Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Rapport fra Teofelia-heimen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-06, 17:44   #1
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rapport fra Teofelia-heimen

Etter en uke som Blobbe-mamma, tenkte jeg at jeg kunne oppdatere dere litt på hvordan vi har det. Jeg holder på med en fødselsrapport, men i påvente av den er det flere som har lurt på hvordan vi har det, så her kommer en liten situasjonsrapport.

Kortversjonen: vi er veldig lykkelige.

Blobben er så langt ei tilfreds, blid og rolig jente som bare gir lyd fra seg når hun har et konkret behov. Hun var ganske tynn da hun ble født og hadde i følge legen trolig begynt å tape vekt i magen. Det er sansynligvis grunnen til at hun er en skikkelig storspiser: Hun spiser hver time og vel så det, når hun er våken, og når hun er mett så sover hun nesten hele tiden. Hvis hun ellers gir lyd fra seg, er det fordi hun har fylt bleia, har luft i magen eller ønsker litt ekstra kos. Alt sammen ting det er mulig å bøte på, og derfor lager hun generelt veldig lite ubehagelig lyd. (Vi bestilte samme versjon som vi hadde sist: den lydløse billig-modellen. Jeg har aldri skjønt hvorfor så mange insisterer på luksusutgaven med surround sound, når den lydløse utgaven er billigere og minst like bra, men noen vil være snobber, og dem om det.)

Jeg er totalt og fullstendig forelsket i henne og bruker et hvert lite klynk som påskudd til å plukke henne opp og ha henne på fanget. Hun trives åpenbart veldig godt med å sove på skuldra til pappaen eller meg, og vi storkoser oss med å dulle med henne begge to.

Frøkna trives tilsynelatende veldig godt med tilværelsen som storesøster. Hun stryker på lillesøster i ett sett og vil gjerne ha henne på fanget så ofte som mulig. Hun er åpenbart stolt av lillesøsteren sin, som hun hevder er den søteste i verden, og så langt har vi ikke sett noen tegn til sjalusi fra hennes kant. Det hjelper trolig en del at formen min er utrolig mye bedre nå enn den har vært på flere måneder: nå kan jeg ligge i sengen til Frøkna om kvelden og ta ansvaret for kveldsstellet hennes igjen, jeg kan leke med henne på gulvet igjen, og jeg orker generelt mye mer sammen med henne enn jeg har gjort siden i sommer. For Frøkna føles det trolig derfor som hun har fått tilbake mammaen sin nå og ikke som hun har tapt henne til babyen.

Vi hadde en skikkelig stortest av Frøkna som storesøster første natten (høyst uplanlagt): Blobben fikk mageknip i 3-tiden på natten og skrek høyt i en kort periode, noe som førte til at Frøkna våknet. Det har alltid vært Frøknas privilegium å få sove i vår seng resten av natten når hun våkner om natten, men denne natten hadde Blobben tatt hennes plass (det var kul umulig å få Blobben til å sove i egen seng første natten, så hun lå mellom oss). Jeg hadde svartere enn svart samvittighet da jeg måtte avvise Frøkna første natten lillesøster var hjemme, og vi snakket en stund om hvorfor Blobben fikk ligge mellom oss den natten og at det ikke gikk an at de lå i sengen vår begge to. (Frøkna turner mye mens hun sover.) Hun fikk tilbud om at pappa kunne sove i hennes seng resten av natten, sammen med henne, og selv om hun åpenbart ble skuffet, godtok hun det. Hun var rett og slett supergrei, den store, flinke jenta mi.

Selv er jeg i kjempeform etter fødselen: bekkenløsningen er borte, slitenheten, som har vært helt ekstrem i graviditeten, er erstattet av masse energi og tiltakslyst, og jeg har det rett og slett bare utrolig fint hjemme og slapper av med Blobben på dagtid og koser meg med Frøkna på kveldstid.

Med andre ord: vi har det veldig bra.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 17:47   #2
Gyda
Fullverdig medlem
 
Gyda sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 76
Gyda er litt kul
Standard

Sv: Rapport fra Teofelia-heimen

Så koselig! Gratulerer til hele Teofeliafamilien med den lille!

