Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Foretrekker du åpen kjøkkenløsning, eller egen sone?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Foretrekker du åpen kjøkkenløsning eller egen sone?
Åpen kjøkkenløsning 43 28,86%
Egen "sone" 102 68,46%
Samma det, vel, kjøkken er kjøkken! 4 2,68%
Har ikke kjøkken 0 0%
Deltakere: 149. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-11, 21:45   #1
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Foretrekker du åpen kjøkkenløsning, eller egen sone?

I første leiligheten min var det åpen kjøkkenløsning. I mitt første hus var det delvis åpen løsning, det manglet dør mellom stua og kjøkkenet. I mitt nyeste hus, er kjøkkenet egen sone, inngang fra gangen, og kan stenges med dør. Det er stort, så spisebordet får god plass. Jeg som alltid har foretrukket åpen løsning, er nå i himmelen. Det er så deilig med en egen sone man kan stenge av fra resten av huset.

Så hva foretrekker du? Si gjerne noen ord om hva du er vant til, også.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 21:47   #2
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foretrekker du åpen kjøkkenløsning, eller egen sone?

Åpen! Uten tvil.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 21:49   #3
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foretrekker du åpen kjøkkenløsning, eller egen sone?

Jeg synes åpen løsning er det beste rent estetisk, blir mye mer åpent og luftig. Men praktisk sett er det å ha en lukket løsning det beste, både med tanke på lukt, lyd, oppvarming etc (Jeg er slik med alt av interiør, tror min personlige smak går på tvers av alt jeg synes er praktisk. )

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 21:50   #4
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.988
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Foretrekker du åpen kjøkkenløsning, eller egen sone?

Egen! Uten tvil. Stekeos, alt må være ryddig til enhver tid etc.. Et sted ungene kan sitte i fred med sitt og trekke skyvedøren for. Miljøvennlig ihht oppvarming.
Evnt også støy.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09

Sist redigert av Trulte : 30-12-11 kl 21:55.
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 21:50   #5
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foretrekker du åpen kjøkkenløsning, eller egen sone?

Fordeler og ulemper med begge deler. Da vi så på hus, ville jeg egentlig ha lukket kjøkken med egen spiseplass. Det fikk jeg ikke. Vi har vidåpent kjøkken, og bare én spiseplass. Nå synes jeg fordelene oppveier ulempene. Det er koselig når vi har selskap, og ingen blir "isolert" på kjøkkenet. Jeg elsker alt lyset og luften, og den fantastiske romfølelsen hele etasjen gir. Det er lyst og åpent.

Ulempene er matlukt i hele etasjen, lett synlig kjøkkenrot, og smulesone veldig nær stua.

Vi har planer om å pusse opp kjøkkenet i ikke alt for fjern fremtid. Jeg kommer ikke til å lukke det, selv om det er stort nok.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 21:50   #6
amanas
Bør lage seg en tittel selv
 
amanas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 1.359
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Sv: Foretrekker du åpen kjøkkenløsning, eller egen sone?

Vi har delvis åpen nå. Men når vi en gang bygger hus så skal det ikke være åpent. Jeg savner å kunne lukke dører til kjøkkenet. Styrer vi med kjøkkenmaskinen nytter det ikke å prøve å se noe tv i stua.

jeg vil ha stort godt kjøkken med dører som kan lukkes

__________________
Storesøster 04, Storelillebror 07 og Lillebror 12
amanas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 21:51   #7
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foretrekker du åpen kjøkkenløsning, eller egen sone?

Det kommer an på hvor stort huset er og ikke minst hvor stort kjøkken jeg kan få. Hvis jeg får velge, vil jeg ha et eget kjøkken som er stort nok til å romme kjøkken, en sofa, et stort spisebord med plass til mange og en arbeidsplass. Og hvor stua kommer i tillegg i eget rom, den trenger da ikke være så stor. Hvis jeg ikke kan få et så stort kjøkken, foretrekker jeg åpen løsning.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 21:52   #8
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foretrekker du åpen kjøkkenløsning, eller egen sone?

Egen. I så stor grad at vi har satt inn dør der det bare var åpning før. Jeg liker å kunne skjule rot og rask, og å holde stekeosen på en plass.
Vi har hatt helt åpen tidligere, og jeg er ikke fan.

