Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-18, 19:48   #301
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.101
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Å, de har nok gravd også, eller, de har jobbet som bare rakkern for å få frem varslere. Det var ganske tydelig at de snuste den veien nesten med en gang metoo-kampanjen satte i gang, men manglet nok kilder før de kunne sette kobbelet i gang.

Jeg tror det er kombinasjonen "grisete oppførsel" og "brutal maktpolitiker" som (endelig) har felt Giske. I tillegg til å være kjent som en gris, særlig mot unge jenter, er han også kjent som en veldig brutal maktperson som er skruppelløs på den måten man alltid har vært skruppelløs i AP, men som tiden nok har gått fra. Det er selvsagt rå maktkamper i alle partier, men jeg tror ikke noen når ap opp til knærne en gang. Eller, FrP, men det tyter ut på andre måter. Det er en ganske giftig kombo.

Han gubben som er sitert over her er et ganske typisk eksempel på hvordan man har tenkt på maktkamp, mobilisering, lojalitet, etc.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-18, 20:38   #302
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.096
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Ikke lenge siden en haug folk sluttet i ledelsen av et departement da han jobbet der, så trivelig virker han ikke.

Og tilsvaret på den anonyme kronikken i dag var helt rart. For en fjern e-post å sende 10 år etter en fest der man i detalj husker hvordan noen var på et naschpiel .

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-18, 21:13   #303
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.603
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.


Jeg tror det er kombinasjonen "grisete oppførsel" og "brutal maktpolitiker" som (endelig) har felt Giske. I tillegg til å være kjent som en gris, særlig mot unge jenter, er han også kjent som en veldig brutal maktperson som er skruppelløs på den måten man alltid har vært skruppelløs i AP, men som tiden nok har gått fra. Det er selvsagt rå maktkamper i alle partier, men jeg tror ikke noen når ap opp til knærne en gang. Eller, FrP, men det tyter ut på andre måter. Det er en ganske giftig kombo.

Er enig i dette. Jeg tviler ikke et sekund på at han har opptrådt kritikkverdig på noe som helst vis, men samtidig så tviler jeg heller ikke et sekund på at dette brukes for alt det er verdt. Jeg har stor sans for Tadjik egentlig, men jeg "håper" virkelig at varslene var grovere enn det som har kommet frem til nå siden hun skriver at det er rystende lesning som jurist. Jeg begynte i AUF for 25 år siden og grunnen til at jeg ga meg var at jeg var kommet til et punkt der jeg følte at jeg enten måtte gi jernet eller gi meg. Bodde da i Oslo og maktkampene var stygge. Alt var en kamp om stemmer, lojalitet og forbindelser. Jeg har ikke og ønsket ikke å opparbeide meg så spisse albuer som trengtes så jeg sluttet mer eller mindre. Marrtinsen var leder i AUF frem til 2011 og jeg tviler ikke på at en del fra denne tiden som heier på henne nå tenker "takk for sist" (jeg heiet på henne selv altså i kampen om verv mot giske). Vi hadde forresten en sak i vårt eget fylke og da var Huitfeldt leder. Hun var veldig støttende og flink i prosessen altså. Så alt har ikke vært skubbet under teppet hva uanstendig adferd angår i partiet heller. Jeg tror Giskes tid i ledelsen er over, men tviler ikke på at han kommer tilbake i posisjon på noe vis. Så fremt det ikke kommer frem noe kriminelt da. Han har alltid vært populær i AUF blant annet fordi han deltok og inviterte de unge med seg. Mange viktige stemmer og støttespillere å hente der. Desto viktigere er det å være sin rolle bevisst.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-18, 21:33   #304
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Og tilsvaret på den anonyme kronikken i dag var helt rart. For en fjern e-post å sende 10 år etter en fest der man i detalj husker hvordan noen var på et naschpiel .

Hvor er dette?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-18, 21:55   #305
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hvor er dette?

Hmm. Jeg leste det også. Men husker ikke helt hvor, fant det på Twitter. Skal se om jeg finner det igjen.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-18, 21:58   #306
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hvor er dette?

Aftenposten tro? Lurer på om det var denne.
https://www.aftenposten.no/meninger/...anonym-kvinne-

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-18, 22:19   #307
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.101
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Sitat:

Samtidig avviser Trond Giske bestemt påstandene om trakassering som kommer frem i denne kronikken. Giske har også mottatt en e-post fra en annen kvinne som var tilstede på festen, som forteller en annen versjon om samme kveld: «Hei Trond. Jeg husker godt festen som er omtalt i varselet i mediene. Jeg husker også at dere gikk for å hente drikke, siden det begynte å bli tomt for drikkevarer. Dere kom tilbake med drikke, og jeg oppfattet at det var en god stemning mellom dere og fikk ikke inntrykk av at noe ubehagelig skal ha skjedd. Jeg er sikker på at jeg hadde merket dette dersom dette var tilfelle. Jeg har aldri hørt noe i ettertid om festen eller tenkt tilbake på kvelden som noe annet enn en hyggelig fest.»

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-18, 22:37   #308
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

E-posten!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-18, 23:02   #309
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.096
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Ja!!!! Hva skal man si til sånt? Rart å huske noe trivielt. Og har det ikke skjedd fordi ingen merket det, lizm????

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-18, 23:36   #310
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Ja!!!! Hva skal man si til sånt? Rart å huske noe trivielt. Og har det ikke skjedd fordi ingen merket det, lizm????

Klassiker fra filosofien - hvis et tre faller i skogen uten at noen er tilstede - lager det lyd? Berkeley eller noe sånt.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-18, 23:37   #311
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

"Jeg er sikker på at jeg hadde merket dette dersom dette var tilfelle."

