Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-10, 19:35   #921
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Ok. Da utgår tur til Baker Hansen.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv  
Gammel 22-07-10, 19:38   #922
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Det smakte ganske nøyaktig som andre brød vi lager selv. Mye eggesmak, samt mengder med linfrø, solsikkefrø og sesamfrø.

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 22-07-10, 19:43   #923
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Jeg også ble litt da jeg så det, men om de ikke er gode er de søren meg ikke verdt 22,50 pr. stk altså.

Jeg har vært på snartur til Møre - reiste på mandag og tilbake i dag. MED kjølebag med medbragt mat

Frokost: omelett med ost av 3 egg, kaffe
Lunsj...?
Mellom...Nå var jeg så sulten at peanøttene fikk fart på seg, så har nok spist borti en halv pose i dag. Men sånn kan det gå når man sitter i bil hele dagen. Jeg bare måtte ha noe.
Middag: En halv nakkekotelett og 2 skiver Falu Korv, med blomkål og brokkoli, og en bitteliten dæsj potetmos Den smakte ikke en gang så godt som jeg hadde trodd.

Jeg har sittet og sett på ungene spise mat flere ganger ute nå, og jeg irriterer meg over at det skal være stort sett bare salat å få kjøpt. DÅRLIG salat til og med. Som ikke er full av saus og karber i lag.
Gutta spiste pølse og pommes frites til lunsj i dag, og jeg spurte fint om jeg kunne få en omelett, hvorpå ekspeditøren så surt på meg og forkynte at han nok ikke lagde det e t t e r kl 12. Jo tusen takk, det var flott.

 
Gammel 22-07-10, 21:33   #924
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Frokost: To (eller var det tre?) proteinbrødskiver med smøreost og kjøttpålegg. Vann å drikke.

Lunsj: Stekte kyllingbiter med stekte grønnsaker (asparges, paprika, rødløk, aubergine, squash, gulrot, hvitløk.) Litt soyasaus. Vann.

Middag: Taco. Jeg spiste maten i blader av hjertesalat i stedet for tacoskjell. Vann.

Er mett ennå, men må nok ha noe til kvelds.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 23-07-10, 00:47   #925
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Sjugger, si fra om/når du skal tilbake og handle? Så kan jeg tvinge meg med om det passer.

Jeg spiste mårpølsebiter, kokt skinke, kalkunfilétskiver og jarlsbergost til frokost i dag.

Til lunsj reker, egg og majones.

Til middag ble det kebab - men bare kjøttet med rømme til.

Til kvelds det samme som frokosten...

Som "godis" spiste jeg litt vaniljekrem ála Sjugger, med lavkarbosjokolade i.

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv  
Gammel 23-07-10, 09:40   #926
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Opprinnelig lagt inn av Babe, her.

Sjugger, si fra om/når du skal tilbake og handle? Så kan jeg tvinge meg med om det passer.

Jeg spiste mårpølsebiter, kokt skinke, kalkunfilétskiver og jarlsbergost til frokost i dag.

Til lunsj reker, egg og majones.

Til middag ble det kebab - men bare kjøttet med rømme til.

Til kvelds det samme som frokosten...

Som "godis" spiste jeg litt vaniljekrem ála Sjugger, med lavkarbosjokolade i.

Butikken på Skedsmokorset er stengt i neste uke også, så det blir ikke shopping før etter det evt. Skal kjøpe brødmix, for å kunne bake brød selv. Det mandelbrødet er kjempegodt.

 
Gammel 23-07-10, 11:02   #927
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

sjugger, jeg tror ikke de har brødmix på mandelbrødet? Jeg finner det iallefall ikke på hjemmesiden.

Det jeg gjorde nå med det siste brødet, var å la det tine en liten stund på benken. Og så skjære i skiver (med den supre brødkniven vår) i fryst tilstand, og så fryse det ned igjen. Synes det virker som en mer økonomisk måte å bruke brødet på for min del.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv  
Gammel 23-07-10, 11:57   #928
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

sjugger, jeg tror ikke de har brødmix på mandelbrødet? Jeg finner det iallefall ikke på hjemmesiden.