Nå har vi skyvedør i begge ender av kjøkkenet, passer meg utmerket.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 21:53   #9
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foretrekker du åpen kjøkkenløsning, eller egen sone?

Jeg er vokst opp med- og har alltid hatt - kjøkken som en egen sone, med dør som kan lukkes, og jeg tror jeg foretrekker dette. Jeg kan lukke døra for støy fra oppvaskmaskina, fra matos og, ikke minst, kan jeg lukke døra og skru av lyset, så er det ingen som ser det er rotete der inne når vi spiser middag.

(Vi har ikke spiseplass på kjøkkenet vårt.)

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 21:53   #10
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foretrekker du åpen kjøkkenløsning, eller egen sone?

Definitivt egen sone, men vi har åpen løsning her vi bor nå. Det kom ikke til sin rett på julaften, gitt. Om det er noe jeg savner fra den lille leiligheten vår, er det kjøkkendøra.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 21:55   #11
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Foretrekker du åpen kjøkkenløsning, eller egen sone?

Jeg holder en knapp på egen sone. Skal pusse opp kjøkkenet nå, og jeg har valgt å ikke åpne mellom kjøkken og stue.

Jeg liker å kunne lukke døra og være alene mens jeg lager mat, og så er det veldig kjekt å kunne stenge kopper og kar inne når man har middagsselskap.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.

Sist redigert av Syrinx : 30-12-11 kl 22:11.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 21:55   #12
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foretrekker du åpen kjøkkenløsning, eller egen sone?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det kommer an på hvor stort huset er og ikke minst hvor stort kjøkken jeg kan få. Hvis jeg får velge, vil jeg ha et eget kjøkken som er stort nok til å romme kjøkken, en sofa, et stort spisebord med plass til mange og en arbeidsplass. Og hvor stua kommer i tillegg i eget rom, den trenger da ikke være så stor. Hvis jeg ikke kan få et så stort kjøkken, foretrekker jeg åpen løsning.

Ja, skal det være lukket, så må kjøkkenet være slik.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 21:58   #13
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foretrekker du åpen kjøkkenløsning, eller egen sone?

Egen sone, helt klart.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 22:00   #14
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Foretrekker du åpen kjøkkenløsning, eller egen sone?

Åpent. Definitivt.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 22:04   #15
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Foretrekker du åpen kjøkkenløsning, eller egen sone?

Vi har åpen nå, og jeg vil helst ha egen sone neste gang, dersom det er et stort kjøkken med plass til spisebord. Jeg har drømt om stort kjøkkenbord med plass til mange en stund nå.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 22:08   #16
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Foretrekker du åpen kjøkkenløsning, eller egen sone?

I vårt nye hus har de forrige eierne åpnet opp, men jeg liker at kjøkkenet er et eget rom som kan stenges av. Så vi kommer til å sette opp vegg og skyvedører. Da får vi et vanlig bord på kjøkkenet, mens vi har et stort spisebord til gjester på stua.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 22:08   #17
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Foretrekker du åpen kjøkkenløsning, eller egen sone?

Jeg er litt delt. Både i det forrige huset og nå har vi delvis åpen løsning, med adskilt kjøkken, og relativt stor åpning, men ikke helt åpent, og nå har vi i tillegg spisestuen i tilknytning til kjøkkenet.

I en drømmeverden kunne jeg tenkt meg muligheter for for eksempel skyvedør e.l. slik at jeg kunne stengt barn og hund borte fra kjøkkenet etter ønske.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 22:11   #18
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foretrekker du åpen kjøkkenløsning, eller egen sone?

Vi har gått fra lukket til åpent og er superfornøyde.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 22:12   #19
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.771
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Foretrekker du åpen kjøkkenløsning, eller egen sone?

Kjøkken som kan lukkes. *Rotekopp*

Jeg synes også det er genialt å kunne gjemme seg litt unna i disse selskapstider. Å sette seg foran PC blir litt i overkant selv for meg , men en tur på kjøkkenet for å rydde går an.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 22:12   #20
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Foretrekker du åpen kjøkkenløsning, eller egen sone?

Fordeler og ulemper med begge, men jeg heller mot åpen som det beste. Har egen sone nå, det funker også greit.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no