teoretisk sett kunne ha drukket. (Litt usikker på om du var ute etter om man prinsippiellt ikke drakk på enkelte tidspunkt)

Jeg og. Hadde jeg faktisk drukket mer en to ganger i året i forbindelse med jobbarrangement så hadde jeg sikkert kunne krysset av for noen flere en aldri.

Einhyrningur er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 21:49   #20
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nå med riktig poll. Alkohol når barn er til stede

Har ingen betenkeligheter med noen av tilfellene, men har ikke drukket i dåp,konfirmasjon eller barnebursdager...ennå.
Du glemte champagnefrukosten på 17. mai.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no