Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Julestrømpe ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-12-09, 18:01   #41
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julestrømpe ...

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Kan dine foreldre snakke med mine foreldre? Mine foreldre mener nemlig at nå som jeg har fått barn så trenger ikke jeg lengre

Det skal jeg gjøre! Klart man må få julestrømpe. Jeg er jo tross alt barnet deres!

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 18:37   #42
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Julestrømpe ...

Her i huset får ungene også julestrømpe. Den er proppfylt med godis, 1 mandarin og gave.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 19:07   #43
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julestrømpe ...

Snop, mandarin og julehefte . Knoll og Tott må være et av de.
I år er det Knoll og Tott og Pusur. Mannen får Pondus.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 19:32   #44
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julestrømpe ...

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Det skal jeg gjøre! Klart man må få julestrømpe. Jeg er jo tross alt barnet deres!


Ja, nettopp, det er jo det jeg også mener. Kan jeg melde dem til barnevernet kanskje? Det er jo ikke god oppførsel å la vær å gi sin eneste datter en ussel julestrømpe en gang i året.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 19:37   #45
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julestrømpe ...

Jeg er oppvokst med julestrømpe 1. juledag, så det vil jeg nok videreføre til egne barn. Jeg får ikke julestrømpe lenger, selv om jeg ikke har barn enda. Burde jeg klage da? På den andre siden spiser jeg ikke snop... Det er kun niesen min som har fått de siste årene, nå begynner hun å bli voksen også.Vi pleide å få mandariner, litt snop, kanskje noen julekaker og julehefter. Julehefter kjøper vi noen av hvert år uansett, til de voksne også. Nemi og Pondus, og så et par av de tradisjonelle gamle. Kjærestefamilien driver ikke med sånt, men jeg har nå tenkt å kjøpe med noen julehefter likevel.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 19:39   #46
M&S
Erfaren
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 928
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Sv: Julestrømpe ...

ja Putter i litt godteri. FIkk også dette selv når jeg var "liten" (faktisk til jeg fikk barn selv )

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 19:46   #47
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Julestrømpe ...

I år får de tykke trekantede fargeblyanter, godteri(handlet mye
morsomt på taxfree), julehefte og klementin.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 19:51   #48
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julestrømpe ...

Julestrømpe er den viktigste gaven på hele juleaften!

Et par år har det tatt litt av da. Som i fjor når vi feiret sammen med mine foreldre, og brødre med familie. Da hadde alle kjøpt en liten ting til alle og vi hadde en minijulekveld på morgenen før frokost.

I år får barna noen tusjer (blåsetusjer som blir omtrent som airbrush), en dvd, en liten leke og kanskje litt snop. Mannen får en stor Fruktnøtt og Se og hør . Jeg vet ikke hva jeg får selvfølgelig, det ordner jo nissefar!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 20:59   #49
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.278
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julestrømpe ...

Dægern, dette har jeg helt glemt! Mer shopping som må gjøres

Jeg er vokst opp med snop i strømpebuksa. Dog synes jeg julestrømper er temmelig sjarmerende, men jeg rekker ikke å sy før jul i år. Hm, fin julegaveide til neste år til nevøer og nieser - håper jeg husker det til neste år!

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

Snuppa har pleid å få en liten gave oppi i tillegg til litt smågodt og mandariner og litt julehefter. I år skal klumpen også få strømpe og jeg lurer litt på hva jeg skal putte i hans. han har lett laktoseintoleranse og tåler ikke så godt sjokolade, selv om han forlengst har oppdaget snop så får han lite slikt.
Men han legger helt klart merke til forskjeller mellom hva han og storesøster får..
Han eeeelsker druer så det skal han hvertfall få oppi. Også tenkte jeg litt kjeks og slikt kanskje? chips? rosiner? klemmentin? Men storesøster må nesten få litt godis da.. ? en film tenkte jeg og..

Maia er laktoseintolerant, så jeg har lett en god del med lupe for å finne gode alternativer. NonStop (ikke melkesjokoladevarianten såklart), Bocca og diverse mørke kokesjokolader er melkefrie. Noen smågodtvarianter også (typisk mørk sjokolade og punsjknapper) - de fleste stedene er det innholdsfortegnelse også i smågodthylla. Ellers er alt av skum- og gelegodt helt fritt for melk. Og lakris.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 21:05   #50
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julestrømpe ...

Jeg har aldri fått julestrømpe, og har bragt den tradisjonen videre til mine barn. Synes i grunn det holder med diverse julekalendere.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 21:50   #51
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julestrømpe ...

Det som ligger oppi julestrømpa, pakkes det inn?

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 21:56   #52
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julestrømpe ...

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Det som ligger oppi julestrømpa, pakkes det inn?

Jeg pakker inn gaven, men snopet og evt juleblad pakkes ikke inn.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 21:56   #53
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julestrømpe ...

Han har ikke fått til nå, men tror han skal få i år. Tenker Ole Brum blad og kjærlighet på pinne.

Jeg og mannen kjøper til hverandre og. Et år var det så mye snop at vi var kvalm i hele julen.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 22:05   #54
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julestrømpe ...

pakker ikke inn småting i julestrømpen.
ÅÅÅ det er så koselig med dette. husker selv spenningen på julaften da jeg våknet og gikk opp og så at strømpen var tykk og klumpete og at NISSEN hadde vært der om natten og fyllt den opp.

takk for sjokoladetips.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 23:49   #55
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julestrømpe ...

Åja, det må være pakket inn!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 23:52   #56
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet
 
Ulvhedina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 496
Ulvhedina er litt kulUlvhedina er litt kul
Standard

Sv: Julestrømpe..

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det er håndmalte juletrekuler i glass, de er kjempesøte og man støtter en god sak samtidig. Jeg kjøper en hver til ungene hver eneste jul, så pakker de den opp på julaften morgen og henger den på treet. Hver kule leveres i en flott eske som jeg skriver navn og dato i, og så får ungene med seg alle kulene sine når de flytter. Det er nytt motiv hvert år, men de selger også fjorårets. Man må være veldig tidlig ute, årets kuler er som regel utsolgt 1. desember.

http://shop.unicef.no/privat/index.cfm?p=9P3523

Kjempegod ide!

Ulvhedina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 23:54   #57
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julestrømpe ...

Vi har en tom julestrømpe til pynt. Synes det blir litt i overkant med julekalender (altså gaver i 24 dager), julestrømpe med gave + alle gavene på julekvelden. Ikke en tradisjon jeg har tenkt å innføre med andre ord.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 23:59   #58
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julestrømpe ...

Tom julestrømpe? Da hadde jeg heller droppet hele strømpen. Det har vel litt med hva man er vant til, for meg har alltid julestrømpen vært "hellig", det mest julete i hele julen, tar man bort den kan det være det samme med hele greia. Julestrømpen kødder ingen med.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 00:01   #59
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julestrømpe ...

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Vi har en tom julestrømpe til pynt. Synes det blir litt i overkant med julekalender (altså gaver i 24 dager), julestrømpe med gave + alle gavene på julekvelden. Ikke en tradisjon jeg har tenkt å innføre med andre ord.

Heller julestrømpe enn pakkekalender. :datapunkt:

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 00:04   #60
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julestrømpe ...

Enig, hadde jeg måttet velge å gi barna én av de tingene, hadde pakkekalenderen utgått med høye kneløft. Nå fikk de ikke pakkekalender i år uansett. Minsten fikk en sjokoladekalender til 10 kroner og eldste fikk Playmokalender.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no