__________________
As you journey through life take a minute every now and then to give a thought for the other fellow. He could be plotting something.
Hagar the Horrible
Gyda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 17:55   #3
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Rapport fra Teofelia-heimen

Høres ut for at dere storkoser dere. Håper idyllen varer og at Blobben fortsetter å være "drømmebabyen".
(da vi fikk nummer to var også alt fryd og gammen, helt til babyen begynte å kreve litt mer, det vil si da han begynte å bevege seg rundt og krype ved 6mnd alder. Da kom sjalusien mer frem)

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 17:57   #4
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rapport fra Teofelia-heimen

Det høres helt strålende ut!
Så flott at Blobben er så fornøyd baby, Frøkna så grei storesøster og at du har fått ny energi!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 17:59   #5
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.988
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rapport fra Teofelia-heimen

Takk for koselig stemningsrapport. Du er heldig som har en så skjønn og grei storesøster, og liten og snill lillesøster .

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 18:08   #6
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rapport fra Teofelia-heimen

Dette var skikkelig deilig lesning! Så godt å høre at dere har det så bra, alle sammen.
Nå gleder jeg meg enda mer til å bli tobarnsmamma.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 18:10   #7
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rapport fra Teofelia-heimen

Så bra! Nå ble jeg glad.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 18:12   #8
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Rapport fra Teofelia-heimen

Så utrolig koselig lesning! Nå ble jeg helt nostalgisk her...

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 18:17   #9
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rapport fra Teofelia-heimen

Så deilig lesning!

Godt å høre at dere koser dere. Jeg storgleder meg til jannuar nå.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 18:17   #10
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Rapport fra Teofelia-heimen

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Dette var skikkelig deilig lesning! Så godt å høre at dere har det så bra, alle sammen.
Nå gleder jeg meg enda mer til å bli tobarnsmamma.

Akkurat hva jeg ville si.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 18:21   #11
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rapport fra Teofelia-heimen

Så herlig å lese Og ikke minst at bekkensmertene har gitt seg. Det er jo supert.
Men pass på. Det er lurt å være litt forsiktig de første månedene.

Kos deg og nyt tiden som nybakt mamma til to

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 18:23   #12
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rapport fra Teofelia-heimen

Det høres ut som om du nyter tobarnstilværelsen, og det er helt herlig å lese om.

Jeg synes i grunn det er du som har fått luksusutgaven, jeg, Blobben høres ut som en særdeles veloppdragen liten jente.

Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 18:24   #13
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rapport fra Teofelia-heimen

Det høres ut som om du har fått en drømmebaby! Koselig rapport.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 18:33   #14
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rapport fra Teofelia-heimen

Så fint å høre fra dere, og at det går så bra.

Vi hadde heller ingen sjalusi da lillesøster var liten og har egentlig ikke fått det senere heller. Det hjelper veldig når lillesøsteren er fredelig slik at man får god tid til storesøsteren også.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 18:37   #15
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rapport fra Teofelia-heimen

Godt å høre at alt stemmer i familien. Det høres ut som om du virkelig klarer å nyte tilværelsen - kos deg videre.

Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 18:41   #16
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rapport fra Teofelia-heimen

Det der er luksusmodellen, ja! Godt at dere koser dere!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 18:44   #17
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Rapport fra Teofelia-heimen

Så godt å lese at alt går så bra hos dere.

Nyt tiden og hverandre.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 18:50   #18
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rapport fra Teofelia-heimen

Så godt å høre at dere har det bra!!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 19:15   #19
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rapport fra Teofelia-heimen

Så fint at det går så bra for dere. Må være deilig å føle at du har litt overskudd igjen.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 19:25   #20
Plipp
Getting in tune
 
Plipp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.267
Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rapport fra Teofelia-heimen

Takk for rapport! Og gratulerer så mye med jenta

__________________
"There is a crack in everything, that's how the light gets in."
- Leonard Cohen
Plipp er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no