Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Steketid...(fryktelig dumt spørsmål)

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-06, 13:15   #1
Mica
Djevelsk
 
Mica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 367
Mica er populærMica er populærMica er populærMica er populærMica er populær
Standard

Steketid...(fryktelig dumt spørsmål)

Vi skal ha middagsgjester i dag og jeg skal helesteke stangekyllinger. I oppskriften min står det at kyllingen skal steke 40-45 min pr kg kylling eller ca 2 timer på 220 grader.

Problemet er at jeg skal steke 2 kyllinger... og det stemmer da at det er samme steketid som ved 1 kylling? Mannen min gjorde meg nemlig veldig usikker ved å spørre meg om de skulle stå lenger siden det totalt er 4,5 kg kylling som skal stekes i oven. Ble derfor plutselig litt usikker, selv om All min logikk sier meg jo at steketiden har med hvor lang tid varmen bruker å komme til beinet, og at antal enheter i ovenen ikke spiller noen rolle. Jeg har rett, har jeg ikke?

__________________
Mica
Mica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 13:26   #2
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Steketid...(fryktelig dumt spørsmål)

Hmm, jeg er enig med deg men er absolutt ingen ekspert.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 13:33   #3
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Steketid...(fryktelig dumt spørsmål)

Tror du har rett, men er ikke noen ekspert jeg hellr gitt

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 14:00   #4
petra
Superaktiv
 
petra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 455
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Sv: Steketid...(fryktelig dumt spørsmål)

Steketiden blir nok noe lenger. Men her må du nesten prøve deg frem med en spiss kniv! Etter ca 1,5 timer stikker du inn en spiss kniv i siden på kyllingen. Kommer det klar saft ut av kyllingen er den ferdig, kommer det blodig saft ut er den ikke ferdig!

Jeg ville prøvd å langsteke dem på 160 grader i mellom 2 og 2,5 timer!

Lykke til!

__________________
Petra mor til petrus 02
petra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 12:41   #5
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Steketid...(fryktelig dumt spørsmål)

Steketermometer er tingen! Du må beregne ørlite mer tid når det er to kyllinger i ovnen, og når steketermometeret viser 67-70 C er de ferdige. la kyllingen hvile et kvarter før du skjærer den opp.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no