Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Når setter man bort vintersko og vintertøy?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-17, 23:53   #61
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når setter man bort vintersko og vintertøy?

To grader her i dag. Pakker ikke bort mer nå.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 00:03   #62
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når setter man bort vintersko og vintertøy?

Sist uke har det vært mest regntøy eller vårdress. Det er minusgrader om natten og kan være ganske kaldt når vi drar på skolen/i barnehagen, men så blir det opptil 12 grader utover dagen. Eldste har sluttet med ullundertøy, mens de fremdeles bruker det i barnehagen. Skomessig går det mest i Dockboots framfor vintersko siden det er vått ute nå som snøen har smeltet raskt. Vi pakker ikke bort vintertøy ennå, snøen kan potensielt komme tilbake fremdeles og mars er litt lunefull.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 08:07   #63
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.456
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når setter man bort vintersko og vintertøy?

Våknet til snø på vinduet.

Min har jo knapt nok brukt vintertøy i år, det er visst ut for 1. klassinger.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 08:17   #64
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når setter man bort vintersko og vintertøy?

Dagen før det kommer nysnø

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 08:41   #65
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når setter man bort vintersko og vintertøy?

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Dagen før det kommer nysnø

Hvert år!

Jeg har lært litt da, så jeg har ikke pakket det bort, men begynt vaskingen, så jeg har vaskerommet fullt av vintertøy til tørking.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 09:44   #66
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når setter man bort vintersko og vintertøy?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Våknet til snø på vinduet.

Min har jo knapt nok brukt vintertøy i år, det er visst ut for 1. klassinger.

Samme her. Har jo knapt vært snø. Vintersko og vinterbukse brukt i tre uker bare.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 09:47   #67
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.898
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når setter man bort vintersko og vintertøy?

Skoleungene har knapt brukt ull denne vinteren, kun på de kaldeste dagene og når vi er på fjellet. Tradisjonelle vintersko er det kun minstemor som har, guttene har hatt noen halvhøye goretex pluss cherrox. Vestlandet leverer stort sett samme vær året rundt.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 09:54   #68
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når setter man bort vintersko og vintertøy?

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Det snør nå!

Humrer over folk som lar seg overraske og ergre over snø i mars. Vi bor i Norge folkens. Det kommer trolig til å snø i april også, selv i Oslo.

Uansett, her ligger snøen etter at det kom en del forrige uke, og det er meldt litt mer snø utover denne uka, blandet med regn. Det veksler litt hva ungene bruker fra dag til dag, ut fra hva slags vær det er. Men siden snøen ligger på bakken er det vintersko som gjelder på bena. Superundertøy/ullundertøy bruker de ikke nå da, heller ikke fleece eller ullgenser, og lue er byttet ut med pannebånd, i alle fall for en av ungene. Men de bruker fortsatt vinterjakker. Det ligger vel på en 4-5 plussgrader her nå.

Vi bruker så smått å pakke vekk vintertøyet når påska er over.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 20-03-17 kl 10:00.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 09:57   #69
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når setter man bort vintersko og vintertøy?

Jeg ergrer meg over snø både i desember, januar og februar også, men overrasket er jeg ikke da.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 09:58   #70
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når setter man bort vintersko og vintertøy?

Fant frem joggesko og skalljakke i går formiddag, så begynte det å snø på ettermiddagen. I dag var det minusgrader og slaps ute. Karma.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 11:03   #71
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når setter man bort vintersko og vintertøy?

Jeg er veldig ferdig med vinter for i år og vil derfor ikke ha mer. Priser meg lykkelig og bypåske i år.
I borettslaget her igår var det felles bort med akebrett, kjelker osv. Flere naboer tok frem hagemøblene og så jeg.
Selv barna var sure over snøen imorges.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 11:49   #72
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når setter man bort vintersko og vintertøy?

Ja, man kan jo erklære seg ferdig med vinteren i januar også, om man vil, men det er nå fortsatt vinter og snø i mars i Norge, enten man vil eller ikke. I år som alle foregående år.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 20-03-17 kl 12:05.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 12:52   #73
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når setter man bort vintersko og vintertøy?

Jeg vet det, men jeg vil ikke ha mer vinter nå!
Derfor skal jeg bli klimaflyktning når jeg blir gammel om helsa holder.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 13:28   #74
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når setter man bort vintersko og vintertøy?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Ja, man kan jo erklære seg ferdig med vinteren i januar også, om man vil, men det er nå fortsatt vinter og snø i mars i Norge, enten man vil eller ikke. I år som alle foregående år.

Kjedelige fakta. Jeg lot meg inspirere av den trassige krokusen i bedet ved verandaen.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 14:17   #75
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når setter man bort vintersko og vintertøy?

Det er liksom vårjevndøgn i dag, tror jeg, så da er det vel offisielt vår, lzm?

(Men jeg har lært meg the hard way å (stort sett) ALDRI få vårfornemmelser før april, for da ryker man på en smell...)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 15:21   #76
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når setter man bort vintersko og vintertøy?

I følge primstaven er det også 14.april som er "den første sommerdagen".

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 15:23   #77
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når setter man bort vintersko og vintertøy?

Snøen er borte

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 15:42   #78
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når setter man bort vintersko og vintertøy?

Mannen har brøytevakt frem til 15 april, så jeg forventer ikke at snøen holder seg helt unna riktig enda, men må le av at jeg hvert år tenker at nå er våren her, og våkner opp til hvitt ute.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 15:49   #79
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når setter man bort vintersko og vintertøy?

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

men må le av at jeg hvert år tenker at nå er våren her, og våkner opp til hvitt ute.




Sånn alt i alt har dette vært en ganske ok vinter for en som ikke liker vintre. Ingen snø før februar og nå er det midten av mars og alt er borte (selv om det kan komme tilbake, men det vil jo ikke vare så lenge nå uansett). Vi har ikke trengt å måke snø i oppkjørselen en eneste gang i vinter og det tror jeg aldri har skjedd før. Ikke har det vært spesielt kaldt heller (de fleste vintre har vi en kortere periode med temperaturer nede i -20, eller hva verre er *kuldegrop*).

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-17, 13:30   #80
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når setter man bort vintersko og vintertøy?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no