Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Ullundertøy fra Name It

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-08, 14:20   #1
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Ullundertøy fra Name It

Lillebror fikk et sett av mamma, 100% ull. Mørk blått i str. 50. På vaskelappen står det at det tåler vask på 60 grader, og at det kan tørkes i tørketrommel.

Men på et annet forum er det ei som sier at søsteren hennes kjøpte Name It ullundertøy like før jul, og da var det strøket lapper over 60 grader, og at det nå sto 40 grader. Kan jeg da stole på det som står på merkelappen i det jeg fikk? Litt kjipt om jeg vasker det på 60 grader og det krymper. Det er jo i størrelse 50, så det hadde kanskje blitt litt vel knapt om det tovet seg.

Men sånn superwash-ull tåler jo slike temperaturer. Jeg bomma da jeg kjøpte garn til en blånisselue en gang, og det tovet ikke da jeg kokvaska det en gang. Kan dette være noe lignende?

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 15:55   #2
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.208
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ullundertøy fra Name It

Jeg kjøpte et sånt sett til en venninne nå for en ukes tid siden. Da spesifiserte de spesielt i butikken at man IKKE kunne vaske det på 60 grader selv om det stod på plagget. 40 grader skulle gå fint i følge dama.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 15:58   #3
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullundertøy fra Name It

Det er da uansett ikke nødvendig å vaske det på mer enn 40 grader, ullen slipper driten ved lave temperaturer.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 16:00   #4
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ullundertøy fra Name It

Jeg bare tenker på bæsjebakterier og sånn, jeg. Blir man kvitt det på 40 grader?

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 16:00   #5
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.390
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ullundertøy fra Name It

Jeg har et sånt sett til mistemann, har bare vasket det på 40 grader. Det har fungert fint, rent blir det også. 60 grader er ikke nødvendig synes jeg.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 16:04   #6
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullundertøy fra Name It

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Jeg bare tenker på bæsjebakterier og sånn, jeg. Blir man kvitt det på 40 grader?

Ull blir rent på lavere temperaturer enn for eksempel bomull. Om du får bæsj på den og er redd for at det ikke er rent ved 40 grader, går det alltids an å koke den. Sett den på ovnen i en kjele med kaldt vann og varm opp uten å røre.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 17:13   #7
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullundertøy fra Name It

Jeg ville ALDRI vasket ull på 60 grader.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 17:42   #8
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.771
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ullundertøy fra Name It

På butikken her har de satt opp lapp, de beklaget at det sto 60 grader i klærne. De anbefalte vask på 30 grader.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 01:52   #9
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ullundertøy fra Name It

Jeg har slikt ullundertøy (grønt) og damen i butikken sa at det skulle vaskes på max 40 grader i Milo, på ullprogram.

Det hender at noe superwash ullundertøy havner i den vanlige farget-bomull-bunke, og det har gått bra det og. Tror bare ikke det er så godt i lengden.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 09:13   #10
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullundertøy fra Name It

Vi har et sett ulltøy fra Exit, og har kun vasket det på 40 grader, sammen med resten av ulltøyet. I motsetning til den andre ullen (fra bl. a. Krokofanten, Janus, Joha og Cubus) har Exit-tøyet blitt tynnere og tynnere. Det var tynt i utgangspunktet, men nå er det jammen meg helt gjennomsiktig. Og det er ikke mye brukt. Har stort sett ligget i barnehagen som ekstrasett.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no