Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Kan noen synse litt om vogner sammen med meg?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-04-14, 07:00   #1
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Kan noen synse litt om vogner sammen med meg?

Jeg skal kjøpe vogn! Men valget er litt vanskeligere enn det har vært tidligere. Med de to andre barna har jeg kjøpt første og beste, denne gang skal det være hakket mer gjennomtenkt.

Jeg har gjort masse research, kikket på nett, prøvetrillet vogner på jobb (praktisk å jobbe på småbarnsavdeling!) osv. Uansett hvilke vogner jeg ser på kommer jeg tilbake til Mountain Buggy og Bugaboo, da helst Buffalo men Cameleon 3 er også aktuell. Trenger jeg de store hjulene når jeg ikke har planer om å trille i snøvær, liksom? Jeg har satt opp en for/mot liste.

Buggaboo:
For: Høy kant på bagen, og dermed stor plass til både skinn, pose, og voksende baby utover vinteren. Får baby i september, og er avhengig av en bag med litt plass i. Barnet kan være vendt mot den som triller, det sitter høyt og kan titte ut. Vogna er jo også dritlekker.
Mot: Prisen. Når barnet blir så stort at det kan være aktuelt å hoppe oppi og ut av vogna selv, er ikke det noe som vil fungere. Føles litt "slarkete" på en måte. Ikke ustødig, men litt "løs".

Mountain Buggy:
For: God erfaring med denne fra tidligere. Behagelig å trille, stødig og god. Barnet kan hoppe oppi og utav denne selv etterhvert. Hadde jeg fått barn på denne tiden av året, så hadde jeg nok kjøpt denne.
Mot: Barnet kan ikke være vent mot den som triller. Bagen har også litt lavere kanter enn buggisen.


Den ultimate løsningen hadde vært bugaboo det første halvannet-to årene, og så mountainbuggy etter det. Men det vil ikke mannen høre snakk om. Jeg kan jo selvsagt kjøpe buggis og "ombestemme meg plutselig" om to år, men han er ganske smart og vil nok gjennomskue.

Så er det jo også spørsmålet om man skal kjøpe ny eller brukt. Økonomien sier brukt, men plutselig fikk man litt mer igjen på skatten enn man hadde regnet med, så jeg kan i teorien kjøpe hva jeg vil. Det er jo en investering, og man kan selge etterpå... Det som er greit med å kjøpe ny vogn er jo garantien...

Så, what to choose? Kom gjerne med tips til andre vogner som oppfyller alle ønsker, om de finnes. Det er også en fordel om de er lette, og ikke tar altfor stor plass sammenlagt.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-14, 08:10   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.561
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen synse litt om vogner sammen med meg?

For min del er det å kunne ha barnet mitt meg så viktig at det trumfer absolutt alle andre argumenter. Men i min verden er det også helt ok å kjøpe en vogn som dekker behovet mitt de to første årene, for så å bytte den ut. Hadde jeg fått baby nå, hadde jeg kjøpt Bugaboo Buffaloo eller Brio Go Next til de første to årene, og så Babyjogger City Mini GT eller Elite til resten av vogntiden.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-14, 08:43   #3
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan noen synse litt om vogner sammen med meg?

Jeg synes ideen om å bytte ut vogna var god, du selger jo så klart Buggisen for å få råd til den nye.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-14, 08:55   #4
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen synse litt om vogner sammen med meg?

Vi hadde Bugaboo først og MB når minsten var stor nok til å sitte foroverendt hele tiden i den type vogn (etter 1,5 år i vårt tilfelle, og da byttet vi på begge vognene en til han var over 2 år). Det var perfekt. Jeg hadde gjort det samme om igjen om flere barn var aktuelt.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder

Sist redigert av Niobe : 11-04-14 kl 17:10.
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-14, 09:06   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen synse litt om vogner sammen med meg?

Jeg syns ikke det er noe i veien med å kjøpe ny vogn etter to år, det er vanskelig å finne noe som dekker vognbehovet fra start til slutt, og man vet heller ikke hvor fort barnet har tenkt til å vokse, hvordan det liker å bruke vogna osv.

Jeg ville valgt vendt mot meg først, og så evt. byttet den ut med noe annet når barnet var større.

Ang. ny eller brukt så syns jeg ikke det bare er et økonomisk spørsmål, men også et miljøspørsmål, så jeg ville nok i hovedsak prøvd å finne en brukt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-14, 09:09   #6
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan noen synse litt om vogner sammen med meg?

Jeg er nå omvendt fra MB til Babyjogger, feks City Elite. Herlig vogn, romslig, lett, god, og tar 1/3 av plassen til MB når du slår den sammen.

Den har også ganske fin bag, men jeg har kun testet den med ettåring.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-14, 09:16   #7
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan noen synse litt om vogner sammen med meg?

Jeg liker jo Bugaboo veldig godt, vi har Donkey som er bygd litt likt som Buffalo, og jeg synes ikke setet er hverken slarkete eller løst for min snart treåring som sitter i vogn til og fra barnehagen. Den er litt bratt å klatre oppi selv kanskje, men ellers funker den fint. Men hun er liten, da. Jeg vil tro at det er lett å få solgt en Buffalo igjen om et år eller to og så kjøpe en ny. Ellers er vel Brio sine ganske fine? Jeg liker ikke trehjulinger etter å ha strevd med den vi hadde, men det er høyst subjektivt.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-14, 13:03   #8
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan noen synse litt om vogner sammen med meg?

Gå heller for en TFK med multi-x bag så har du fordelene ved en MB i tillegg til at du kan ha barnet mot deg den første tiden.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-14, 13:07   #9
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan noen synse litt om vogner sammen med meg?