Hvem er dette mennesket?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-18, 23:41   #312
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

"Jeg er sikker på at jeg hadde merket dette dersom dette var tilfelle."

Hvem er dette mennesket?

Jeg har inntrykk av at han som skriver tilsvarer har funnet det på, for å gjøre et poeng ut av at anonyme kronikker ikke er troverdige.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-18, 23:43   #313
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg har inntrykk av at han som skriver tilsvarer har funnet det på, for å gjøre et poeng ut av at anonyme kronikker ikke er troverdige.

Hah, det kan tenkes. Men jeg fikk litt kommentarfeltstøtteerklæringvibbe av den. Som alle disse som sa at Eirik Jensen aldri kunne ha gjort noe galt siden han så ut som en så flott mann.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-18, 00:07   #314
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.096
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Hm. Kanskje. Men ikke særlig god kommunikasjonsstrategi om folk ikke skjønner det.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-18, 08:56   #315
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.101
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Nei, jeg tror faktisk ikke det. Jeg tror de helt oppriktig tror at "jamen, hun smilte jo, så da var vel alt kult, vel?"


Ellers så tenker jeg at mye av dette også handler om en alkohol- og festekultur. Mye av dette har skjedd i fylla, og det tror jeg gjelder i FrP også. Det er temmelig fri flyt og en kultur for voldsom festing. Da er man mye mer sårbar for en ukultur i oppførsel.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-18, 08:58   #316
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

En ting jeg håper partiorganisasjoner tar med på alvor etter dette er alkoholkultur. Det var snakk om det etter saken i Venstre for en del år siden, men har det egentlig skjedd noe der?
Det er så lett å snakke om at så lenge alle er over 18 er det greit å feste så mye man vil på arrangementer i partiregi, men er det ikke problematisk? Det er snakk om temmelig asymmertriske forhold innad i et parti mellom 18-åriger og dobbelt så gamle partifeller med makt. Bevisstheten rundt egen maktrolle er viktig i en sånn setting og det å tro at man kan leke "kompis" på nachspiel er ganske naivt. Alt som er lov er ikke lurt og jeg synes ikke det vitner om særlig dømmekraft når godt voksne statsråder lar fester gå over styr sammen med tenåringer. Slike settinger gjør det også vanskelig for dem som blir antastet å melde fra.
Jeg mener ikke at fyll er formildende omstendighet, snarere tvert i mot. Det som er trist er at det ofte gjør det vanskeligere å melde fra og det gjør situasjoner mer uoversiktlige. Jeg tror arrangementer i partiorganisasjoner fremstår mere trygge om det er bevisst forhold til rus også, og kombo rus og rolle.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-18, 08:59   #317
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Vi tenkte temmelig parallellt Polyanna.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-18, 09:08   #318
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hah, det kan tenkes. Men jeg fikk litt kommentarfeltstøtteerklæringvibbe av den. Som alle disse som sa at Eirik Jensen aldri kunne ha gjort noe galt siden han så ut som en så flott mann.

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Hm. Kanskje. Men ikke særlig god kommunikasjonsstrategi om folk ikke skjønner det.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Nei, jeg tror faktisk ikke det.

Jeg tenker mer sånn: "Se hvordan dere ikke tror på den mailen. Det beviser at alt annet av anonyme meldinger er like lite troverdig". Det kan godt være den er "ekte", som i at en faktisk person har skrevet den og mener det som står i den. Men jeg tror den lett kan brukes til å "bevise" at anonyme kilder som avisen velger å trykke er lite troverdige. "Dere tror bare på det når det støtter deres sak".

Ellers er jeg enig ang. festkultur. Jeg hørte på podcasten til VG før jul, og de snakket litt om dette. Om å sjekke på privaten og å sjekke på jobb, og at det er så utrolig viktig å skille disse rollene i mye større grad. AP er jo et parti som har hatt et stort ungdomsarrangement, og mange ungdomspolitikere. Det burde vært bedre retningslinjer for hva som er akseptabelt i den sammenhengen, og større forståelse innad i partiet at fest ikke er ensbetydende med privat arena.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-18, 09:10   #319
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.031
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Jeg er så skremt etter å ha hørt unge jenter snakke om #metoo der alle mente kvinner må tåle såpass, det er da måte på hva vi skal reagere på osv. Det som gikk igjen var "skal det ikke være lov å tulle heller, nå da?".

Personlig synes jeg det må være lov å tulle. Med de man vet tåler å bli tullet med og innenfor rimelighetens grenser. Noen mennesker er jo glad i litt seksuelt fjas, mens andre liker det ikke. VET man at personen synes det er innenfor, man kjenner personen godt og alt er greit, kjør på, men det er jo søren meg ikke det dette handler om!

En gang i tiden var jeg med i Røde Kors, der var det karsk på bordet og klåing på småpikene fra tidlig kveld til sent på natt. Joda, de aller fleste menn i førti årene synes dette var fjas, tull og bare moro. Jentene lo med der og da, og meldte seg ut av Røde Kors etterpå. Ingen ville være festbremsen. Så joda, det skal være lov å tulle og fjase, men ikke på bekostning av andre.

Dette ble litt på siden, men etter å ha overhørt denne samtalen ble jeg bare så innmari oppgitt. Det må være vanskelig å være den jenta som sier "Nei!" når alle andre mener at det må være lov å tulle litt.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-18, 19:09   #320
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Første sted jeg har sett varslene beskrevet.

https://m.nettavisen.no/politikk/her...423403011.html

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no