Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Babydyne, hvor mange og hvilken str etterpå?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-05-14, 19:20   #1
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Babydyne, hvor mange og hvilken str etterpå?

Jeg skal sy dynetrekk, men klarer ikke se for meg hvor mange vi trenger? Vi har dyne både i vugge og i vogna.

Og hvilken strørrelse dyne er det man bruker etter denne? Bruker man 80x100 eller rett til juniordyne på 100x140?

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 19:22   #2
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Babydyne, hvor mange og hvilken str etterpå?

Vi brukte 80*100 etter babydyna.Jeg har hatt ca 4 trekk i hver str.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 20:01   #3
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Babydyne, hvor mange og hvilken str etterpå?

Jeg har brukt den aller minste i vogna, og 80x100 i senga fra begynnelsen. Deretter juniordyne og voksendyne fra 2,5-års alder. Syns juniordyne er litt for stor til de aller minste babyene.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 20:11   #4
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Babydyne, hvor mange og hvilken str etterpå?

Jeg husker ikke hvor mange trekk jeg hadde til hver dyne, men husker at jeg måtte utvide lageret betraktelig da jeg fikk tidenes gulpebaby.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 20:18   #5
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Babydyne, hvor mange og hvilken str etterpå?

Jeg har hatt to-tre trekk til hver størrelse. Har ikke hatt gulpebabyer.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 20:36   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.404
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Babydyne, hvor mange og hvilken str etterpå?

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Vi brukte 80*100 etter babydyna.Jeg har hatt ca 4 trekk i hver str.

Vi brukte også den størrelsen.

Hadde vel tre-fire trekk.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 22:50   #7
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.229
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Babydyne, hvor mange og hvilken str etterpå?

Babydyna ble kun brukt i vogn. 80x100 dyna ble brukt i sprinkelseng ca føørste 6 måneder. Siden da har de vært på juniordyne. Jeg liker best at dyna er stor nok for de, og syns babydynene fort ble for pinglete små. Hadde to trekk av hver av de minste. Nå har jeg to eller tre trekk til hver dyne, dvs til hver baby. Og ja jeg insisterer på å fortsatt kalle de babyer.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-14, 00:16   #8
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Babydyne, hvor mange og hvilken str etterpå?

Vi brukte babydyne lenge, både i vognbag (til de var rundt 8 måneder) og om natta. Ingen av dem lå i stor sprinkelseng før de var ganske store, vi samsov eller de lå i sånn liten 40x90 cm sak med nedfellbar side fram til de blei mer mobile, og det hadde bare blitt trangt med noe større. Hadde derfor to babydyner og sikkert fire-fem trekk. Så har de brukt 80x100 lenge, og så juniordyne. Fireåringen har akkurat gått over til voksenstørrelse, sjøl om han har hatt madrass i voksen størrelse siden treårsdagen. Her har vel tre sett vært absolutt minimum i hver størrelse - sengetøyet holder seg ikke så veldig pent når ungene har astma heller, akkurat. Yuk.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-05-14, 00:22   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.404
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Babydyne, hvor mange og hvilken str etterpå?

Min yngste er 5.5 og har akkurat fått voksendyne, så her ble juniordyne brukt i mange, mange år.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-14, 00:33   #10
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Babydyne, hvor mange og hvilken str etterpå?

En ting som er verdt å huske på er at babien bruker mye energi på å varme opp en stor dyne. Det er bedre at dyna er akkurat passe enn for stor.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-14, 09:17   #11
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Babydyne, hvor mange og hvilken str etterpå?

Takk for svar! Jeg syr fire trekk i babystr og så ser vi om vi ikke må ut å kjøpe en 80x100 dyne etterhvert.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no