Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Når man bestiller gjennom travellink, gotogate, m.m.

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-13, 22:59   #1
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Når man bestiller gjennom travellink, gotogate, m.m.

Jeg skal ha flybillettertil min datter, og jeg får mye bedre pris når jeg søker gjennom skyscanner. Jeg har sjekket dette flere ganger i dag, og plutselig så får jeg på sas.no opp at det ikke er flere billetter igjen på den ene avgangen jeg ønsker. På skyscanner får jeg ikke beskjed om dette. Er det trygt å bestille gjennom skyscanner som sender meg videre til travellink? Eller kjøper jeg en billett som egentlig ikke er ledig? Litt kjipt siden min datter skal reise alene. Har ikke lyst at hun skal havne opp i altfor mye rot på sin første flytur alene.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 09:26   #2
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når man bestiller gjennom travellink, gotogate, m.m.

Såvidt jeg forstår, har disse selskapene kjøpt opp en del av setene, så det kan godt hende Skyscanner/Travellink sitter på billetter til den avgangen selv om SAS opplyser at det er fullt.
Når det er sagt har jeg vel mer eller mindre bestemt meg for å ikke handle slike billetter igjen. Skjer det noe uforutsett er det ingen hjelp å få fra Travellink. Da vi skulle reise til USA i vår, oppdaget vi ca en uke før avreise at fornavn/etternavn var byttet om på to av billettene, og det viste seg helt umulig å rette opp i. Travellink kunne ikke endre dette, og selv om vi ringte SAS/United, ville ikke de gjøre noe heller. Ingen kunne opplyse om hvorvidt dette ville være et faktisk problem, så vi hadde noen hektiske dager. Av Travellink fikk vi bare beskjed om å ta kontakt for å diskutere tilbakebetaling.
Nå endte vi opp med å reise allikevel, og alt gikk selvsagt fint og flott. Noen kommentarer fra de som sjekket oss inn til de ulike destinasjonene, men ikke mer enn det.
Men usikkerheten som fulgte med gidder jeg ikke utsette meg for en gang til. Heretter kommer jeg bare til å kjøpe billetter direkte fra flyselskap.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 12:29   #3
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når man bestiller gjennom travellink, gotogate, m.m.

Vi har reist med Travellink, ikke noe problem. De kjøper de billigste setene på flyet, du må dermed ta til takke med det setet du får. På lengre flyvning ville jeg derfor ha vurdert god seteplassering kontra pris. Vi fikk sitte sammen, men fikk ikke bytte seter.

På seat24.no fikk vi velge seter selv.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 13:10   #4
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når man bestiller gjennom travellink, gotogate, m.m.

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Vi har reist med Travellink, ikke noe problem. De kjøper de billigste setene på flyet, du må dermed ta til takke med det setet du får. På lengre flyvning ville jeg derfor ha vurdert god seteplassering kontra pris. Vi fikk sitte sammen, men fikk ikke bytte seter.

På seat24.no fikk vi velge seter selv.

Hun skal fly innenlands alene så setet spiller ikke så stor rolle. Jeg ville jo bestille fra sas direkte men det var ikke ledige billetter den dagen. Foretrekker absolutt å bestille direkte hos flyselskapet.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 18:34   #5
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.356
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når man bestiller gjennom travellink, gotogate, m.m.

Jeg tviler på at operatørene har kjøpt seter av flyselskapet. Det skjer ytterst sjeldent, og så godt som aldri med sånne små aktører.

Mest sannsynlig så er det sånn at de ikke har direkte link mot flyselskapet, tilgjengeligheten er ikke til enhver tid oppdatert. Hvis du prøver å bestille da, vil du komme helt til siste siden der du klikker på bekreft, før du får melding om at valgte pris ikke er tilgjengelig.

Sykt irriterende, men dessverre veldig vanlig hos de mindre aktørene spesielt. Flypriser er ferskvare.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 19:11   #6
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når man bestiller gjennom travellink, gotogate, m.m.

Opprinnelig lagt inn av Ellisiv, her.

Jeg tviler på at operatørene har kjøpt seter av flyselskapet. Det skjer ytterst sjeldent, og så godt som aldri med sånne små aktører.

Mest sannsynlig så er det sånn at de ikke har direkte link mot flyselskapet, tilgjengeligheten er ikke til enhver tid oppdatert. Hvis du prøver å bestille da, vil du komme helt til siste siden der du klikker på bekreft, før du får melding om at valgte pris ikke er tilgjengelig.

Sykt irriterende, men dessverre veldig vanlig hos de mindre aktørene spesielt. Flypriser er ferskvare.

Men når man har betalt og fått billetter på mail da har man fått plass på flyet går jeg ut fra?

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 19:22   #7
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.356
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når man bestiller gjennom travellink, gotogate, m.m.

Opprinnelig lagt inn av Sola, her.

Men når man har betalt og fått billetter på mail da har man fått plass på flyet går jeg ut fra?

Da er plassene i boks ja.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no