Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Kan noen synse litt om vogner sammen med meg?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-14, 17:13   #41
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.032
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan noen synse litt om vogner sammen med meg?

Hvis du er ute etter en liten lett vogn med svingbare forhjul, hadde jeg gått for Babyzen YOYO.
Den veier nesten ingenting, og skal du ut å reise kan den klappes helt sammen og gå som håndbagasje på flyet. Den veier kun 5.8 kg.
Hjulene foran som er svingbare, låser seg i rett stilling på bl.a. brostein, så det gjør det lettere å kjøre på ujevnt underlag.
Tidligere kom den kun som sportsvogn, men nå er den som bagvogn i tillegg.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-14, 17:16   #42
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan noen synse litt om vogner sammen med meg?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg er enig i at det var en fantastisk vogn på mange vis, men jeg hadde aldri valgt noe så tungt og stort igjen, og uten svingbare hjul. Den veide jo nærmere 20 kg med sportsvogndel?

Nå til dags mener jeg man kan få svingehjul på egde duo, faktisk.

Hva, hvordan, hvorfor jeg har sett det... tja, nja, jeg liker vogner, så jeg kom til å trykke på en link... men ingen av mine bruker vogn, det er måte på hvor nøye jeg har studert det altså, men det at den ikke kunne svinge var ankepuntket som gjorde at jeg ikke gikk for den da vi kjøpte vogn, så da var det å se at den kunne komme med svingehjul sånn "hvorfor gjorde den ikke DET for -
år siden da???" liksom...

Men den er sikkert like tung likevel da.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-14, 23:25   #43
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan noen synse litt om vogner sammen med meg?

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Jeg har jo slettes ikke noe i denne tråden å gjøre.
Hadde både Bugaboo og MB til minsten. MB er den beste vogna jeg har hatt. Hadde den til eldste også. Han var nok møkklei av å se ansiktet mitt, for de gangene han satt i vogn vendt mot meg, så hang han forover for å kikke rundt kanten.

Eldste var også slik, elsket MB (jeg og). Yngste likte den ikke like godt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 07:05   #44
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan noen synse litt om vogner sammen med meg?

Jeg har ikke bestemt meg enda. Jeg har i grunn planlagt å kjøpe vogn om en måneds tid, så jeg har litt tid igjen enda. Vurderer Bugaboo Buffalo veldig sterkt, men det sitter ganske langt inne å bruke så mye penger på en vogn. Og det ligger jo ingen ute på finn heller, verken i rogaland eller akershus. Det forteller meg at det er en vogn folk er fornøyde med, og dermed velger å beholde. Det er jo fint det, men ikke for oss som ikke har særlig lyst til å bruke nesten 12 000 på en barnevogn.

Har vurdert Bugaboo Cosmopolitan også, men Barnas Hus tar den ikke inn, så jeg får ikke sett den IRL. Jeg lurer litt på hvor lang sittedelen er i forhold til Buggisen, og om den er like stødig som den. Dama på barnas hus sa at de helt fint kunne bestille en til meg, men jeg har litt lyst til å prøvetrille den først...

Om man kjøper en Bugaboo Buffalo nå, hvor mye kan man regne med at man kan selge den for to år senere? Sett at den er pent brukt, uten for mye skraper og falming av farger og sånn? 5000?

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 08:23   #45
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan noen synse litt om vogner sammen med meg?

Ja, 5000 kan du nok lett få igjen senere.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 09:53   #46
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan noen synse litt om vogner sammen med meg?

Dette er aller siste barnet ditt (om jeg har forstått deg riktig), og da syns jeg du kan unne deg det lille ekstra. Du får også igjen mye for vogna om den selges etter to år, og er relativt strøken.
Jeg har kjøpt ny vogn til hvert barn, rett og slett fordi jeg får mer igjen når de selges ganske nye. Jeg ville ha prøvd med 6-7000 for en brukt Buffalo som var ganske strøken. Halv pris bør du ihvertfall få igjen.

Stell pent med den, og vær forsiktig. Ikke la mannen smelle den sammen og stappe den inn i bilen, men ta godt vare på den som en skjør vakker skatt. Da skal du se det er verdt det

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 11:48   #47
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan noen synse litt om vogner sammen med meg?