Det jeg gjorde nå med det siste brødet, var å la det tine en liten stund på benken. Og så skjære i skiver (med den supre brødkniven vår) i fryst tilstand, og så fryse det ned igjen. Synes det virker som en mer økonomisk måte å bruke brødet på for min del.

Det samme gjorde jeg også, og det funket helt fint.
Jeg har ikke sjekket så nøye på nettsidene deres, men skal gå inn der nå og se.

 
Gammel 23-07-10, 20:59   #929
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Frokost: 2 mandelbrødskiver, en med frokostsalat, en med pepperoni
Lunsj:spekeskinke, manchego, tomat og rømme
Middag: Pizza med mandelbunn og kjøttsaus, mandelkake m/softiskrem til dessert
Kvelds: En pannekake inspirert av denne oppskriften ligger og venter på meg

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv  
Gammel 23-07-10, 23:30   #930
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Frokost: 2 mandelbrødskiver, en med frokostsalat, en med pepperoni
Lunsj:spekeskinke, manchego, tomat og rømme
Middag: Pizza med mandelbunn og kjøttsaus, mandelkake m/softiskrem til dessert
Kvelds: En pannekake inspirert av denne oppskriften ligger og venter på meg

Hvordan lager du mandelbunn?

 
Gammel 24-07-10, 12:46   #931
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Hvordan lager du mandelbunn?

Har lagt ut oppskriften før i tråden tror jeg, men kan godt legge ut link til oppskriften en gang til. Den er hentet fra Airams blogg. Se et stykke ned på siden.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv  
Gammel 24-07-10, 13:40   #932
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Frokost 1 kokt egg
Mellom...0
Lunsj woket sommerkål og spekeskinke

 
Gammel 26-07-10, 09:41   #933
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Jeg har spist bortimot "normal norsk" mat i 3 uker i sommer og fyttirakkern, det merkes og synes!
Nei, lavkarbo er tingen for meg altså.

Frokost: rundstykke (kokosmel, linfrø, solsikkefrø, egg, bakepulver)
med skinke og ost

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 26-07-10, 14:51   #934
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Frokost: Omelett av 2 egg med bacon, rødløk og tomat
Lunsj: 1 boks makrell i tomat, 1/4 kinakål, 1 Skyr med jordbær og granateple

Salt er ikke aktiv  
Gammel 26-07-10, 15:21   #935
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Nå baker jeg superbrød, skikkelig spent!

Salt er ikke aktiv  
Gammel 26-07-10, 17:15   #936
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Nå baker jeg superbrød, skikkelig spent!

Oppskrift?

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 26-07-10, 17:19   #937
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Urk, ferietid = drittmat-tid altså. Jeg er daglig innom tråden her for å få inspirasjon til jeg kommer hjem og begynner å leve mer normalt (normalt = lavkarbo). Gleder meg, føler meg så råtten!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv  
Gammel 26-07-10, 19:07   #938
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Oppskrift?

Du trenger:

8 egg
1 boks kesam
3 ss bakepulver
90 g sesamfrø
120 g kokosmel
50 g solsikkemel (kverner solsikkekjerner selv)
50 gram gresskarkjerner( kverner kjernene selv)
8 ss linfrø
2 ss fiberhusk
3 ss cocosa
2 dl fløte

Slik gjør du:

Pisk eggene lett og bland inn alle ingrediensene. Fyll i to brødformer (husk bakepapir). Stekes på 180 grader (i bunnen av ovnen) i ca 50 min.

Brødet må avkjøles før man skjærer i det.

***

Jeg fant ikke gresskarkjerner, så jeg doblet mengden solsikkekjerner i stedet. Kokosmel fant jeg heller ikke (bare den grove typen), så jeg malte heller mandler. Ser lovende ut!

Salt er ikke aktiv  
Gammel 26-07-10, 19:07   #939
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Fant forresten oppskriften på LilaLife-bloggen.

Salt er ikke aktiv  
Gammel 26-07-10, 19:34   #940
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Jeg må skaffe meg kokosmel altså. Bestiller dere det over nett?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no