TFK liker jeg ikke. Syns den blir så stor og klumpete...

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-14, 13:50   #10
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan noen synse litt om vogner sammen med meg?

Det kom nettopp ut en Bugaboo Cameleon 3 (understell fra 2013 og bag + resten fra 2011) til 4500,- på siden som heter "Barneutstyr Salg/kjøp Stavanger/omegn" nå (https://www.facebook.com/photo.php?f...type=1&theater). (Jeg aner ikke hvem som selger den, men den poppet opp i news feeden min.)

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-14, 13:52   #11
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan noen synse litt om vogner sammen med meg?

Jeg hadde mb, vi hadde vel og merke to vogner med poden ville aboslutt ikke sitte vendt mot meg, så mb var den vognen som ble brukt. Jeg hadde glatt valgt den vognen igjen.
Vi hadde luken oppåå kalesjen åpen , jeg så han der.


Sist redigert av Chablis : 11-04-14 kl 16:15.
Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-14, 13:53   #12
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan noen synse litt om vogner sammen med meg?

Sjekk ut Brio Go Jeg trodde ikke jeg kunne få i pose og sekk når jeg måte ha en lett vogn, men denne har overrasket stort! Nå har også Next kommet.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-14, 14:14   #13
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan noen synse litt om vogner sammen med meg?

Jeg hadde Buggisen etter Tigergutten stående fortsatt da vi fikk Minitigern i fjor. Bruker den nå, og elsker den! Bagen er sp stor og fin, hun lå i den frem til nesten slutten av mars, og hun er født i juli. Hadde en svær Lammy XL oppi der også. Har kjøpt en MB, som vi skal ha utover vinteren senere i år (et vennepar tar den med fra USA, derfor kjøpte vi den nå). Elsker den kombinasjonen. Måååå du kjøpe splunka ny Buggis, da? Min er fra 2008, og funker helt fint.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-14, 14:17   #14
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan noen synse litt om vogner sammen med meg?

Jeg hadde jo MB + en ordinær firhjuling. Den brukte jeg når minstemor satt, men var for liten til å sitte fra meg + den ble barnehagevogna.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-14, 14:29   #15
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan noen synse litt om vogner sammen med meg?

Opprinnelig lagt inn av Hobbes, her.

Jeg hadde Buggisen etter Tigergutten stående fortsatt da vi fikk Minitigern i fjor. Bruker den nå, og elsker den! Bagen er sp stor og fin, hun lå i den frem til nesten slutten av mars, og hun er født i juli. Hadde en svær Lammy XL oppi der også. Har kjøpt en MB, som vi skal ha utover vinteren senere i år (et vennepar tar den med fra USA, derfor kjøpte vi den nå). Elsker den kombinasjonen. Måååå du kjøpe splunka ny Buggis, da? Min er fra 2008, og funker helt fint.

Nei, jeg MÅ ikke ha helt ny. Men tenker litt på garanti og sånn. Da jeg kjøpte brukt MB i 2008 var det veldig fint at den var såpass ny at den fremdeles hadde garanti, siden det ene hjulet røyk tre uker etter at jeg fikk den.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-14, 14:34   #16
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen synse litt om vogner sammen med meg?

Jeg ville kjøpt en brukt Brio Happy med lufthjul til å ha som bagvogn det første året, og deretter sett an status når bagperioden er over.



Den ser tradisjonell ut, men er veldig god og stødig og trille og babyen ligger høyt og ikke "der nede" som i buggis etc. Sportdelen er også fin til barn under 1 år.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-14, 14:38   #17
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen synse litt om vogner sammen med meg?

Jeg er av de som ikke vil ha barnet vendt bort fra meg når de er små. Den praten vi fikk når vi gikk til og fra barnehagen ville jeg ikke vært foruten. Barn uten språk synes jeg det er greiest å kommunisere med når jeg ser dem i ansiktet.

Når de kan prate skikkelig er det jo greit nok å trille med dem vendt andre veien, men da har ikke mine unger villet sitte i vogn lenger.

Jeg har hatt både MB og Buggis. Til små barn er buggisen definitivt å foretrekke. Den er virkelig en drøm å trille.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-14, 14:48   #18
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan noen synse litt om vogner sammen med meg?

Jeg gjorde akkurat det kokosbolle sa, og er enn så lenge veldig fornøyd!!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-14, 14:49   #19
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan noen synse litt om vogner sammen med meg?

Jeg foretrekker også å trille barnet mot meg. Vi kan enkeltpenkelt snu Go'en, men som oftest står den vendt mot oss. De to eldste snudde vi aldri faktisk, selv når vi hadde muligheten. Synes det samspillet er viktig. Hadde aldri valgt en hovedvogn hvor barnet er vendt fra meg. En trille er en annen sak. Vi har en BJ City Mini som ekstravogn. Selv nå som pjokken er godt over 1,5 år er jeg ikke komfortabel med mye trilling den veien.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-14, 15:25   #20
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.561
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen synse litt om vogner sammen med meg?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg er av de som ikke vil ha barnet vendt bort fra meg når de er små. Den praten vi fikk når vi gikk til og fra barnehagen ville jeg ikke vært foruten. Barn uten språk synes jeg det er greiest å kommunisere med når jeg ser dem i ansiktet.

Jeg er enig i dette, men det viktigste argumentet for meg er barnets mulighet til å speile den voksnes reaksjon på f.eks. høye lyder, ukjente mennesker som tar kontakt osv. Småbarn som opplever ukjente ting, søker til foreldrene for å se hvordan de skal takle det. Og da synes jeg det er dumt å ta fra dem den muligheten på de tidspunktene de opplever flest ukjente ting.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no