Opprinnelig lagt inn av Levic, her.

Dette er aller siste barnet ditt (om jeg har forstått deg riktig), og da syns jeg du kan unne deg det lille ekstra.

Du har forstått riktig ja. Det blir sterilisering etter dette. (Av meg, sannsynligvis.)

Og jeg syns også jeg kan unne meg det lille ekstra, egentlig. Men nesten 12 000 er MYE penger.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 19:53   #48
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan noen synse litt om vogner sammen med meg?

Det er veldig mye. Vi fikk stor rabatt på vår Donkey, ellers hadde vi aldri kjøpt den. Det er mange gode vogner, og sikkert lettere å få kjøpt MB eller Brio sine brukt. Jeg vil tro du glatt får solgt en Buffalo for 5000 om to år, men det betyr jo ikke at 12000 er noe en bare kan bruke sånn i en håndvending. Ikke i min verden i alle fall.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 20:38   #49
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan noen synse litt om vogner sammen med meg?

Selv jeg som var hektet på vogner hadde hatt problemer med å bruke tolv tusen på en vogn. Det er kun en vogn.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 21:45   #50
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan noen synse litt om vogner sammen med meg?

12000 for en vogn er mye ja. Vannvittig pris i grunn.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 21:49   #51
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen synse litt om vogner sammen med meg?

Det ligger en Bugaboo Buffalo i en kjøp/salg-gruppe for Stavanger og omegn på Facebook. Jeg kan prikke deg med link.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 21:50   #52
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan noen synse litt om vogner sammen med meg?

Er du uheldig kommer det noe nytt på markedet som alle skal ha og du får ikke det du tror for den om to år.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 21:51   #53
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen synse litt om vogner sammen med meg?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Er du uheldig kommer det noe nytt på markedet som alle skal ha og du får ikke det du tror for den om to år.

Det skjer neppe med Bugaboo. De har vært grisedyre og hatt høye bruktpriser i omtrent ti år.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 21:53   #54
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen synse litt om vogner sammen med meg?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det skjer neppe med Bugaboo. De har vært grisedyre og hatt høye bruktpriser i omtrent ti år.

Ja, jeg synes Cameleon har holdt seg overraskende bra i pris selv om både Donkey og Buffalo har kommet etterpå.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 21:54   #55
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan noen synse litt om vogner sammen med meg?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det skjer neppe med Bugaboo. De har vært grisedyre og hatt høye bruktpriser i omtrent ti år.

Ja, du har vel rett.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-14, 00:02   #56
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen synse litt om vogner sammen med meg?

Jeg haddde og veldig lyst på buffaloen da jeg skulle kjøpe vogn nå sist, men den prisen er rett og slett for horribel synes jeg. Man kan jo reise på en flott familieferie for den summen. Men jeg har jo aldri hatt vogndilla heller, så det var ikke så veldig stort offer å la være, hehe. Fornøyd med MBen min jeg, bare håper bagen er stor nok til ut bagperioden. Sofia har vokst ganske mye bare på en måned nå.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-14, 00:03   #57
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan noen synse litt om vogner sammen med meg?

DD: Ellers får du kjøpe deg noe pent brukt på finn med stor bag. Det finnes så mye fint der.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-14, 07:37   #58
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan noen synse litt om vogner sammen med meg?

Hadde jeg funnet en fin brukt Buffalo på finn, så kjøper jeg selvsagt den. Men det ligger ingen ute. Jeg fant en i Oslo i går, men den hadde ødelagt lås på det ene roterende hjulet, og en rift i kalesjen. Uaktuelt å betale 8500 for det.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-14, 08:25   #59
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.244
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan noen synse litt om vogner sammen med meg?

Har du vurdert å handle på nett? Ser de koster 1039 eur på nettbutikk feks, da sparer du jo 3-4000 kr.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-14, 08:34   #60
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan noen synse litt om vogner sammen med meg?

Ja, jeg er enig i at 12000 er mye for vogna, men jeg tror den er verdt det
Og Emmaljunga Duo Edge koster vel omtrent det samme? Bare et par tusen under.

Alternativt kjøpe den på nettet. Bare noe drit med reklamasjon osv.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no