Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

I lys av Maribos ullpysjtråd

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Se resultatene: Bruker du ull på ditt gull?
Ja bruker alle typer ull på mitt gull. 98 89,09%
Ja,men kun ubehandla ull 4 3,64%
Ull er noko forbanna tull! 1 0,91%
Bruker ikkje ull på mitt gull pga eksem/allergi etc 7 6,36%
Deltakere: 110. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-08, 14:57   #1
tiril
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

I lys av Maribos ullpysjtråd

Bruker du ull på ditt barn?

Var berre litt nyskjerrige..Tydeligvis er ull kontra bomull noko som mange har meininger om.

Poll kjem

  Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 15:00   #2
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: I Lys av Maribo`s ullpysj tråd.

Her brukes alle typer ull

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 15:05   #3
tiril
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: I Lys av Maribo`s ullpysj tråd.

Opprinnelig lagt inn av maribo, her.

Her brukes alle typer ull

Her også

Men med første mann brukte eg ikkje ull på før han var 5-6 år pga atopisk eksem. I 5-6 års alderen forsvant heldigvis eksemet og det har gått greit etterpå. Dvs Janus og Devold sine kler godtar han,alt anna klør. So han er nok endå litt sart i huden.

  Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 15:12   #4
Adele
In love with a fairytale
 
Adele sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 3.128
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: I Lys av Maribo`s ullpysj tråd.

Jeg bruker ull, både på meg selv og ungene. På senhøst, vinter og tidligvår blir det ikke brukt annet enn ull som "undertøy"
Jeg elsker ull

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 15:28   #5
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: I lys av Maribos ullpysjtråd

Vi bruker ull av alle slag både på små og store.

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 15:36   #6
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av Maribos ullpysjtråd

Jeg vet ikke helt hva jeg skal stemme. Vi bruker lite ull på Poden. Det som brukes hyppigst er innerdressen av ull i Troll og Mikkline vinterdresser, hals av ull og troll hjelmlue med ullfor inni. Ulike typer av ull har jeg ikke satt meg inn i.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 15:50   #7
tiril
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: I lys av Maribos ullpysjtråd

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal stemme. Vi bruker lite ull på Poden. Det som brukes hyppigst er innerdressen av ull i Troll og Mikkline vinterdresser, hals av ull og troll hjelmlue med ullfor inni. Ulike typer av ull har jeg ikke satt meg inn i.

Då hadde eg stemt på alt at du bruker alle typer ull

  Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 15:53   #8
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: I lys av Maribos ullpysjtråd

Ja, vi bruker masse ull året rundt, alle mulige plagg fra innerst til ytterst, både jeg og avkommet. Men kunn ubehandlet, mest Nøstebarn i grunn. Ull/silke plaggene der er favorittene. Jeg elsker ull og egenskapene dens.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 16:02   #9
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av Maribos ullpysjtråd

Her bruker alle ull, av alle slags typer.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 16:08   #10
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av Maribos ullpysjtråd

Opprinnelig lagt inn av tiril, her.

Då hadde eg stemt på alt at du bruker alle typer ull

Nå har jeg lest den andre diskusjonen og skjønner litt mer, så da avgir jeg min stemme til alle typer ull.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 16:46   #11
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: I lys av Maribos ullpysjtråd

Storebror bruker kun Dobbel fra Devold. Han har til og med testet ull/silketrøye fra Nøstebarn, men den var "ekkel" den også.
Lillebror bruker all slags ull.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 16:48   #12
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: I lys av Maribos ullpysjtråd

Her bruker jeg allslags ull. Ungene har bodd i ullundertøy i hele vinter, selv om vi kan kalle det mer høst enn vinter. Og nå har frysne meg også kjøpt meg en del nye topper i ull som jeg har under klærne.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 16:54   #13
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av Maribos ullpysjtråd

Vi har alltid brukt mye ull, og stort sett Joha og Janus. Men etter vi oppdaget nøstebarn, så er det stort sett det det går i. Hvertfall innerst. Vi har gjerne annet utenpå. (Storebror nekter å ha på seg de andre stilongsene vi har, for han er så glad i nøstebarnullen sin.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 17:02   #14
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I Lys av Maribo`s ullpysj tråd.

Vi bruker all slags typer ull, men jeg foretrekker ubehandlet ull på undertrøyer/-bodyer samt pysjer til minstemann. Ungene går stort sett bare med ull hele vinteren, så vi er storforbrukere.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 17:08   #15
Doxa
hmmm
 
Doxa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 1
Doxa er populærDoxa er populærDoxa er populærDoxa er populær
Standard

Sv: I lys av Maribos ullpysjtråd

Ja, vi bruker ull alle mann:-)

Doxa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 17:23   #16
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: I lys av Maribos ullpysjtråd

Vi bruker alle typer ull.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 17:40   #17
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: I lys av Maribos ullpysjtråd

Her bruker vi alle typer ull.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 17:41   #18
Evita
Superduperaktiv
 
Evita sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 741
Evita er populærEvita er populærEvita er populær
Standard

Sv: I lys av Maribos ullpysjtråd

Vi bruker alle typer ull, men foretrekker ubehandlet ull/silke innerst på minste som har tørr hud.

De to eldste går helst i devold, det klør ikke iflg guttene.

Evita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 17:48   #19
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: I lys av Maribos ullpysjtråd

Her brukes ull av alle typer. Barna mine bruker kun ull innerst om vinteren.
Alltid flere lag ull når de er ute når det er kaldt.
Tynn undertøysull innerst, strikket ulltøy eller ull innderdress av type Troll el. Mikk-Line, og så dress. Ullsokker og ullsåler i alle vintersko.
Bruker ullsokker selv også hele vinteren, men ikke så mye ull ellers.

  Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 18:09   #20
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av Maribos ullpysjtråd

Jeg svarte at vi ikke bruker ull pga. eksem, men det er bare inn mot huden. Utenpå brukes mye ull og ullblandinger.

Poden har vokst av seg eksemen og bruker ull rett på huden. Så egentlig bruker vi alle typer ull. Modifisert til "alle typer ull som kan vaskes i maskinen".

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no